/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
MIDI probs. med terratec 512i
Fra : mfalkh
Vist : 380 gange
100 point
Dato : 20-11-02 13:54

Hej

Jeg kan ikke få mit midi keyboard til at virke med mit 512i lydkort. Jeg havde ingen problemmer med mit gamle awe64, men jeg kan ganske enkelt ikke få hul igennem med terratec kortet. Jeg benytter cakewalk express, og jeg har ingen problemmer med at afspille midi musik - så det må næsten være "signalet fra keyboardet der ikke når frem...Nogle der har erfaring med dette??

Jeg har windows 2000pro med Nyeste terratec drivere...

Mvh

Falk

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-11-02 23:54

Hej Falk,

hvilken midi device har du valgt i cakewalk til at udføre midi afspilning?
eller har du fået konfiguret Cakewalk ordenligt, mht. til "midi in" og "midi out"?

nu har jeg ikke lige selv cakewalk ekspress... men jeg har et terratec 512i lydkort, som jeg bruger i Win2000pro og den funker upåklageligt mht. Midi... når jeg bare husker at få den konfiguret... jeg bruger et gammelt program der hedder voyetra som fulgte med et gammel soundblaster 16 lydkort jeg engang havde... og hvis jeg ikke har fået konfiguret den ordenligt mht. til "midi in" osv. så har jeg også bøvl med midi afspilning, ellers synes jeg ikke rigtig der er nogle problemer...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : mfalkh

Dato : 22-11-02 16:17

Jeg har ingen problemmer med afspilningen af midi, men cakewalk "reagerer" ikke når jeg bruger mit keyboard. Der en en "midi overvåger" i cakewalk der blinker når der aktivitet på midi porten og den er lyser ikke. Jeg har prøvet de forskellige muligheder jeg har i "midi in" og intet hjælper...Jeg har cakewalk mistænkt for at være synderen, men jeg har desværre ikke andet...

Falk