/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Spiritisme / Spørgsmål
10  svendgive.. 200
Eventyret eller kold kaffe
Fra : Luckylook
Vist : 799 gange
100 point
Dato : 31-01-06 14:43

Jeg har set de mange Eventyrlige film, som Nanja,Harry potter og starwars der er oppe i tiden.Mange længes efter eventyret , men hvad med eventyret i dagligdagen. Hvordan kan det være mine tarme virker, hvorfor tænker jeg positivt på en solskinsdag som idag. Hvad gør at lugtesansen giver minder som æbleschampooen fra 70´erne, og hvad får mig til at vaske op eller mangel på samme. Jeg holdte op med at spise og sov ikke i over en uge så er man hårdt ramt, men af hvad. Kærligheden overvinder ALT, simpelthen Alt. Jeg har nu tid til at perfektionere og opbygge denne kærlighed til livet og alle omkring mig prøver den af.Jeg er ved at lære at forsvare og holde på min kærlighed igen.Selve meditationen har jeg ikke, men dyrker mit focus på denne livgivende og fasinerende kærlighed til mig selv og min dagligdag.

Når vi bare har mad og et sted at bo, er de basale behov opfyldt, men nu blev kaffen kold.
PS: hvorfor blev kaffen kold.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 31-01-06 14:49

Det er da ren livsglæde - hold fat i den Så finder du straks en kop varm kaffe igen.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 31-01-06 15:05

Ja det er vidunderligt at mærke ikke sandt?

Har selv været ved stranden idag efter ikke at kunne komme uden for en dør længe..hvor bliver man taknemlig...
Jeg mærker nu mine kinder blusse efter solen..dejligt.

Kommentar
Fra : Luckylook

Dato : 31-01-06 18:39

Så har musikken drillet lidt idag, men tak for kommentarerne.Og kaffen er klar igen.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 31-01-06 18:46

Hvor er det dog en dejlig, positiv og livsglad melding, du kommer med! Som Balcanard skriver: Hold fast i dén!
At mærke kærligheden til og glæden ved livet kilde inde i maven er en stor gave, som de fleste af os kun formår at fastholde i små øjeblikke ad gangen. Man kan dog øve sig, vil jeg påstå.
Det store eventyr mener jeg jo ligger i hverdagen...der er ikke noget så forunderligt som at insistere på boblende livsglæde og eventyrlighed i dét, som mange mennesker kalder for "sur hverdag". Når ens sind strækker sig som en vældig stor regnbue henover en grå januar-himmel.....ja, så vil jeg mene at man har fat i "den lange ende"
Jeg tror på, at der er megen lykke at hente, hvis man formår at acceptere, at livet skifter og ændrer sig....se nye muligheder og glædes ved dem. Som når kaffen bliver kold, f.eks......jamen den SKAL jo være kold for at lave en god iskaffe f.eks.!

Kommentar
Fra : Luckylook

Dato : 31-01-06 18:52

Tak til Axelise. Jeg mener at alt for mange har så travlt med at kritisere og man bliver nærmest betragtet som en naiv idiot, hvis man tror på den eneste kærlighed. Men det er et barsk valg at leve med.
Fra en naiv idiot.

Kommentar
Fra : MUGN

Dato : 31-01-06 19:09

Hvor er det fedt at høre "ikke negative" indlæg, dem er der faktisk temmelig langt imellem, ikke at jeg selv er bedere, for dset er for nemt at gå i sort, og ikke se alt det der remset op her, se alle de små lyspungter der lyser en lige i bøtten.
MUGN

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 31-01-06 20:27

Ikke tænk så meget og undre dig over hvorfor du har det så dejligt nu...Bare hav det

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 01-02-06 09:59

Ja.. har du søskende? Jeg har 5, og jeg tænker på dem hver gand jeg er trist. En gåtur virker også opfriskende.. at læse en bog med en god kop te og rolig musik giver ro i sjælen... At tage et bad og give sig selv massage bagefter med fed creme er dejligt..... Det handler om at sige til sig selv, når man vågner op: "I dag er en god dag. Jeg vil lære nye ting, møde nye spændende mennesker og få interessante udfordringer, som jeg godt kan klare. Måske venter en lille overraskelse hen ad dagen. Evt. solskin, et frisk pust fra vinden, en regnbue, en syngende fugl. Små overraskelser, som betyder enormt meget. Så, i dag bliver en god dag!" Hvis du tænker negative tanker, når du står op, bliver det automatisk en dårlig dag. Lån evt. en bog om NLP-terapi. Meget interessant.
Med venlig hilsen Nana.
Hav en god dag og nyd den!

Kommentar
Fra : Luckylook

Dato : 02-02-06 09:49

Jeg var på kursus igår og så jer først idag.Det, at tænke positivt, er ikke bare et Nlp begrænset trick, det er direkte livsreddende at igonere det onde er sund fornuft.Og det er da alment at planlægge opbyggende til sin fremtid.At meditere på noget positivt mener man jo også at nogle får noget ud af , bare de ikke bliver væk eller væltet med en kondalinirejsning. Totalt oplyst, sammenligner jeg med døden eller en engle tilstand, man lever ikke.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 02-02-06 10:56

Ja, kundalini rejsningen er ikke noget at stræbe efter i sig selv (efter min mening). Mange mener jo også, at den "vækkes" på et forkert grundlag, hvis man bruger teknikker som yoga, meditation eller andet. Kundalini rejsningen kan ske gennem mental træning og et livs erfaringer levet, - og for mange sker det aldrig, men hvad....!
Jeg mediterer selv; en ganske jordnær meditationsform, hvor jeg reciterer et mantra og beder nogle bestemte bønner. Det er en gammel buddhistisk meditationsform. Jeg kan mærke, at det der sker, når jeg praktiserer regelmæssigt, er, at det bliver lettere for mig at være lys og positiv indeni. Min intuition skærpes, så jeg bliver bedre til at gøre de rigtige ting for mig selv og andre i mit liv, og det er som om negativitet, mørke, vrede og angst får svært ved at "slå rødder" i mit indre. Det er som om jeg bliver glat og lys og blank indeni, så negativiteten har svært ved at bide sig fast.
Så på dén måde er den meditationsform, som jeg praktiserer, et godt redskab for mig.
Men jeg mener jo, at der er "mange veje til Rom", og min vej er kun én af dem....
Hvert menneske må selv finde ud af, hvad der fungerer for ham/hende.

Kommentar
Fra : Luckylook

Dato : 02-02-06 11:42

Jeg er begrænset til zenbuddisten et levende lys er nok for mig at indleve sig i. 20 min og jeg er løftet til mit focus. Men jeg mener at vaske op og være glad for at vaske op er lige så stærkt. Eventyret i god musik er jo en følelse, og duften er også magi eller livsnerve når den minder os om noget.

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 18-07-06 20:22

Hej. I glemmer nok lige at ord er taknemlige... Det er ikke lige let for alle, at hoppe jublende ud af sengen om morgenen. Sygdom, dødsfald, tragedie, osv... Det kan altså gøre en tung. Solen kan skinne nok så meget, men hvad hjælper det, hvis man føler man har en sky hængende over hovedet alligevel. Livet er ikke altid så naivt og nemt....

Venlig hilsen
Gucci

Kommentar
Fra : Luckylook

Dato : 22-07-06 17:03

Dette eventyr skjold har jeg fået som barn og jeg holder det stædigt ved lige. Jeg kan selv ligge og græde over en flørt i ugevis, men jeg tillader mig bare, at være rigtig glad, når jeg så endelig får muligheden. Det er ikke bare naivt pjat, det er et løvevalg, som jeg vil forsvare til det sidste.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 23-07-06 10:05

Hej Gucci, - du har helt ret.
Hvis man er syg eller lider på anden vis, er det ikke bare ligetil at være jublende glad. Jeg ved det, - jeg har i mange perioder af mit liv måttet leve med sygdom og smerter. Jeg har også haft en depression, der varede i 3 år, så jeg kender godt til sorg og smerte.
Men pointen er, at når man er syg og tung sindet, så "glemmer" man, at der er en masse små ting her i livet, som kan gøre én lykkelig. Det er som om man ikke kan få øje på dem eller ikke kan komme i kontakt med dem. Netop derfor er det vigtigt i svære perioder at praktisere én eller anden form for disciplin, for det HJÆLPER rent faktisk. Motion hjælper jo også på psyken. Meditationsformer er der masser af, og det er langt fra dem alle, der har et religiøst fokus.
Jeg har på fornemmelsen at vores ven Luckylook er meget ung og endnu ikke har været voldsomt svære ting igennem her i livet. Så er det lettere at sige, at man "tllader sig selv at være rigtig glad, når man får muligheden".
Jeg ved udmærket godt, at når man sidder i et bundløst mørke af sorg, smerte og fortvivlelse, så KAN man ikke tillade sig selv at være rigtig glad. Det preller ligesom fuldstændig af på én.
Jeg vil dog stadigvæk påstå, at der er ting man kan gøre - gymnastik for sjælen, om du vil - som kan hjælpe én til at lukke mere lys ind i sindet.

Kommentar
Fra : Luckylook

Dato : 23-07-06 21:12

Jeg er 37 år ikke helt fed og færdig endnu. Men jeg ved at man kan overleve de værste forbandelser ved at give håb til andre derfor det gode budskab det er ikke naivt at have et håb det er et valg man tager ville jeg diskutere sygdomme er det privat for der er jo ingen der gider og se på en der græder. jeg snakkede iøvigt en gang med en der sad og græd på en DSB færgen og han havde lige mistet sin far og var på vej hjem alene. Der sad mennesker hele vejen rundt men ingen sagde noget. jeg syntes naturligvis det er i orden at have det skidt en gang imellem det holder balancen og smeten vil vel lære os noget. Men at sprede tro håb og kærlighed er vel når det er muligt en kamp for det gode selv om den ne verden er grå så maler jeg regnbuer i 8 farver.