/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
2 hunde på camping
Fra : sonjor
Vist : 722 gange
100 point
Dato : 04-02-06 20:58

Vi har 2 dværgpudler, en på 1½ år og en på knap 5 mdr, som vi gerne vil have med på camping til foråret. Vi har købt en lille autocamper, så der er altså ikke fortelt men kun markise. Har nogen en god idé til hvordan vi får indrettet os. 1 hund kan sagtens stå i en lang snor (det gjorde den ældste i fjor) men 2 hunde i snor giver en masse snoreforvirring, de skal jo helst kunne nå hinanden, da de er næsten uadskillelige.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-02-06 21:24

Jeg var på camping med to berner-sennen hvalpe engang, -i telte. Vi havde en rulle hegn med, som vi satte op, så hvalpene kunne gå i teltene og indhegningen uden snor. --Der var godtnok opslag om, at man ikke måtte lave indhegninger, men der var ikke nogen, der sagde noget til det. Det var også bare en lille indhegning. Men om natten blev det tordenvejr. Det fossede ned, og det lynede og bragede. Den ene af hvalpene møvede sig ud under teltdugen og vi måtte ud i regnen og rende rundt og lede efter hende. Folk tog det egentlig meget pænt, men de tyssede noget på os når vi råbte på hende.. Kors, hvor blev vi våde.

Hvis ikke tiderne har ændret sig en masse (det er over 20 år siden) så tror jeg nok, at folk tager det meget afslappet at man har hunde med og de små problemer og uoverensstemmelser, det kan give. -Prøv at få fat i sådan en rulle hegn, der er så stift, så det kan stå selv, og lav en indhegning så lille som muligt, så den ikke generer nogen, og der ikke er nogen, der falder over den. Den behøver jo ikke at være ret høj til de små hunde.
Og pas på, at de ikke slipper ud om natten.. Der var MEGET mørkt på den campingplads

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-02-06 21:25

Hej. Vi har simpelthen købt et trådhegn vi har med, så slipper vi for en gang "kluddermor" når hunden går rundt om borde og stole mm.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-02-06 21:29

Vi har aldrig haft problemer med den indhegning, vores hegn kan godt nok stå selv, men vi sætter alligevel nogle gamle korte teltstænger rundt omkring, for at vi ikke skal risikerer at det vælter

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 04-02-06 21:39

Til Birgitta, det var noget af en oplevelse I fik der. Vores hunde skal jo være i camperen om natten, så forhåbentlig slipper vi for nattejagt. Idéen med trådhegn lyder godt synes jeg. Er der mon andre bud?
Hilsen Sonja

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 04-02-06 21:40

Du kan ansaffe en kravle gård i gitre med 4 pinde som er så lange at de kan nå ned i jorden, det er afgjort det nemmeste prøv f.eks at se hos kennel maj eller loppetjansen kravlegårdene de har et mål på ca 1 m * 90 cm og er nemme at klappe sammen, de kan ligge i jeres teltkabine når den er slået ned.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 04-02-06 21:45

1 m * 90 cm lyder som lille plads til 2 glade hunde. De skal jo helst være der nogen tid ad gangen, selvom vi selvfølgelig er hos dem hele tiden.
Kan det godt gå?
Hilsen Sonja

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-02-06 22:03

Det er hyggeligere for både jer og hundene med et hegn rundt om jeres siddeplads.

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 04-02-06 22:10

Det skulle ikke være noget problem at have dem begge tøjret i lang snor. I tøjrer dem så langt fra hinanden at de kan nå snude til snude men ikke mere, så kan de godt snakke med hinanden uden at komme i kludder.
Jeg har siden 85 jævnligt ligget i telt med 2 Boxere, vi har altid været velset på campingpladserne bare vi holder enkelte regler.
Hundene bliver aldrig ladt alene tilbage udenfor eller i teltet.
Hundene stoppes så snart de gøer
Alle efterladenskaber bliver selvfølgelig samlet op
Hundene går ALDRIG løs nogen steder
Hunedene bliver selvfølgelig anmeldt ved indtjekningen, og siger campingpladsen nej, finder vi en anden.

Husk at selv om dine hunde er små kan de lave meget ravage, slipper en af dem ind i en campingvogn eller camper der ejes af en familie med allergi, kan det betyde at de er nødt til at sægle fordi det er umuligt at få de ensymer man er allergisk for ud igen.

Boxerpige

Accepteret svar
Fra : bevi54

Modtaget 100 point
Dato : 04-02-06 22:40

Hej Sonjor
Du kan sætte flere moduler sammen så kan den jo blive større det afhænger af din tegnebog
og pladsen du har til rådighed, der er jo ingen der siger, at de skal stå i kravle gården hele dagen, de er jo også ude at gå med jer, så ja det er nok, når de skal være i ro.
MVH Bevi54

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 05-02-06 10:56

Tak for svaret bevi54. Det er vist en god løsning, det bliver nok den vi vælger. Tak til alle.
Hilsen Sonja