/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Bravo til at kører hurtigere??
Fra : Grise_tryne
Vist : 1107 gange
200 point
Dato : 04-02-06 13:06

Hejsa jeg er den heldige ejer af en Vespa Bravo.
Og nu da jeg har haft den i et år og kørt rundt på den, ville jeg da gerne prøve om den ikke kunne kører hurtigere.. den kører på en god dag omkring 40.
Jeg har ikke rørt ved noget som helst da jeg ikke er den store nørd til knallerter..:P
Men har hørt at den skulle være rimelig nem at få til at kører stærkere..
Jeg vil ikke købe noget tun til den.
Mener at det er noget med "plumben" eller så noget, som skal tages ud? og ved ikke lige hvad det er, eller hvordan man gør.

Hilsen Grise_tryne

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 04-02-06 13:10

håber da heller ikke der er en der vil lære dig det
der er jo en årsag til at den IKKE MÅ KØRE MERE END 30
der er i forvejen alt for mange af den slags på vejene , når de unge ikke ved hvad de har med at gøre

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-02-06 13:48

En Bravo er ikke let at lave om, og få til at køre meget hurtigere.
Stellet er ikke særlig stærkt, og plumben er sat ind i krumtappen, så motoren skal skilles total ad.
Mange kan slet ikke køre efter at plomben er fjernet, hvis der bores lidt forkert.
Så vær glad for den i det hele taget starter og kører.
Og hvis du vil køre stærkere, så find dig en anden knallert.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 200 point
Dato : 04-02-06 21:04

Plan topstykket
sæt en toppakning i så den er tæt.
Sæt en anden udstødning på. ( minimum en CityPower )
Proma Serpant er fantastisk. fed lyd og godt træk.
Og husk at skifte dyse til en meget større.
skift remskiven til 80mm. den er født i danmark med en 94mm remskive

Glem alt om at fjerne plumben. det er ikke at folk der ikke ved 110% hvad de laver.

karburatoren er en 7mm, men hvis du er fix, så kan den bores lidt op til ca. 9-10mm

Min Vespa Ciao kørte 80, og den havde:
fjernet plumb
10mm karburator
43mm cylinder/topstykke/stempel
Proma Serpant
70mm remskive.
Stellet filet til, så motoren kunne komme langt nok frem, til at spænde remmen, pga den nye remskive.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 04-02-06 21:05

Glem alt om at fjerne plumben. det er ikke at folk der ikke ved 110% hvad de laver.

sort snak...

bare lad være med at fjerne den.
man skal vide hvad man laver, ellers kan det gå galt.

Godkendelse af svar
Fra : Grise_tryne

Dato : 05-02-06 18:42

Tak for svaret NoShyGuy.