/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
tagrender
Fra : ulrik1976
Vist : 1022 gange
200 point
Dato : 04-02-06 14:54

Hey igen...
Har selvfølgelig tagrender på huset... Men har nu fundet ud af at de falder faktisk ind mod midten...Træls.

Der er lagt decratag på for ca 7 år siden og samtidig sat nye zinktagrender op...

Min mur ved den ene ende af tagrenden har taget fugt til sig , så meget at den smider malingen/silikatet af.... kan det være fordi at tagrenden ikke kan komme af med vandet???

og lige et spørgsmpl mere kan man selv rette/bukke sådanne tagrender... Evt med specielt "rende jern"

rendejernerne er sat fast oppe under decrataget...

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 04-02-06 15:09

Du er formentligt lige så doven som os andre og "glemmer" at rense din tagrende et par gange (eller flere) om året.
Tagrenden er forhåbentlig monteret med justerbare ophæng, så du må i gang med en efterjustering.
Jeg brugte i sin tid et laservaterpas og refererede fra den ene ende med et fald på 3mm pr meter mod nedrøret og det har fungeret fint lige siden.
Go' fornøjelse.

Kommentar
Fra : ulrik1976

Dato : 04-02-06 15:31

den er renset efter alle regler...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-02-06 17:03

Hvis vandet i tagrenden ikke løber over og ned ad muren, så kan det da ikke være derfor din maling skaller af, men må skyldes opstigende fugt (Manglende tagpapspærre mellem sokkel og mursten)eller at muren ikke har været ordentlig tør da den blev malet.
At der er en lunke midt på tagrenden, kan da kun gøre at der kan ske et overløb på laveste sted en sjælden gang, når der kommer tordenskyl. Og det er ikke nogen stor ulykke.
VH Palle Hansen