/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Tværepensel
Fra : gamle61
Vist : 465 gange
100 point
Dato : 03-02-06 07:58

havde engang et fotoredigreringsprogram hvor der var en "tværepensel" så man kunne flytte lidt farve fra siderne og ind over et eller andet der irriterede en
Nu er både pensel og program blevet væk - er her nogen der kan hjælpe (fortælle hvad programmet hedder og hvor jeg har smidt den forb--- pensel) står og mangler det da et foto jeg skal bruge har fået en rift ned over en kind
Har lagt spørgsmål her , da jeg ikke kunne hitte ud af hvor det hørte hjemme
m.v.h. og på forhånd tak - gamle61

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-02-06 08:09

Vi er ret nye udi digitalkamera, men vi bruger ACD See8 Photo manger, der er en Foto repair

Du kan finde programmet på nettet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-02-06 08:47

Er det ikke bare at bruge et tegneprogams 'pipette', suge farven op (Dvs. kopiere den) og så benytte denne farve med et 'airbrush' værktøj. En airbrush pensel kan som regel indstilles mht. spredning og mængden af farve. Disse værktøjer findes i næsten alle nyere billedredigeringsprogrammer.

Ps. ..og spørgsmålet skulle nok have været stillet i : Andet multimedie http://www.statcounter.com/ ..eller under : Multimedie & Design: http://www.kandu.dk/topics.aspx?grpid=302

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 03-02-06 09:31

det er jo ikke til at gætte hvilket program du søger - men funktionen ligger i photo filtre som du kan downloade herfra:
http://www.villysonnichsen.dk/FotoFiltre.html

et lille nemt og særdeles godt program

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-06 10:30

for i øvrigt lige som en sidebemærkning hedder den der "tværepensel" smudge tool

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-02-06 12:36

Du har sikkert programmet "Paint" i computeren.

Det plejer at ligge under windows-programmer, og ikonet forestiller enpalet med en pensel hen over.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : gamle61

Dato : 03-02-06 13:07

Tak for svaret miritdk.- er lige den jeg skal bruge - har install og prøvet, og den er nemmere end paint og har flere ting den kan - herligt - hav en go' da' - m.v.h. gamle61

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-06 14:19

gamle62 - godt du kunne bruge det og ja det er både nemt og kan langt mere end man tror
har du lagt mærke til at der kan indsættes dansk sprogfil hvis du synes det er nødvendigt ???

dova dova dova - der er altså forskel på en pensel i paint og et smudge værktøj i et fotoprogram - prøv selv programmet photo filtre jeg linker til

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-06 14:23

ps til gamle61 - du kan bruge clone stamp tool og rette dit foto til så det bliver helt professionelt