/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kabelrod
Fra : Denpete
Vist : 1089 gange
50 point
Dato : 02-02-06 13:25

Er ikke sikker på, at det er den rette kategori at stille dette spørgsmål, men.....

Efterhånden har der samlet sig en hel del kabler og ledninger bag (og i) min PC med USB-ledninger, strømkabler, primterkabler o.m.a.
Er der nogen, der har en ide om en smart måde at komme dette virvar af kabler lidt til livs?
Jeg mener at have set løsninger, hvor man kan samle kabler og ledninger i en slags rør el.lign, men kan ikke lige finde noget på nettet.

MVH
Denpete

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-02-06 13:35

silvan mf bla.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-02-06 13:38

Ja, man kan få sådan nogle spiraler til at lægge diverse kabler ind i. Det kan løse lidt af problemet. Men jeg synes bare, at der er så mange kabler, der ikke følges og derfor ikke kan puttes ind i rør eller spiraler, så problemet alligevel ikke bliver løst.

Jeg har gjort det, at ved siden af min computer har jeg alligevel et stort skab stående på bordet. Dette skab har jeg "klodset op" på mursten, så der er et hulrum nedenunder. Og herinde befinder sig alle overflødige ledninger, transformere, stikdåser og lignende. Problemet er jo også, at mange af de ledninger, der følger med diverse dimser er for lange. Men man kan ikke bare korte dem af. De bliver gemt af vejen under skabet.

Selve computerkassen står sidelæns bag min fladskærm, -med bagsiden hen imod skabet. Og så har jeg sat endnu et par mursten på højkant, så jeg ikke behøver at glo på de mange ledninger der går fra computerens bagside og ind under skabet. Men hvis jeg skal ordne noget på bagsiden, så er det nemt at komme til når jeg fjerner de to mursten. --Og ligeledes så kan jeg pille en mursten ud under skabet, hvis der skal tilsluttes eller afmonteres noget.
Fordi jeg har hund vil jeg hverken have ledninger eller computer nede på gulvet...

Kommentar
Fra : akle

Dato : 02-02-06 13:40

http://www.teknologiforlaget.no/art.asp?id=93
Almindelige forretninger med pc udstyr har også forskellige løsninger på kabelrod.

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 02-02-06 13:44

Jeg bruger Cross Cable Tie http://www.genpack.com/1/174/kabelbinding.html

Du kan bruge alt muligt, lige fra strips til tape, snørrebånd, tørresnor eller andet forfindende. Det behøver ikke koste ret meget, hvis man er lidt kreativ.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 02-02-06 13:45

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3968&n=10
Fordelen ved spiralerne er, at man kan fordele når det er nødvendigt.

Godkendelse af svar
Fra : Denpete

Dato : 02-02-06 13:52

Tak for svaret BjarneD.

Tror det er løsningen for mig - jeg bestiler straks 3-400 meter

VH Denpete

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-02-06 13:55

Husk lige at ledninger ikke må rulles sammen så det danner en spiral.
ledninger skal "foldes" som en butterfly - eller kan der dannes magnetfelter som kan skabe stor varme.
spiralslangerne er jo "åbne" så ledningerne kan stikke ud og ind under vejs.

Birgitta - dine transformatorer der ligger under et skab ................de er vel ikke for varme.

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 02-02-06 14:07

Hej emesen,
Ja, det er jeg klar over - og det har du helt ret i.....

Tak for reminderen..

Kommentar
Fra : carstenbehrendtpouls

Dato : 02-02-06 14:09

Lær at leve med det.Lige meget hvad man gør ender det i et syndigt rod efter et par måneder.
Venlig hilsen Carsten

Kommentar
Fra : alka

Dato : 02-02-06 14:26

Jeg har monteret en klodskasse bag til højre underbordet. Alle ledninger, stik transformer og hvad der ellers findes af "løse genstande" ligger i denne kasse, som sidder ophængt i klemme mellem to alu-beslag, som er skruet op i bordpladen, så jeg har kun ledningerne fra PC'en (Tower) og direkte ned i kassen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-02-06 14:58

Næh, emesen... De er lune, ikke mere. Det er et ret stort skab, og murstenene ligger ned, men på højkant.. Narh, det er heller ikke rigtige mursten, men nogle sten fra min terrasse. Der er ret god plads inde under skabet.
Det er vist lidt det sammen som alka gør... Mine ledninger er bare ovenpå bordet.

Men mine ledninger er altså heller ikke rullet sammen... bare klumpet ind til en gang spaghetti. Jeg håber ikke, at jeg får brug for at flytte rundt på "dyret".. -Men det ser pænt og ordentligt ud..