/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Computer starter ikke op??
Fra : eltigro
Vist : 591 gange
300 point
Dato : 04-02-06 10:45

Hej
Min bærbar har lagt 2 dage på gulvet, og i går hvor jeg skulle starte den op sagde den at jeg skulle indsætte boot diskette...

Jeg frygter det er harddisken der er røget, men hvordan kan det lade sig gøre?

Er der noget jeg overhovedet kan gøre eller lyder det til det er ny harddisk, tab af alle filer og ud og installering af programmer. Hvad koster sådan noget egentlig??

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-02-06 10:56

Prøv at trykke dig ind i bios under opstart, og se om hd er vist der. Hvis den er er der stadig muligheder for at hjælpe.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-02-06 11:05

Det kan være en dårlig forbindelse (min gør det ind imellem) elller noget statisk elektricitet.
Prøv at tage batt. ud i nogle minutter og sæt det i igen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-02-06 11:07

Ja Bjarne. der er mange fejl muligheder.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-02-06 11:19

Det må jo være win 98 hvis der er tale om en diskette men om det er en diskette så sæt den i og kør en scandisk hvis det er en cd så kør en reperation
Mvh Sune

Kommentar
Fra : eltigro

Dato : 04-02-06 12:13

Hej
Det er win xp og hd er ikke vist under bios. der står kun cd drev, og det er nok derfor den spørger efter disk til denne, da det er den eneste den kan finde.

Det lyder ikke så godt... vel...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-02-06 15:21

tyder mest på en løs forbindelse da den ikke vises i bios

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-02-06 16:52

Luk op for harddisk låget, tag harddisken ud og rens kontakterne, (Giv dem et lille sprøjt af pronto eller wd40) eventuel sæt noget i klemme, så harddisken trykkes godt mod kontakterne.
VH Palle Hansen