/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
mazda 626
Fra : luffe10
Vist : 494 gange
50 point
Dato : 04-02-06 17:01

hej jeg har kig på en Mazda 626 1,8i GLX den har gået 281000km er det for meget efter jeres mening?

mvh Lars

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 04-02-06 17:05

kommer da an på prisen
hvis den er behandlet pænt , kan der godt være 1-200000 km tilbage i den

Kommentar
Fra : luffe10

Dato : 04-02-06 17:07

den koster 29000 og ser udtil og være meget velholdt

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 04-02-06 17:10

svært at svare på hvis man ikke har set den
men lyder umidelbart rimeligt
mazda er en stærk bil

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 04-02-06 17:12

Hvad er årgang?

Kommentar
Fra : luffe10

Dato : 04-02-06 17:13

den er fra 93

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 04-02-06 17:18

Ja det er sku svært og svare på. Hvad med service eftersyn har du være overholdt?
Ser den ellers fornuftig ud m.m

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 04-02-06 17:33

Jeg mener du kan få fat i en sådan bil med lavere km.til den pris. Gør det.
alimak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-02-06 17:42

En bekendt af mig, har en magen til fra 1992.
Den har lige i fin stil rundet de 400000 km.
Og kører stadig rigtig godt, bruger ikke olie o.s.v.

Men alt afhænger jo af, hvordan bilen er blevet kørt og ikke mindst passet med olieskift o.s.v.
Alle biler kan "aflives" for hurtigt hvis de ikke behandles pænt.

mvh dova

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 04-02-06 17:47

Var lige omkring bilbasen fandt en 626 til kr. 19.800,- og en til 23.499,-

Tro jeg ville se efter en anden eller presse prisen ned.
Syntes også den har gået for meget

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 04-02-06 18:05

Vi har også en Mazda 626 og vi har snakket med et rigtig Mazda værksted fordi vores sagde sjovt i motoren. han sagde, at for det meste er bilen slidt ned længe før motoren. Han havde endnu ikke set en mazda motor gå i stykker. Bare man behandler dem pænt. Han har haft masser af ældre mazdaer som har rundet 500.000 km, så nej det er ikke spor meget, og hvis du selv sys den kører godt er det det vigtigeste.
Bare husk at skifte olie rimelig ofte, og køb originalt oliefilter, ellers kan du nemlig ødelægge din motot meget slemt.

Sørg for, at der er kølervæske mm. Så er det en super dejlig bil sådan en Mazda.....

Det er en fair pris. Hvis den starter fint, kører godt i motoren, også i tomgang, og hvis du sys den trækker som den skal. Ja så er det jo dejligt. Men inden du køber, så tjek efter rust, især i undervognen. Få den evt op på en donkraft og ned og kig under den. Et mazda problem, kan nemlig være rust.

Vores fra 90, kører perfekt. Det eneste vi skulle da vi købte den var, at lave rust i den. Men klart en bil du vil blive meget glad for !

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 04-02-06 18:07

tjek især rust i vanger og lige bag forhjul. og i fjeder tårnene.....

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 06-02-06 10:35

Jeg har også sådan en... der er som det eneste lidt rust i den ene bagskærm, og i bundkarret. Så det er altså forskelligt hvor de rammes først.
Min (også 1.8) fra '94 havde kørt 180.000 og jeg gav 40.000kr for den med 3mdr garanti.

Kommentar
Fra : skodadmin

Dato : 07-02-06 13:11

Hej

Jeg er ved at opbygge et forum hvor man kan give fortælle om sine erfaringer med biler, bilforhandlere og autoværksteder.

Her kan man anbefale eller advare...

sitet hedder www.skodbil.dk

Du er velkommen til at kigge forbi

/skodadmin

Kommentar
Fra : space66

Dato : 09-02-06 02:07

Jeg gav 35000 kr. for min 626 2,0 fra 1995 kørt 153000 med alle service overholdt.