/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
TÆNK PÅ ET TAL ^^
Fra : Snoop-o1
Vist : 961 gange
100 point
Dato : 01-02-06 18:06

Goddag.

Jeg sidder og skal hjælpe min lillebror på 12 år med en bog, han skal vælge til sig selv i klassen!
(selv-valgte bøger)

- Men jeg ved at den hedder Tænk på et tal skrevet af Anders Bodelsen .
Blev selv overrasket over hvor god den var, og jeg kan huske jeg lavede noget gymnasie opgave om denne bog engang.

Men jeg har fortabt det og jeg vil godt rette hans boganmeldelse ved at vide præcist hvad bogen handler om.

Den skal være på 1 A4 side.
Gerne selvskrevet.
Nogle der vil hjælpe?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-02-06 18:25

"Flemming Borch, der er kassér i en bank, opdager ved et tilfælde et karbonpapir, hvorpå en røveritrussel står skrevet. Borch gemmer nogle af bankens penge i sin madskasse og da røveriet endelig bliver begået, tror alle, at røveren har stjålet alle pengene. Røveren er dog mistænksom - særlig da han hører at udbyttet blev ca. 190.000,- kr. Bankrøveren begynder nu at drive terror mod Borch. Borch møder en ung svensk pige, Merrild, og de har det dejligt sammen. Merrild hjælper Borch til udlandet med alle pengene, men idyllen er kortvarig. Bankrøveren og politiet ankommer begge til ferieparadiset."

Et kort referat.

Fra www.filmidanmark.dk

Nu ved jeg ikke om din lillebror har læst bogen.

Men jeg ville jo umiddelbart mene, at den er for kompliceret for en dreng på 12 år....uden dog at kende nærmere til hans litterære indsigt.

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-02-06 18:36

Det er jo noget pjat. Din lillebror bliver ikke hjulpet ved at du skaffer ham em A4-side med en analyse af bogen. Han skal selv læse bogen og skrive sin egen analyse. Alt andet ville være rent snyd. Du hjælper IKKE din lillebror ved at lære ham at snyde. Du hjælper ham ved at fortælle ham, at han selv må klare livets udfordringer. Og en analyse af en bog kan ikke end gang kaldes en udfordrong, KUN en opgave. Vent med at give ham den slags "Snydehjælp" til den dag hvor han er i alvorlige problemer. DA har han brug for din hjælp, også SNYD. K.H. Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-02-06 18:41

dova for pokker, tag dig sammen. Nu er du igen igang med at hjælpe med snyderi. Er det virkeligt SÅ vigtigt for dig at score point. Eller er det bare fordi du MEGET gerne vil vise hvor klog du er?

Vi ved godt at du er klog og meget vidende, men lad nu folk selv lære ved at studere. Den slags hjælp, er ikke hjælp.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-02-06 20:05

Hjælpen er vel på spørgerens præmisser og ikke på vores andres. Hvis man ikke kan acceptere dette, skal man lade være med at svare på spørgsmålet. Der blev ikke spurgt, om det lovligt, vel......

Det er ikke meningen, at den unge fyr skal have en længere formaning, når hans spørgsmål handler om noget andet. Man kan kun nævne kort, at det er snyd. That's all.

Og lad os andre afgøre med os selv, om vi vil være med til at hjælpe med dette snyd, ved at hjælpe knægten til ikke at lære noget....

Hanne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-02-06 20:15

Hanne - Nu er du IGEN inde i et spørgsmål, hvor du ikke har en SKID at gøre. ALT hvad du gør er at kommentere MIN kommentar. Er det ikke gået op for dig at dette er et alvorligt ment spørgsmål?

Jeg kommer med et svar til spørgeren.

Du kommer med et svar til mig.

Hvorfor er du så snot-åndssvag at du ikke kan se forskellen?

DU SKAL SQU IKKE SVARE MIG ELLER KOMMENTERE MINE KOMMENTARER.

Hvis du absolut VIL, skal du komme med en kommentar til SPØRGEREN. Ellers skal du lære at holde mund.

Hvor svært kan det være.

I mine og andres øjne, er Kandu IKKE beregnet til at dumme skoleelever skal kunne hente deres løsningerne herfra. Uanset om de gør det selv eller får en ældre søster/broder til at gøre det for sig.

Vi kan hjælpe, men det der bedes om i denne tråd er en A4-side med en besvarelse.

Mit svar var langt bedre, idet det er undervisende. Det fortæller nemlig o.s.v........

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-02-06 20:24

Læg i øvrigt mørke til at Snoop-01 siden han/hun blev medlem d. 3 jan. 2006, har stillet 4 spørgsmål, der ALLE drejer sig om lektiehjælp. Han/hun HAR fået god hjælp, men har stadig ikke lukket nogle af sine spørgsmål. Frieda (lærer) har i et af spørgsmålene sagt næsten det samme som jeg gør i denne tråd, nemlig: Jeg kunne godt, men I bør selv. Ellers er det snyd.

Men gå dog for pokker selv ind i Snoop-01's profil og find ud af det. Hvorfor skal jeg lege detektiv for jer?

I svarer KUN for at bevise at I er ÅHH så dygtige. Uden tanke på det pædagogiske. FYFYSKAMME.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-02-06 11:30

Citat
I mine og andres øjne, er Kandu IKKE beregnet til at dumme skoleelever skal kunne hente deres løsningerne herfra. Uanset om de gør det selv eller får en ældre søster/broder til at gøre det for sig.

Vi kan hjælpe, men det der bedes om i denne tråd er en A4-side med en besvarelse.

Mit svar var langt bedre, idet det er undervisende.

Ovennævnte citat er skrevet af arne.jakobsen

Hvis det havde været en matematikopgave, så havde arne.jakobsen givet løsningen.

Der er nemlig forskel på om det er AJ, der svarer eller en anden bruger.

Han "underviser" i det han "tror" han har forstand på.

Jeg vil også mene at "Tænk på et tal" er for kompliceret til en dreng på 12 år.

Hvis han ikke har "valgt" bogen, så ville jeg råde ham til en anden bog.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 02-02-06 12:52

Ja, jeg tror også jeg ville vælge en anden bog, måske kunne "GULDREGN" af samme forfatter anbefales. Den er forøvrigt også filmatiseret af Søren Kragh Jacobsen og blev vist i TV for nogle år siden...måske den findes på DVD/video?
Denne tror jeg mere passer til dit niveau, og den er ABSOLUT ikke kedelig fordi det er en "børnebog"

Min egen søn på 13 har lige haft "Jorden rundt på 80 dage" (i en kortere "børnevenlig" udgave) som opgave i skolen, og det gik det helt fint med, selvom han ikke er den bedste til at læse og skrive.

God fornøjelse og held og lykke med opgaven.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 02-02-06 13:07
Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-02-06 16:54

Citat
Hanne - Nu er du IGEN inde i et spørgsmål, hvor du ikke har en SKID at gøre. ALT hvad du gør er at kommentere MIN kommentar.

Griner min røv i laser

Og er Græsk Katolsk overfor det faktum, at næste indlæg fra lillearne kommer til at lyde således:

"Creamy - Nu er du IGEN inde i et spørgsmål, hvor du ikke har en SKID at gøre. ALT hvad du gør er at kommentere MIN kommentar"

Du er til grin lillearne - og så forudsigelig at det skiger til himlen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-02-06 18:44

Sorry Snoop, men her kommer der en uvedkommende kommentar til dit spørgsmål.

mvh dova

Citat
dova for pokker, tag dig sammen. Nu er du igen igang med at hjælpe med snyderi. Er det virkeligt SÅ vigtigt for dig at score point. Eller er det bare fordi du MEGET gerne vil vise hvor klog du er?

Vi ved godt at du er klog og meget vidende, men lad nu folk selv lære ved at studere. Den slags hjælp, er ikke hjælp.

Pas nu dig selv arne, og lad være med at prøve at bestemme, hvad andre brugere vælger at kommentere til et spørgsmål.

Var det mon bare fordi du ikke selv kendte bogen, at der kun kunne komme et par beske bemærkninger til spørgsmålet, i stedet for at komme med noget relevant