/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
kunne godt bruge et råd
Fra : bredker
Vist : 705 gange
50 point
Dato : 31-01-06 19:48

skulle vi være så heldig at der er en læge eller sygeplejeske herinde der kunne komme med et råd

blev i går lappet sammen på skadestuen , men i forhold til et par andre gange jeg har prøvet det , så væsker dette mere end det plejer ( dog ikke alvorligt ) med det problem til følge at forbindingen sider ret godt fast i sår og tråde
er der et eller andet jeg kan smørre det i så jeg ikke behøver at opløse det helt i vand , hver gang det skal skiftes
skal siges at det er en større skade , og ikke bare et lille snit

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 31-01-06 21:20

Du må normalvis ikke dyppe sådan et sår i vand, medmindre du har fået at vide det er noget du skal for at rense.

men på apoteket kan du få noget forbinding, som ikke hænger i når det skal skiftes.

Spørg efter Mepitel eller Safetec.

mvh dova

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 31-01-06 21:27

det vil jeg da lige prøve i morgen

har dog fået lov at opløse det i vand , men er en ret træls måde , da det er længe om at tøre igen , og begynder at væske lidt igen , så har jeg jo samme problem igen næste gang

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-01-06 22:51

Jeg har for nylig brugt dette produkt til at bekæmpe min meget forbrændte hånd uden lægehjælp Det er min brors Franske kæreste der havde det med fra Frankrig Og det kan decinficerer og hele selv et brændsår som jo meget gerne vil blive betændt det blev det overhovedet ikke og hver gang jeg lagde en ny forbinding på de åbne hudløse sår smurte jeg et lag af dette vidundercreme Der gik en måned så var min hånd helt i orden med fin hud på og ne er det 4 md siden og kan kun lige ane at der er lidt runken hud på en cm2 hud
http://www.boiron.fr/htm/Public/produits_homeo06_1.htm
Mvh Sune

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 01-02-06 13:20

du burde rense det i klorhexidin 0,2% når du skifter forbinding, for når det væsker kan der være betændelse.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-02-06 14:20

Det lyder underligt, at du "blev lappet sammen i går" og allerede dagen efter væsker det så meget, at du begynder at skifte og opbløde med vand.... Skulle det ikke have haft ro lidt længere tid?

Jeg synes, at du skulle ringe til din egen læge og bede ham om lige at kikke på det. Samtidig kan du høre ham, hvad du skal bruge for at undgå at såret hænger fast når du skifter. --Sådan noget glemmer man tit at få besked på undervejs hvis man lige er kommet til skade.

Hvor sidder skaden henne??

Kommentar
Fra : 25

Dato : 01-02-06 18:09

Klorhexedrin kan købes i pulverform og flydende, hvis det er noget der væsker så brug det i pulverform.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 01-02-06 19:45

mht. rensning af såret , er der intet problem , og der er intet betændelse i , generalt har jeg ret godt styr på de ting
problemet er at alle de ting jeg har prøvet i tidens løb for at undgå at forbindingen sider fast , og som jeg er sikker på ikke ødelægger helningen , ikke har virket optimalt

birgitta>> årsagen til at jeg gør det så tidligt er at det var klidstret så godt sammen at fingeren var helt stiv, og det er ikke sjovt når jeg nu skulle på arbejde igen i dag, selvom jeg fik hjælp til de svære ting,
det er venstre tommel hvor de yderste 3 cm er delt i 2 , efter en kniv smuttede.
har dog ikke ramt knoglen

Godkendelse af svar
Fra : bredker

Dato : 01-02-06 19:48

Tak for svaret dova.
fik nogle kompres af samme type som du foreslog, da de åbnede her til morgen
og den er stadig helt løs , så det er dejligt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-02-06 20:45

Det lyder da godt, og god bedring med fingeren.

mvh dova