/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
landbrugspolitk Uddybelse
Fra : nullerbullerpige
Vist : 422 gange
50 point
Dato : 04-02-06 12:08

Hej!
Er der nogle som kan uddybe punkt a-e for mig:

Stk. 1. Den fælles landbrugspolitik har til formål:

a) at forøge landbrugets produktivitet ved fremme af den tekniske udvikling, ved rationalisering af landbrugsproduktionen og ved den bedst mulige anvendelse af produktionsfaktorerne, især arbejdskraften

b) herigennem at sikre landbrugsbefolkningen en rimelig levestandard, især ved en forhøjelse af de individuelle indkomster for de i landbruget beskæftigede personer

c) at stabilisere markederne

d) at sikre forsyningerne

e) at sikre forbrugerne rimelige priser på landbrugsvarer.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 04-02-06 12:36

A: landmænd kan søge og få tilskud til investeringer der rationaliserer, der fremmer og eller letter produktionen, du betaler over skatten
B: igen tilskud er lig med socialpolitik og ikke landbrugspolitik
C: ved overproduktion af varer køber EU op og lægger på lager, for at forhindre store prisfald, er der senere for lille produktion, åbnes for lageret ( så du TV igår? de stakkels bulgarer får 20 år gammel irsk kød ) du betaler over skatten
D: tilskud igen, der er embedsmænd der bestemmer over hvor store tilskud der skal være til de enkelte produkter, er der for lille produktion, kan tilskud øges og landmanden vil øge produktionen eller omvendt ved for stor produktion
E: når landmanden får tilskud til produktionen, kan produkterne sælges billig, EU borgerne betaler over skatten i stedet for at betale varens pris!!!!

Godkendelse af svar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 15-05-06 07:02

Tak for svaret o.v.n..