/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvornår er man online
Fra : helge.t
Vist : 879 gange
100 point
Dato : 04-02-06 17:26

Hvornår bliver man egentlig vist som online

- er det når man er på kandu?
- er det når åbner browseren?
- er det når man tænder PC'en?
- eller hvornår?

Jeg forudsætter at man ikke logger ud fra kandu, når man lukker, eller går til et andet websted.

Mvh
Helge

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 04-02-06 17:31

Når man er på kandu side, og er logget ind.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-02-06 17:32

Du er online på kandu, når du logger dig på kandu (blå mand)

Offline når du igen logger af.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 04-02-06 17:34

ans< så står der 1-1

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-02-06 17:37

Hvor er du smuk Trine08

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-02-06 17:39

Du er stadig registreret som online på Kandu, hvis du ikke logger af når du går ud af siden.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-02-06 17:39

Ja Trine08 jeg ved hvad du hentyder til

Man kan også følge med i hvad der sker, hvis man er offline, men har så ikke muligheden for at besvare et spørgsmål.

Det tror jeg, der er mange, der benytter sig af.

Der er jo de brugere, der er bange for en "online" stastistik fra andre brugere

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 04-02-06 17:46

dova< det tror jeg ikke på, kan godt være det ser sådan ud hvis lige man cheke det med 2 browser eks. Men tror bare det er fordi serveren ikke har registreret det endnu.

ans<

Teil< Tak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-06 17:50

forudsat man ikke er logget ud så er man endnu online sålænge cookies ikke er væk

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 04-02-06 18:21

Hvis det passer, at man er online på kandu, hvis man ikke logger ud, men computeren er tændt (og man altid er koblet op), så burde jeg være online det meste af døgnet. Jeg tænder den som regel om formiddagen, og slukker den igen når jeg går i seng. Så skal jeg ikke sidde der og vente, når/hvis jeg lige skal læse post, nyheder o.s.v.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-06 18:32

prøv en gang at lade være med at logge ud og lade være med at slette cookies - så kan du logge ind uden videre dagen efter - også selvom pc´en har været helt lukket

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-06 18:33

hmmm - logge ind var forkert udtrykt - men så kan man fortsætte uden at skulle logge ind

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-02-06 18:36

Citat
dova< det tror jeg ikke på, kan godt være det ser sådan ud hvis lige man cheke det med 2 browser eks. Men tror bare det er fordi serveren ikke har registreret det endnu

Jamen det er skam rigtigt nok Trine.

Kandu kan jo ikke se hvornår du slukker din computer, eller hvornår du går ud eller ind på siden, hvis du er logget på hele tiden.

Så registreres du bare som online hele tiden.

mvh dova

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 04-02-06 19:22

dova< jeg skal heller ikke kunne sige det.
Men kan da se at andre bruger ofte står som off-line, og skulle det så være fordi deres pc er slukket ?

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 04-02-06 19:24

eks så står du kl 19:23 som off-line, er du det ?

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 04-02-06 19:40

Jeg går ud fra, jeg står som online når min computer er tændt og offline når den er slukket. Logger aldrig af kandu.
Men et godt spørgsmål? Og gad vide om jeg er online det meste af dagen? Eller kun når jeg er inde på siden?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-02-06 20:03

Det kan kontrolleres med profil nr. 2 i en anden browser.
Det har jeg nu ikke prøvet, for jeg er ligeglad om man kan se min tilstedeværelse.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 04-02-06 20:21

Jeg har lige lavet en test.

Jeg lod kandu ligge i "taskbaren" og arbejdede med noget andet på min computer.

Tændte så min søns computer og klikkede mig ind på kandu. MIn søn er ikke bruger på kandu, men man kan jo surfe lidt rundt på kandu alligevel.

Jeg var offline, så det er kun når man er aktiv på kandu, en bruger vil vises som online.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-02-06 20:46

Citat
eks så står du kl 19:23 som off-line, er du det

Nej, jeg var ikke offline kl 19:23, og har haft computeren tændt, og haft et vindue åbent på Kandu hele tiden (har jeg altid når computeren er tændt).

Så det kan man åbenbart ikke regne med overhovedet.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-02-06 20:54

dova

Lå det "vindue" i taksbaren ?

Det jeg har fundet ud af, det er, at man er online når der er "aktiv" bevægelse på kandu.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 04-02-06 20:57

Det er fordi siden ikke opdatere sig selv.
Siden bliver først opdateret når du gør noget på den. Eks ser seneste 25 indlæg.
Det kender vi jo, eks hvis vi forlader computeren i et godt stykke tid,,,mens den står på kandu,,,så er der IKKE kommet nogle nye indlæg ser det ud til....
Først når vi trykker "Seneste indlæg" SÅ updatere den siden.

Hvis du så trykker dig ind på en tråd, hvor jeg har skrevet, så vil du se mig som off-line, medmindre jeg også lige har trykket på en af kandus funktioner.

Altså, det vil aldri være muligt at se en andens bruger PLUDSELIG gå fra blå til Grå. Dette vil man kun kunne se, hvis man opdate (evt trykker F5)

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 04-02-06 21:00

ans< ja nemlig ja

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 04-02-06 21:05

dova< så derfor er det som sådan også ritigt når du siger:
Jamen det er skam rigtigt nok Trine.

Kandu kan jo ikke se hvornår du slukker din computer, eller hvornår du går ud eller ind på siden, hvis du er logget på hele tiden.

Så registreres du bare som online hele tiden.

mvh dova

Nej, den opdager først at du er off-line når JEG opdatere siden.
Hvis den skulle tælle os som værende on-line heletiden, så ville det jo heller aldri være forskeligt hvor mange der var on-line.
Ser man om dagen, så er det ofte et sted mellem 300 -400 der er on-line, men ser man om natten, så er den ofte nede på 30
Og det er jo ikke fordi at folk logger ud hver aften.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 04-02-06 21:15

Godt, nu har jeg lige lavet en test.
Bruger man ikke siden i 5 minutter, (uanset om man vinduet er åbent eller ej.)
Så skriver den dig som off-line efter 5 minutter.
5 minutters inaktivitet er altså = off-line

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-02-06 21:30

Citat
Det jeg har fundet ud af, det er, at man er online når der er "aktiv" bevægelse på kandu.

glemte at skrive fra den enkelte bruger.

Du er kun online, hvis du er på siden og enten "sufer" rundt, dette kan du også gøre, hvis du ikke er logget på, så vil du være offline, eller har en anden aktiv bevægelse på kandu bescare spørgsmål eller bedømme tip(s).

helge.t

Hvis du tænder for computeren, logger dig på kandu, ikke er aktiv på kandu, så vil du "stå" som offline.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 04-02-06 21:36

Hvis du tænder for computeren, logger dig på kandu, ikke er aktiv på kandu, så vil du "stå" som offline.

Ja,,hvis han ikke er aktiv i de næste 5 minutter.
I det hanlogger på.. og JEGså logger ind i en tilfældig tråd, hvor han tidliger har skrevet, så vil han stå som on-line.
Men hvis han så ikke "bevæger" sig i 5 minutter, og jegså opdatere,,så vil han igen stå som off-line

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-02-06 22:02

Trine08

Det er da klart, at man må opdatere, for at få den aktuelle situation.

Hvor har du de 5 minuttet fra?

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 04-02-06 22:03

Jeg har taget tid.
Med mit ur.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 04-02-06 22:05

Jeg loggede ud i IE browseren.
I Fire-fox browseren var jeg stadig logget ind... men skiftede side.

Så sad jeg på kandu via IE browseren (hvor jeg var logget ud) og updaterede heletiden siden.
Efter 5 minutter stod jeg som off-line

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-02-06 22:59

Jeg har lige prøvet med en anden profil "e.c" som kører i browseren "Opera".
Resultat = ingen Emesen
åbnede Kandu fra en mail-henvisning = Emesen kunne nu ses fra e.c profilen.
Når jeg lukker Emesen adgangen til Kandu og slukker IE browseren = emesen kan stadig ses.
Men som alt andet internet-opkobling "lever" forbindelsen lidt efter der er "afbrudt"

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-02-06 23:57

Det må være ligesom det eviggyldige spørgsmål! Hvordan ser man om lyset slukker i køleskabet når døren er lukket? En måde man kan gøre det på er at be en anden Kandubruger om at lukke kanduwinduet ned i 2 minutter så man kan registrere om det er det samme som at logge ud!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-02-06 00:02

Citat
Hvis den skulle tælle os som værende on-line heletiden, så ville det jo heller aldrig være forskeligt hvor mange der var on-line

Hvorfor ikke??

Der er da hele tiden nogen der logger af og påm, så selvfølgelig ændrer det sig hele tiden.

Og hvis det passer, at den viser offline efter 5 minutter, så er der altså mennesker der præsterer at være her i døgndrift....aktive altså.

Der er nogen profiler, der uanset hvornår man går ind på siden, står som online.

Og det har jeg altid opfattet som nogen, der bare ligesom jeg går ud af siden uden at logge af.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-02-06 00:08

Jeg logger ikke af, men jeg lukker nu kandu "vinduet" ned i 2 minutter, så kan i jo se om jeg er online eller ej.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 05-02-06 00:11

Citat
Og hvis det passer, at den viser offline efter 5 minutter, så er der altså mennesker der præsterer at være her i døgndrift....aktive altså.

Det tror jeg nærmer drejer sig om en fejl fra kandus side.
Der er endnu mange ting der ikke fungere optimalt siden at siden her er blevet "ny"

Og ja, selvfølgelig ændre det sig heletiden, men ikke i en sådan grad....
Her er det jo fra 400 og ned til 30

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-02-06 00:12

Var jeg offline?

dova og Tedd er offline.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-02-06 00:14

Nu har jeg åbnet Kandu igen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-02-06 00:17

Jeg har også åbnet vinduet igen, men da jeg "kandutid" åbnede vinduet 00:12 var Tedd og dova offline.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 05-02-06 00:24

dova er off-line 00-20
ans off kl 00-22
Ej hvor er det snart langt ude det her

off-topic: hør lige den nye Sluk vores flag sang http://geekgossip.net/flag/

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 05-02-06 00:32

kl 00:30 ans er on-line............

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 05-02-06 00:35

kl 00:33 ans er off line

Men okay,,hun var sådan set on-line fra klokken 26 ca....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-02-06 00:48

Jeg er bestemt ikke offline.

Har været her siden min kommentar 00:02

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 05-02-06 00:49

Nej, men du var inaktiv ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-02-06 00:49

Gad vide om det er det rette tidspunkt at starte en dansk flagexport til mellemøsten?

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 05-02-06 00:51

Hehe,,ja,,vi kan da ligeså godt tjene lidt på dem

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-02-06 00:52

Mon ikke de blir boycuttet?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-02-06 00:55

Citat
Nej, men du var inaktiv ?

Det ved jeg ikke om det kaldes, når man sidder og ruller i et spørgsmål med 196 kommentarer.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 05-02-06 00:56

hmm... tja.. gid vide om de ville nægte at købe flag af os, hvis vi virkelig stillede os op og solgte dem.
HA hvor ku det ellers være blæret og køre derned i en masse last biler og sælge ud af flag...sådan helt alvorligt.... sælge til højest bydende.
De ville ikke ane hvad de skulle stille op så.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 05-02-06 00:58

Dova< jooh... fordi,, hvis ikke du opdatere siden..
enten ved at trykke F5 eller bladre i siden.
Bare fordi man ER på siden, så fatter den det ikke...først når du sætter kandu side til at GØRE noget for dig...så tæller den dig.
Når du bare sidder og læser,,så er det ligesom at læse på et ark papir.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-02-06 01:02

Når de endelig gør sig den ulejlighed at brænde danske flag af så kunne de i det mindste gøre det ordenligt! De der papflag er sg da mere primitive end Jyllandspostens tegninger!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-02-06 01:03

Jeg mener; det da lige før det er en fornærmelse mod det danske flag at brænde papskilte af!

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 05-02-06 01:50

Grunden til mit spørgsmål er, at jeg var inde på kandu hos nogle venner, for at vise dem sitet, og der blev min profil vist som aktiv. Jeg havde ikke logget ind hos vennerne med min profil, og de var ikke kandu-brugere. Min pc derhjemme hvor jeg VAR logget på, var i dvaletilstand.

tedd 05-02-06 01:03> Jeg mener bestemt det er fornærmelse mod hele det danske land og folk at brænde Dannebrog af. Det er jo ikke landet eller folket som har bragt de der tegninger, men en avis, som ikke nødvendigvis giver udtryk for hele landets holdning.
Hvor får mennesker i den del af verden iøvrigt fat i de flag som de brænder af. Er det nogen de har haft liggende for at være forberedt på den her situation?
Nå, det var et sidespring.

Jeg lader tråden være åben en tid endnu, og følger med i de mange svar og test med stor interesse, selv om jeg ikke selv kommenterer så flittigt.

Mvh
Helge

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 05-02-06 01:56

Helge< Det vil jeg tro er grundet kandus system ikke helt fungere endnu.
Forumet er ikke fuldendt, der er stdig mange fejl og mangler.
Måske mærker man det ikke så meget i IE men prøv at åben siden i firefox.

ang flag: ja, fatter heller ikke at de fatter så lidt.
Det er mig en gåde...............

Godkendelse af svar
Fra : helge.t

Dato : 14-02-06 13:23

Tak for svaret/testen ans.

Og tak til alle andre for jeres ihærdighed.

Mvh
Helge

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-02-06 13:31

Tak

Lige nu er du aktiv på kandu, det kan jeg se

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-02-06 13:31

Det er du så ikke mere