/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
klister efter solfilm
Fra : gubbierne
Vist : 513 gange
50 point
Dato : 03-02-06 09:48

Hej..
Min nabo har lige taget solfilm af sideruderne i sin bil, da det var for mørkt til den ku gå igennem syn... Men nu er ruderne fuldstændig klistret, har prøvet med sprit og rensebenzin... Det er en proffesionel der har sat det i... Er der nogen der ved hvad man lige præcis skal bruge?

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 03-02-06 09:52

ja de bruger sulfo så alm vand og godt med knofedt det får dem rene

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 03-02-06 09:53

Prøv med lidt opvaskemiddel og lidt sprit, det er fordi at det er sat op med opvaskemiddel næsten 100%

Prøv det
Zita

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 03-02-06 10:46

Et barberblad eller skraberen til glaspladen på komfuret kan også fjerne en hel del.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 50 point
Dato : 03-02-06 11:05

Celulosefortynder tager det.
Det må bare ikke komme på plastik.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : bne

Dato : 03-02-06 12:23

Prøv en kraftigt klæbende tape
Klip et stykke på ca.10-15 cm, klæb 8-10 cm fast oven i klisteret, og ryk det af med et snuptag, gentag proceduren samme sted, indtil al klister er væk - det kan tage tid, men virker !

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 03-02-06 16:01

Gennemvæd en klud med ganske almindelig madolie og gnid klisteret ind i dét. Når limen har suget olien til sig (ca 10 min), gentager du behandlingen. Det gør du tre-fire gange. Så kan du uden større anstrengelser skrabe limen af med en skarpkantet plastikskraber. Olien opløser limen og hindrer, at den bare flytter sig på ruden, når du skraber, og olien skader ingen steder.
Har du ikke lagt mærke til, at etiketterne altid falder af madolieflaskerne?
Resterne af olie vasker du af med almindeligt opvaskevand.
Intet knofedt, ingen pletter, intet ødelagt gummi, intet skadet interiør, bare rene ruder!

God fornøjelse.

Godkendelse af svar
Fra : gubbierne

Dato : 09-02-06 17:02

Tak for svaret Benjamin.Hansen.