/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Aktivering, af AKTIV XP ???
Fra : sofus.dk
Vist : 591 gange
150 point
Dato : 01-02-06 19:05

Hej.
Hjælp søges, min aktiverede XP, beder om at blive aktiveret under opstart.
Når jeg klikker for at aktivere, kommer meddelelsen, WINDOWS ER ALLEREDE AKTIVERET.
Ingen virus eller andet...
Bare temmeligt irriterende, da det forhindrer opstart.

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 160 point
Dato : 01-02-06 19:14

har du prøvet at boote på skiven og køre en rep???

Det burde kunne løse problemet

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 01-02-06 19:30

Hej, ikke endnu, venter og hører om der kommer et bud.
Det er bare selve meddelsesboksen der ikke skal starte op.
Der må være en bedre mulighed.
Men det kan jo, gå hen og blive nødvendigt...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-02-06 19:40
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-02-06 19:41

et lille ps - jeg har været ude for det engang - der røg jeg ind på windows update og gennemgik hele molevitten - så var den i orden

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 01-02-06 20:25

Hej.
Jeg skal ikke aktivere. Er aktiveret.
Der findes ikke nogen steder, på min pc, hvor jeg kan aktivere.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 01-02-06 20:59

nu er det jo ikke farligt at rep. så hvorfor vente??

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-02-06 21:55

Halløjsa
Normalt opfører Windows sig kun sådan når der er brugt en crack-fil til at aktivere en windows inden for de 30 dage der normalt er til rådighed inde den skal aktiveres.
Det skulle vel ikke være en piratkopi???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-02-06 23:06

halløj brassovitski - kan lige fortælle dig at jeg har oplevet det med en fuldgyldig version

windows veje er af og til mere end uransagelige

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 02-02-06 05:41

Hej
Kender godt til disse Crack programmer.
De virker fint nok, indtil der er gået 30 dage, så skal der allogevel aktiveres.
------
Men denne er indstalleret med originale koder, dem man skal ringe op for at aktivere.
Og original CD.
Så derfor kan jeg ikke forstå det.
-------
Prøvede at køre sfc /scannow, det virkede ikke, men nægtede mig adgang til XP.
Den blev ved med at logge på, og spurgte efter om jeg ville aktivere, men intet vrikede
Har lige nu, lavet en reparation, så hvor længe det virker ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 02-02-06 06:48

Har også geninstalleret Service Pack 2, indtil videre uden problemer.

Godkendelse af svar
Fra : sofus.dk

Dato : 02-02-06 06:51

Tak for svaret troldenesdhb.
Blev desværre nød til at gøre som du skrev.
Men mistede heldigvis ikke Data.
Bortset fra SP 2
Men kan stadig ikke forstå, hvorfor den opførte sig sådan.
Der må have været en på min Pc.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-02-06 10:33

Vil lige tilføje, at efter reperation, viste mine hardiske sig at være blevet til terrabyte, istedet for gigabyte, hvilket gav en kolosal stor harddisk, som ikke kunne ændres.
Altså måtte jeg lave en helt ny installation, ØV.