/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton Internet Security 06
Fra : pirt03
Vist : 599 gange
100 point
Dato : 31-01-06 00:13

Jeg har lige sendt denne mail til Symantec. Jeg plejer bar at få en sludder for en sladder som svar - så nu prøver jeg også her, hvor jeg har erfaring for kvaltetssvar:

**************mail til Symantec **************************
Jeg ved snart ikke hvor mange timer jeg nu har brugt på Norton problemer.

Norton Internet Security 2006 bryder ned; dvs. jeg kan ikke få Protection Center vinduet med OK frem.
NIS begynder at nægte adgang til Internet sider under henvisning til forældrekontrol. NIS blev garanteret IKKE installeret med forældrekontrol.
Jeg kan ikke se statusvinduet Jeg kan ikke se NIS-ikonet nederst til højre. Når jeg prøver åbne NIS-vinduet v.hj.a. programmer/NIS ser jeg kun rammen om Nortonvinduet og der er "hul i rammen"

Jeg gør derefter følgende:

Udfører en clean boot efter jeres anvisninger (msconfig) i fejlsikret tilstand.

Afinstallerer NIS2006

renser med alverdens anti-spywareprogrammer (AD-aware, spybot, smitrem osv (PC er garanteret renset for Spyware og virus.

Geninstallerer NIS2006. Dette går tilsyneladende fint.
Opdaterer MIS og udfører fuld systemskanning. NIS finder ingen virus eller spyware.

Slukker PC.

Genstarter nogle timer senere. SÅ HÆNGER NORTON IGEN !!!!!!!!!!!!!

PC virker i øvrigt udmærket men jeg er selvfølgelig ikke tryg ved at bruge den når Antivirus og firewall (=NIS) tilsyneladende ikke er aktiv.

Skal jeg virkelig til at erkende at NIS2006 simpelthen ikke kan køre på min PC. Jeg har tidligere haft NIS 2005, den kørte nogenlunde problemfrit. Skal jeg installere den igen.

Er det kun min PC der ikke kan køre Norton eller er der flere der oplever dette problem. Hvis der er så sig det lige ud, så jeg ikke behøver bruge flere timer på forgæves at installere Norton
************************ slut på mail til Symantec ****************************

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 110 point
Dato : 31-01-06 00:19

Norton er et stort tungt program, der fitrer sig ind overalt i Windows. Du er ikke den eneste der har problemer med det.

Drop det, og kig her efter et andet antivirus http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm

Selv de gratis er bedre end Norton.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-01-06 00:20

Slet den og hent Avg antivirus free edition som bare virker og er overskuelig og nem opdaterer tit og er gratis
Mvh sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-01-06 00:22
Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 31-01-06 00:34

Hrmfff .o(

Jeg har jo haft NIS 2005 og den virkede da nogenlunde. Jeg har en mistanke om at Norton har sendt en "betaversion" af 2006 på gaden.
Min nærighed forbyder mig bare at skrotte et dyrt indkøbt program (snøft). Men jeg giver ikke NIS ret mange flere chancer. Hvis ikke Symantec (hvad jeg tvivler på) eller nogen her (hvad jeg straks har meget mere tillid til) kan komme med et løsningsforslag må jeg nok erkende at livet er for kort til at sidde og afinstallere og geninstallere et tilsyneladende "håbløst" program. Jeg har hørt om AVG som antivirusprogram, men den er da kun gratis i en prøveperiode, eller ??? og hvad med en firewall ???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-01-06 00:45

Firewall har du i xp opdateringen i sp 2 og nej avg e r ikke gratis i en periode det er den permanet

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-01-06 00:47

Og mht til norton har jeg hørt om så mange med de samme problemer og det hjælper ikke før de skrotter det helt og så er det også en helt videnskab at slippe helt af med alt men det findes der massere af svar på her bare skriv norton i søgefeldtet
Mvh Sune

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 31-01-06 01:42

Har kørt med NIS i flere år. Startede med 2002.

Jeg har nu definitivt droppet Norton i år.
Dette grundet:
Gentagne fejlinstalleringer af opdateringer. Hvilket kræver en masse tid og ressourcher m.h.t af/geninstalleringer og opdateringe,r hvilket selv med en hurtig internetforbindelse tager en hel bondegård af tid.

Langsom computer og opstart...........des længre man har haft installationen jo længre tid.

Alt for dyrt..................selv om man får lidt gratis ekstra tid ved formatering af harddiske.

Tungt program som ikke lige er til at finde ud af hvis man vil køre netværk.

Jeg har som sunowich valgt at installere AVG, samt at køre med Windows egen firewall på nogle af mine computere. Det fungerer rigtig godt.

Jeg kører også med Norman antivirus, som jeg får gratis grundet bankkonto i Norge, og den er jeg også rigtig glad for. (Der kunne de danske banker lære noget) Også sammen med Windows egen firewall.

Norton? Ud til venstre...............det gider jeg ikke bruge mere resoursser eller tid på.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 31-01-06 12:12

Ville bare lige tilføje at Windows egen firewall mildest talt ikke er ret god.

En god firewall er Zonealarm pro. Ved ikke lige om den er gratis, har fået min af en ven.
Men søg den evt. på nettet.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 31-01-06 13:29

Det vil sige jeg er den eneste lige herind,e der kører med norton internet security 06, uden problemer.

Jeg har aldrig haft problemer med norton, jeg har haft det siden 03'ren.

mig og så en af mine venner kører med norton 06 og vi har ikke haft nogen form for problemer.

Jeg støtter norton

Nok som den eneste hehe

Godkendelse af svar
Fra : pirt03

Dato : 28-02-06 13:54

Tak for svaret stl_s og alle I andre.
Til orientering: Jeg opgav at installere NIS 2006.
Retfærdigvis skal siges at jeg fik et svar fra Symantec, med mange, mange, mange forslag til løsning af mit problem. Jeg syntes bare at det var SÅ uoverskueligt, at JEG skulle sidde og "ordne" min PC så den kunne passe til DERES program. Faktisk burde Symantec vel have udsendt et program, der kan installeres på alle PC-er uden de helt store problemer - eller hva'?? Dér forsvandt nok en kunde!!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-02-06 14:11

Jeg fatter ikke at Norton er så stort og besværligt et program, når andre firmaer viser at det kan lade sig gøre at lave noget der er enkelt, og bare fungerer. Det gratis AVG er et godt eksempel.

Tak for point .