/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
hvorfor er forbrug inkluderet
Fra : zoeih
Vist : 978 gange
259 point
Dato : 04-02-06 10:10

Søger på fuld kraft en lejlighed, ser ofte at alt forbrug er inkl. i lejen, ved nogen hvordan det kan være?
Hvordan beregner man sin evt. boligsikring når forbrug er inkl i lejen.
Et sted er det både varme og vand og adsl og tv.

zoeih

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 04-02-06 10:27

Det ses ofte i kollegielejligheder og steder hvor der ikke er seperat måler.
Min søn har en kollegielejlighed hvor vand (også varmt) adsl, varme, parabol er incl.
Han får boligstøtte af det fulde beløb.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-02-06 10:31

Er det ikke mest fremleje du ser alt inkluderet i? Boligsikring beregnes ud fra nettohuslejen altså minus udgifter til varme, vand, el, antenne, internet og hvad der ellers menes med inklusiv!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-06 10:31

private udlejere har en tendens til at skrive sådan- det er lidt fup i mine øjne i og med at den ene lejer har forbrug der er som oplyst og tilkommende måske mere - eller mindre - men det reguleres jo hen ad vejen (uden at komme nærmere ind på det)

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-02-06 10:35

Jeg betaler vand og varme i min husleje, men i min kontrakt er det udspecificeret med hvilke beløb der går til hvad. En gang om året får jeg så penge tilbage, eller en regning alt efter hvordan mit forbrug har været.

Kommentar
Fra : zoeih

Dato : 04-02-06 11:42

noget af det er fremleje for en begrænset tid. Men nogen er såkaldt alm. boligannoncer, med tidsubegrænset leje periode.Zoeih.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-02-06 11:53
Kommentar
Fra : zoeih

Dato : 04-02-06 12:21

Jeg ved godt at man kan beregne sin boligstøtte på nettet, men der kræves jo at det er den reelle leje excl. varme og andet, derfor er det forvirrende for mig når der siges f.eks. leje 5 700 inkl alt forbrug og hybridnet f.eks. Så kan jeg jo ikke beregne boligsikringen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-02-06 12:27

Nej det er umuligt udfra de oplysninger!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-03-06 16:57

du ringer til den udlejer der står og forlanger at få den nettohusleje du har brug for - så er den i orden. private lejemål for en tidsbegrænset periode er fremleje - altså er det den oprindelige lejer der har sat prisen.
gør dig selv en tjeneste og lej en bolig der kan redegøre for de forskellige ting Jeg går ud fra du er pensionist pga du taler om boligydelse - derfor er det vigtigt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-03-06 16:57

Min datter fik boligsikring ud fra det fulde beløb som også stig54 skriver, det var der ingen problemer i

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-03-06 17:00

normalt bergnes boligydelse udfra nettohuslejen - altså uden vand - varme - tv - osv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-03-06 17:03

og ps - både boligstøtte - boligsikring og boligydelse beregnes udfra nettohusleje

Annuller spørgsmålet
Fra : zoeih

Dato : 06-05-06 03:00

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål