/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
min big kører ikke længere end
Fra : kig_lige_her
Vist : 521 gange
50 point
Dato : 04-02-06 22:41

er der nogle kloge hoveder der ved hvad der er galt med min scooter...??
der er følgende opstilling til den:
det er en Dr. Big.
6 grams ruller.
pillet skive.
knæk udstødning som er 45 model, med pillet begrænsninger.
cylinderkit som er fra malossi (47.6).
dyse 85.

er der nogle der kan sige hvorfor den ikke kan kører længere end 4,7 km. også kan den ikke starte igen?

og nu når vi er igang, kan i så ikke sige, hvor meget i tror min scooter kommer til at kører når den kommer ud at kører igen?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-02-06 23:52

Har du set efter om der er en ordentlig gnist på tændrøret når den ligger mod stel?
Og så tag lige og luk nogle af dine spørgsmål:
http://www.kandu.dk/Spg71809.aspx
http://www.kandu.dk/Spg77890.aspx
http://www.kandu.dk/Spg77894.aspx
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-02-06 08:28

Hvis alt er nyt, har du sikkert kørt den varm.
Ellers ville jeg tro, der er noget galt med benzin tilførslen

Kommentar
Fra : kig_lige_her

Dato : 05-02-06 10:21

der er gnist på tændrøret og der kommer benzin tilførsel, det har jeg tjekket, og den cylinder jeg har på er 400 km. gammel, men jeg har lige købt knækudstødningen, men den gjorde det også med den gamle udstødning.?

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 50 point
Dato : 05-02-06 14:26

lyder underligt.
Det kan godt være at du bør hæve nålen i karburatoren.
Du kan sætte en kæmpe dyse i og alligevel ikke få mere benzin til motoren, hvis din nål sidder for lavt.

Alternativt, kan det være din oliepumpe som er død

Kommentar
Fra : kig_lige_her

Dato : 05-02-06 15:55

NoShyGuy det må prøves og hvis det er rigtig får du de point som jeg har lagt ind.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 05-02-06 19:14

jeg er ligeglad med points.
Jeg er her for hyggens skyld, og for at hjælpe andre.
Jeg har over 2300 point og intet at bruge dem til.
Bare mine svar kan hjælpe folk.

Kommentar
Fra : kig_lige_her

Dato : 05-02-06 21:32

NoShyGuy
det er bare iorden

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 06-02-06 11:04

Du køre med et malossikit, men hvad hedder det udover at det er 47,6mm! Hmm det kan ikke være MHR, da det kun er 47mm.. Køre du med original karburator og dyse 85?.. Ja for det vil jeg ikke helt anbefale til et malossikit som er 47,6mm...
Det kan være, at den ikke får luft nok. Hvis du også køre med original luftfilter, skal du nok lige tjekke indsugningen på den.. Pgo´s luftfiltre er lavet sådan, at der sidder et rør hvor luften bliver suget igennem. Det rør er tragtformet, så det vil sige at hullet i enden af røret ikke er særlig stor. Kort sagt starter røret med at være stort, men bliver mindre og mindre. Jeg måtte save i det rør på de to Pgoér jeg har haft tunet lidt. Det kan være det. Men så skal du også op i en større dyse hvis du gør det og helst i en 17,5mm karburator, som er den mindste man bruger til tunkits..

Men før du begynder at gøre noget, så prøv at tage luftfilteret af. Det hul hvor karburatoren sidder er der et rør lige oven over. Hvis du så skruer luftfilteret fra hinanden kan du se, at det rør sopm begynder et stykke ude faktisk forsætter inde i luftfilterkassen. Men prøv at enden af røret som er inde i kassen, om det er mindre end den anden ende...Hvis det er det, får motoren mindre luft..

Mvh Hvidtiger

Kommentar
Fra : Hot_Anarki

Dato : 09-02-06 16:58

heeejsa... jeg tror den kommer til at køre omkring 115

Kommentar
Fra : Hot_Anarki

Dato : 09-02-06 16:58

heeejsa... jeg tror den kommer til at køre omkring 115

Godkendelse af svar
Fra : kig_lige_her

Dato : 11-02-06 13:03

Tak for svaret NoShyGuy.