/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Ridder/renæssance musik...
Fra : moira
Vist : 600 gange
200 point
Dato : 29-01-06 19:40

Man hører ofte storslåede kor synge i kirker og lign. i film der skal forestille at foregå i renæssancen. Musikken er meget storslået og ridder-agtig. Er der nogen der ved hvad denne genre kaldes, gerne også på engelsk?... tak for hjælpen!

ps. eventuelt også hvad genre er for skjalde, lut musik osv..

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 29-01-06 19:52

http://www.gs.bergen.hl.no/~gimle/Oppgaven/mellomtr-elevside-musikk.html#renessansemusikk

Jeg tror næsten at du selv havde svaret ... Det kaldes vel renæssance musik??

Mvh sverola

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 29-01-06 19:57

http://home19.inet.tele.dk/nordland/skellet.htm

Det kan jo også være at det er Barok musik du tænker på....Der er jo en lille forskel..

Sverola

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-01-06 20:10

Jeg forbinder nu renaissancemusik med sådan noget klimperi på harpe,cembalo o.s.v.

Men det kormusik, er det jeg vil kalde Gregoriansk kormusik.

Der er bl.a. et kor der simpelthen kalder sig The Gregorians og som synger både nyere melodier udat for mandskor og så gammelt kiekemusik.

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-06 23:42

gregorian = gregoriansk - det er meget almindeligt at efterligne periodens kormusik netop til de film - det lyder knageme også godt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-06 23:43

ps.. skjalde hører middelalderen til -

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-06 23:51

ps.. prøv at kigge her og se under gregorian - afspil sanctus der - det vil give dig en god fornemmelse om det er gregoriansk korsang du søger.

ps du behøver ikke installere sprogfilen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-06 23:57

og så lige et ps - du tænker nok på de rene herrekor (gør sig også langt bedre end med musik til) så forestil dig at der ikke er musik på ovennævnte

Kommentar
Fra : moira

Dato : 30-01-06 15:08

tusind tak for de gode svar... bare lidt et spørgsmål: hvor er det jeg skal kigge?