/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
benzinmåler på en pgo big max
Fra : luffe10
Vist : 2598 gange
200 point
Dato : 01-02-06 14:50

jeg har en pgo big max fra 97 og er virker benzin måleren ikke og det gør speedometertælleren heller, men tror det er kablet til speedometertælleren der er sprunget.
mit spørsmål er hvad kan jeg gøre for at få benzinmåleren til og virke?
det er da ikke kablet til speedometertælleren der osse påvirker benzinmåleren?

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 01-02-06 15:01

Hej
Jeg har en knaller maget til din, bare fra 98 og har haft samme problemer.
Speedometer er et selvstændig kabel, som du kan udskiftet. Jeg har købt mit i T.Hansen.
Benzinmåleren kan være i stykker, men det kan også være selv måleren oppe i dit indstrument bord. Indstrumentbordet er ikke det bedste på sådan en knallert. Du kan tage det ud og prøve og rense det bag på for skidt og rust. Evt. prøv og se om der er forbindelse ned til måleren (flyderen i tanken) ved og tage ledningerne af bag på instrumentbordet og sætte et voldtmeter på og måle dig frem. Er der forbindelse så er det nok en udskiftning af instrument bordet.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-02-06 15:47

Hejsa. Jeg har en CVI-scooter fra T.Hansen idag, men har tidligere haft andre modeller. Fælles for dem alle er at benzin-måleren aldrig har virket ordentligt fra starten. Jeg har hver gang selv måttet justere den. Skil så meget ad, at du kan komme til tanken. Løft måleren ud og juster flyderhøjden ved at bukke stangen op/ned. Så får du måleren til at vise noget du kan bruge. Da min CVI var helt ny, viste benzin-måleren TOM, selv om der var 1½ L tilbage i tanken. Efter at have justeret flyder-armen et par gange, er der ca. ½ L tilbage når den viser TOM. Det synes jeg er OK.

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Hot_Anarki

Dato : 08-02-06 12:22

Som sagt kan det være det som arne.jacobsen skriver men det kan også være galt med det stik der sider i tænding.... skil det lidt ad og se om der er noget løs kan det være deet var det der var galt med min hot:D