/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Socialpolitik / Spørgsmål
10  snaptil 500
Hvor skal man stille spørgsmål
Fra : Muncken
Vist : 797 gange
100 point
Dato : 04-02-06 00:22

Citat
Kære Muncken og BjarneD!

Øh - nå ja, - det har I da ganske ret i!

Kan kun undskylde mig med, at jeg netop er kommet med i dette forum og ganske givet fumler lidt rundt i det.

Hvor skulle et sådant indlæg egentlig have været placeret?

Mvh.
Steen J.

Ja, det skulle vel egentligt være stillet her, åbent for debat og andre indlæg. Hvad et tip jo ikke er.

Så vi kan jo åbne debatten her????

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-02-06 00:49

Hvad for en debat ???
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-02-06 00:54

Nu er du feks inde og stille spørgsmål under emnet socialpolitik og det burde nok være under smalltalk det vil sige du skal først vælge hvilken kategori før du trukker på stil et spørgsmål venligst Sune

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-06 07:08

tror der er tale om en dobbelt profil her .. jaja al start kan være drilsk, find dit spørgsmål (tip) og kopier det ind - eller lav et link til det

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-02-06 11:15
Kommentar
Fra : Muncken

Dato : 04-02-06 11:36

Tak BjarneD

Jeg burde jo have linket til tippet så alle fra starten var med på hvad JEG mente

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-02-06 11:55

Jeg har sendt et privatindlæg til SimpleSimon med linkene så han kan være med hvis han har lyst.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 04-02-06 15:23

Det er måske svært at få en egentlig debat i gang om dette emne. For de allerfleste mennesker viger tilbage for at beskæftige sig med den sidste del at livet. Vi vil helst se den anden vej, og håber, at alderdommen aldrig rammer lige netop OS.

Jeg har selv været en af de pårørende, som du synes stiller store krav til medarbejderne. Selv synes jeg jo, at ting som almindelig renlighed (så der ikke er ugegammelt lort på gulv, håndvask og toilet) og respons på spørgsmål som "hvor mon hoveddørsnøglen er blevet af" (svaret efter 14 dage: ups, den havde xx vist kommet til at tage med hjem, nu var den væk) --Eller hvor er rygeforklædet? (svar: -øh, vistnok brændt..... ) Eller når der går 1½ måned fra min gamle mor kommer hjem med liggesår på ryggen til der dukker en elektrisk trykaflastende madras op... -umiddelbart før hun bliver indlagt igen. De ting synes jeg jo ikke er "store krav".

Især de rigtig gamle stærkt plejekrævende bliver forsømt på det groveste. I en eller anden rapport, som Ældresagen lavede engang, stod der, at det skyldtes, at de svageste gamle var så belastende for personalet, så man delte dem ud på mange forskellige hjemmehjælpere af hensyn til personalet...... Det aller-allerværste man kan gøre med gamle forvirrede og syge mennesker!

Når man bruger vendingen "længst muligt i eget hjem" så må man også være indstillet på, at de gamle mennesker IKKE ønsker at forlade deres hjem når det til allersidte er indlysende, at der kun er kort tid tilbage. Det er GRUSOMT og umenneskeligt at man på DET tidspunkt siger: "hjemmeplejen kan ikke tage ansvar mere.." --underforstået: Uanset hvad den gamle ønsker, så er det tid for at komme på plejehjem.
Hjemmeplejen BURDE helt naturligt rumme terminal pleje også. Eller også må man flytte folk på plejehjem på et væsentligt tidligere tidspunkt, så de har mulighed for at skabe sig et liv der, hvor de skal dø.

Håber, du kommer og blander dig, SimpleSimon

Godkendelse af svar
Fra : Muncken

Dato : 05-02-06 14:01

Tak for svaret Birgitta. Jeg tror ikke Simplesimon kommer og blander sig, det var vist en enlig svale.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-02-06 14:07

Surt nok, men jeg er til hver en tid klar til at debattere forholdene omkring gamle mennesker, så han kan da bare komme an...

Men tak for accepten af mit svar.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-02-06 14:12

Komme an, Birgitta.
Hvad med at tilmelde dig noget kampsport!