/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Søger Familie
Fra : jomo
Vist : 1204 gange
500 point
Dato : 03-02-06 10:12

Jeg søger efter navnet Gissel Severinsen fra År 1856.op til nu de stammer fra Glæsborg min tilknytning er min Oldefar Søren Gissel Severinsen født 1856 i Glæsborg .Venlig Hilsen John Jensen.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 03-02-06 12:15

Er du sikker på årstallet ? (1856)
Samtlige personer i husstanden
randers, Djurs Nørre, Glesborg, Glesborg Bye, , en Gaard, 1, FT-1840
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Severin Jensen, 60 , Gift, , Selveier Gaardmand og Lægsmand,
Ane Catrine Rasmusdatter, 53 , Gift, , hans Kone,
Søren Gissel Severinsen, 22 , Ugift, , deres Børn,
Maren Severinsdatter, 21 , Ugift, , deres Børn,
Anders Severinsen, 19 , Ugift, , deres Børn,
Mette Sophie Severinsdatter, 12 , Ugift, , deres Børn,
MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 03-02-06 12:56

Hej tak for din henvendelse ,jeg har selv fundet den samme ane ,men troer at det er min Tip Oldefar ,men ved det ikke med bestemthed ,ja min Oldefar er født 1856og død 1946 og begravet i Vorgod ,så det er ikke den samme, så det kniber med at finde Familien fra 1856og frem til i dag MVH og tak John J.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-02-06 13:28

Her har du sikkert kilden til årstallet:
"
SOREN GISSEL SEVERINSEN
Birth: Christening: 15 JUN 1856 Glesborg Sogn, Randers, Denmark
Parents:
Father: JENS HANSEN Family
Mother: METTE SOPHIE SEVERINSEN
"
Med sædvanlig usikkerhed...
Og hvorfor hedden han Severinsen ikke Jensen?
Og hvorfra stammer Gissel mellemnavnet??
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-02-06 13:32

Den 12 årige datter ovenfor er mor til Søren,
der altså er opkaldt efter sin morfar, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-02-06 16:27

Ikke helt korrekt, og lidt besønderligt?

Opkaldt efter sin morbror...
Mon denne ældre bror til Mette Sophie dør ung??
Og hun derfor opkalder sin søn efter ham???

Også underligt at kun de to hedder Gissel, Svend

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 03-02-06 16:30

Til Svendgiversen.Jeg siger tak for dit svar,der er noget der ikke helt stemmer, den søren du skriver om, er født den 15 jun ,på min oldefars gravsten er datoen F,30-4 1856 d-24-1-1946.M.VH J F J .

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 03-02-06 16:51

Hej!

Jeg kendte i (60érne) en gårdejer Severinsen i Rimsø på Djursland - som havde en datter - Sonja.

Jeg ved ikke om det kan være til nogen hjælp.

Mvh. Jysch

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-02-06 17:03

Ikke født men døbt >Christening: 15 JUN 1856 Glesborg Sogn, Randers, Denmark
et par uger efter fødselen det lyder da rimeligt...

Og rigtigt svært at finde data i folketællingerne efter 1840,
her er dog en yngre; mon ikke Kirsten her er i familie med din Søren?
måske kan denne evt. forbindelse føre os videre...
Hvorfra navnet Gissel?? Svend
"
randers, Djurs Nørre, Grenaa Købstad, Vestergade, 7bp, , 2, FT-1901
Rasmus Jensen, 27-05-1849 , Gift, husfader, bagerkusk, Lyngby Sogn, Randers Amt
Kirsten Marie Sørensen Jensen, Født Gissel, 17-08-1857 , Gift, husmoder, husvæsen, Glesborg Sogn, Randers Amt
Jakob Christanius Jensen, 20-03-1890 , Ugift, barn, skolesøgende, Grenaa Købstad, Randers Amt
Rasmus Christian Jensen, 20-01-1899 , Ugift, barn, , Grenaa Købstad, Randers Amt
"

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 500 point
Dato : 03-02-06 23:24

>Hvorfra navnet Gissel??
Når jeg spørger, er det også fordi jeg på Danfoss arbejder sammen med Frede Gissel...
Er han et kendt medlem af din familie?

Måske har han fundet de slægtninge du søger?? Skal jeg spørge ham???
Vi er også i samme golfklub "Alssund", som jeg kan anbefale, Svend

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 04-02-06 09:02

Hej, du må da gerne høre din arbejds kammerat om han kender slægten fra Glæsborg ,jeg har ikke hørt om ham, men er jo også lige begyndt at søge efter slægten ,men den er virkelig stor når man går ud i alle grenene, så der er noget at arbejde med, ikke minst når man er nybegynder.

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 04-02-06 09:13

Hej jysch, tak for din henvendelse, det er da mulig at det er noget af Familien,du ved ikke om der er noget tilbage af den Gårdmand et eller andet sted ,Rimsø ligger det også i nærheden af Glæsborg og hvornår var det i 60erne MVH john f jensen.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 05-02-06 17:33

Som sagt var/er der en datter Sonja, og jeg mener at hun bor på Djursland - kan ikke lige huske hendes giftenavn, men jeg skal finde det, så snart jeg kan komme til mine telefonbøger ( er ved at flytte).

Mvh. Jysch

P.s. Jeg mener at der også var en søn, men kan ikke huske det så meget. Det var fra omkring 1963 jeg lærte hende at kende, vi havde samme hesteinteresse.

Kommentar
Fra : ellenbirgitte

Dato : 09-02-06 22:51

Hej John.

Jeg ved der op gennem 1800-tallet findes en hel del med navnet Gissel i Glæsborg sogn, da jeg selv har aner i det sogn, men jeg har ingen med navnet Gissel. Kirkebøgerne kan du finde på arkivalieronline.

Hilsen

Birgitte

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 10-02-06 08:45

Hej Birgitte,tak for at du svarermig på min søgen,jeg har fundet en del af slægten omkring Glæsborg ,inu engang tak og held og lykke med dit søgenMVH.John

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 16-08-06 20:39

Hej Svendegiveren.det er vist på tide at jeg får betalt min regning.jeg er kommet langt med forskning med gissel slægten,men mangler at finde min oldemors fremfær men arbejder videre med det .men her skulde der jo være 500 poenger for dit arbejde.VH.John Fillip.

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 16-08-06 20:39

Hej Svendegiveren.det er vist på tide at jeg får betalt min regning.jeg er kommet langt med forskning med gissel slægten,men mangler at finde min oldemors fremfær men arbejder videre med det .men her skulde der jo være 500 poenger for dit arbejde.VH.John Fillip.

Godkendelse af svar
Fra : jomo

Dato : 17-08-06 13:12

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-08-06 18:47

Selv tak

hvis du igen får Gissel kontakt problemer
spiller jeg fortsat i samme golfklub som Frede Gissel

hilsen Svend