/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvad hedder sangen (techno) ?
Fra : znackie
Vist : 323 gange
100 point
Dato : 29-01-06 18:40

Jeg var på discotek retro her i fredags, og hørte 2 ret fede techno sange jeg ikke havde hørt før. og nu er jeg selvfølgelig elle vild for at finde ud af hvad de hedder og hvem der har lavet dem. De er begge på spansk eller italiensk (eller et andet sprog, ikke engelsk / dansk :D).

I den første sang fangede jeg ikke meget mere end ordet/navnet: Julia - selvom jeg faktisk ikke engang er helt sikker på at det var det de sagde. Men det lød i hvertfald sådan.

Den anden er om muligt ENDNU sværere at forklare, da jeg ikke har nogen anelse om hvad de sang :D det eneste jeg kan huske var at der blevet sunget "lå" på noget der lød som den samme melodi som Kim Larsen's - Langebro, bare i et meget hurtigere tempo.

jeg ved godt det ikke er meget at gå efter, men jeg ville lige prøve her før jeg går ned og skråler sangen i TP musik-marked :D

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-01-06 19:06

Retro Techno ...et årstal ..please?

Normalt er der ikke 'sang' på techno fra før 1995 !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : znackie

Dato : 29-01-06 19:09

Ehh discoteker hedder "Retro" jeg og jeg har virkelig ingen anelse om hvornår det er fra :P

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-01-06 19:14

The Concept of Dance, T.I.P., Hallucinogen, Genetic og danske duo'er som Koxbox ...NUL sang
M. Freeman (The man whith no name) var en af de første hardcore Techno DJ.'s der brugte 'statements' :

F.eks. 'Action' ..... I'm feeling real' wierd !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-01-06 19:16

Ok. jeg er ik' oppe at støde på det 'nye' ...jeg fylder trods alt 46 til April

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 29-01-06 19:34

Den første sang, du omtaler, er garanteret DJ Lhasa med nummeret "Guilia", som var et rimeligt hit i midten af 2003. Han er i hvert fald italiener...
Mht. det andet nummer finder jeg det meget svært ud fra din (omend interessante) beskrivelse
Flere informationer ønskes gerne