/ Forside/ Teknologi / Udvikling / SQL / Spørgsmål
10  smorch 260
sql'en til login virker ikke
Fra : hubi
Vist : 582 gange
40 point
Dato : 29-01-06 18:20

hey nogen der lige vil kigge på koden her, jeg har ikk så meget styr på sql men phpmyadmin siger: #1067 - Invalid default value for 'id'

og min kode er:

CREATE TABLE users (
id int(10) unsigned DEFAULT '0' NOT NULL auto_increment,
brugernavn varchar(16),
password varchar(16),
PRIMARY KEY (id)
)

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 29-01-06 19:12

Jeg vil gætte på at det er nullet i mellem de to enkelte citationstegn, der er en Invalid value

Prøv med

id int(10) unsigned DEFAULT 0 NOT NULL auto_increment,

mvh

sMorch

Kommentar
Fra : Vektor

Dato : 22-10-06 00:27

Default kan ikke være 0 når databasen er sat til NOT NULL. Det er modsigende.
- Du løser det ved enten at ændre defaults værdi eller ved at fjerne NOT NULL.

MEN:
Du kan ikke have en default med auto_increment. Auto_increment gør, at det næste tal bliver 1 højere end det forrige, derfor er der ikke én standard for alle felterne.

Samlet løsning:
Ændre koden til følgende:

id int(10) unsigned NOT NULL auto_increment