/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Staten modarbejder ægteskab
Fra : Luckylook
Vist : 587 gange
100 point
Dato : 29-01-06 16:41

Jeg læste Warmings Poætiske og filosofiske indlæg om ægteskabets mange faldgruber og finurligheder. Men jeg mener at det i det praktiske næsten er gjort mig umuligt at gifte mig, så længe man er på pension vil det betyde at min økonomiske frihed lider et drastisk indgreb. Jeg mister over 2000 kr. ved et sådant projekt og det er jo normalt en famlie udviddelse, der plejer at være den afgørende faktor ved en sådan beslutning. Så hvordan skal det gå op. I min situation er jeg nødt til at blive mirauløst rask og få mig et arbejde på orlov. Men det er jo bare en drøm.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-06 16:49

eller gøre som visse kommuner tilråder - hav egen adresse andet sted til en billig penge og bo sammen med

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 29-01-06 16:56

Det er jo op til hver især at veje de økonomiske fordele/ulemper op mod hinanden....
Men et ægteskab er nu i de fleste tilfælde ikke en ting man bare lige gør for at få en fest med vennerne ....(efter min meneing)
Har man et lidt rodet familieforhold med div . familie medlemmer er det jo den enkleste måde at sikre hinanden juridisk på....
Men jeg ser da at det kan være skævt fordelt -en i min familie kunne have fået større invalide pension ved ikke at være gift ....Men da må der jo en forandring til i lovene før dette bliver retfærdigt...
Det perfekte system findes ikke (eller det bliver ikke praktiseret)!!!

sverola

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-01-06 17:05

Min svoger og svigerinde, havde boet sammen i mange år, og ville gernes giftes, de undersøgte reglene, og ringede til kommunen, da der jo har været nogle ændringer af pensionslovgivninge. De fik fortalt, at de overhovedet ikke ville miste penge ved indgåelse af ægteskab. De blev gift, men allerede måneden efter kunne de jo se på deres udbetaling, at det ikke stemte, med hvad de havde fået oplyst.

De kontaktede kommunen, som sagde, at de desværre havde fejlinformeret bla bla bla bla. Det endte med de blev skilt (de havde ikke råd til andet), og kommunen betalte differencen i det år de have kørt sagen, således at de ikke led et økonomisk tab, sørgeligt men sandt.

Kommentar
Fra : barslev

Dato : 29-01-06 17:31

det er ik kun ved ægteskab hvor den ene har pension.
jeg og min kærste har også mistede x kr ved at bo sammen,han er på førtidspension og jeg på kontathjælp,så vi har også midste,og det er min kærste der har midste medecintilskud,varmetilskud og fordi jeg er på kontanthjælp går det også ud over boligydelse,så man skal ik kun være gift for at det går ud over ens økmomi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-06 17:38

korrekt barslev

sad lige og spekulerede lidt over at der i regeringen er bekymring pga familiemønstre der ændrer sig - ja for søren - de gør jo alt for at man kan genetablere det

Kommentar
Fra : Luckylook

Dato : 29-01-06 18:29

Jeg er lidt grøn i denne sammenhæng. Jeg har aldrig været gift for jeg troede jeg skulle styre det hele selv med mine planer og tillod knap nok min partner at have en mening, men efter min tænkepause, blev jeg klar over at man bare skal finde en at stå ved siden af. Man skal også respektere og give den anden staffetten en gang imellem, så kan man på mirakuløs vis selv få hjælp.

Kommentar
Fra : Luckylook

Dato : 29-01-06 18:32

Jeg er træt af man skal manipulere med regler for at få det til at gå op. Det er vel for hulden da grundlaget for danskheden at stifte famlie.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-06 21:35

det er du bestemt ikke den eneste der er træt af

der bliver spændt ben økonomisk hvis du i din situation vil gifte dig
der bliver spændt ben økonomisk hvis du i din situation vil bo sammen med nogen
der bliver spændt ben økonomisk hvis du vil hjælpe din gamle mor eller far ved at bo sammen med denne - i dit hjem eller dennes hjem
ligesom der omvendt bliver spændt ben for den ældre der af mange grunde ønsker at bo sammen med dig og/eller din familie
osv osv - det er helt galematias og sparer for hulan da ikke ligefrem samfundet for hverken penge eller reel hjælp i familien, der er noget de hoveder i regeringen ikke kan finde ud af som er den rene selvfølge for normalt tænkende mennesker

Kommentar
Fra : Luckylook

Dato : 02-02-06 10:08

Ja det er jo sørgeligt som fremskritspartiet og Dansk folkeparti fik lov, at sætte dagsordnen for anden gang til valget. Alt om, dem vi ikke kender, man skulle ikke tro de kunne se sig selv og danskheden i øjnene. Imens paranoian raser forsvinder de grønne tomater, gammel dansk og traditionen i avisen faktisk at skrive om politik og ikke om guccitasker og anden mudderkastning.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-02-06 07:55

Lucklylook, prøv at henvende dig til kommunen igen. Jeg havde besøg af min familie igår, som kunne fortælle, at de havde fået brev fra deres kommune, om at nu var reglerne ændret, så de
ikke ville miste penge hvis de blev gift igen. Hvis du læser mit første indlæg, kan du se, hvilke problemer de havde for et par år siden, da de fik urigtige oplysninger, og blev skilt, for ikke at miste pengene hver måned, så nu hvor de har fået brev om, at det er ændret, er jeg sikker på, at det er rigtigt, kommunen vil ikke vel ikke sende et brev om de ændrede regler, med al den ballade de har haft lavet.