/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel XLA filer
Fra : meiland
Vist : 661 gange
100 point
Dato : 20-11-02 14:34

Hej !

Jeg har engang lavet en xla-fil bare ved at omdøbe en xls.fil

Kan man på nogen måde åbne xla-filen så jeg kan tilføje/ændre i de funktioner jeg lavede dengang ??

/meiland

Kommentar
Fra : kanduolsen

Dato : 20-11-02 17:41

Har du prøvet at omdøbe xla-filen tilbage til en xls-fil ?

Der findes også et program til konvertering
Programmet XLA to XLS kan hentes her (24 kb).
http://www.geocities.com/CapeCanaveral/6441/excel_tt_vba.htm
XLA til XLS konvertering 01-11-97
Dette tip gælder kun Excel ver. 5.0! Selv om Microsoft påstår det modsatte, er det muligt at konvertere en XLA-fil tilbage til en almindelig XLS-regnearksfil. Craig Poxon har lavet en Excel 5.0 XLL-fil, der klarer jobbet.

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 20-11-02 19:11

Hej kanduolsen !

Ja, det var det første jeg prøvede, men arket åbnes ikke. Det skal dog siges at jeg tog en kopi først, som jeg så omdøbte. Jeg prøver dog lige igen.

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 21-11-02 08:50

Hej kanduolsen !

Desværre hjalp det ikke en disse. Hverken at omdøbe/åbne eller xla2xls programmer.

/meiland

Accepteret svar
Fra : kanduolsen

Modtaget 100 point
Dato : 21-11-02 17:25

Hvad så med det her -

<< I have written a rather large application in VBA,
set up the menues and then I saved it as an XLA.
Now, I want to change those menues, but that is only possible
in an XLS.
How can I change back to XLS, without having to do the whole
program over again? >>

You can change the xla back to an xls in the VBE (værktøjslinjen Visual Basic) window. Select
ThisWorkbook in the Project Explorer window and in the Properties window
you can change IsAddin to False. You will now be able to view the Excel
objects (Sheets, etc.) in the Excel window.

Godkendelse af svar
Fra : meiland

Dato : 22-11-02 09:15

Tak for svaret kanduolsen.