/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Meta tags i en php kode
Fra : anetteogjesper
Vist : 540 gange
50 point
Dato : 29-01-06 12:37

Hej

Jeg ville gerne have indsat noget mere meta tags i min php kode, men kan jeg det, eller genereres den automatisk selv?

Citat
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=<?php echo CHARSET; ?>">
<title><?php echo TITLE; ?></title>
<base href="<?php echo (($request_type == 'SSL') ? HTTPS_SERVER : HTTP_SERVER) . DIR_WS_CATALOG; ?>">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="stylesheet.css">
</head>

Kommentar
Fra : jeppebundsgaard

Dato : 29-01-06 13:46

Du indsætter bare fx <?php echo "<meta name='keywords' content='Min side'>"; ?>
Husk at bruge enkelt-gåseøjne inde i strengen eller backslash gåseøjne (\").
Mvh
Jeppe

Kommentar
Fra : funbreak

Dato : 29-01-06 14:46

Kode
echo "<head>";
echo "<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=".CHARSET.">";
echo "<title>".TITLE."</title>";
echo "<base href=".((($request_type == 'SSL') ? HTTPS_SERVER : HTTP_SERVER).DIR_WS_CATALOG;).">";
echo "<link rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\" href=\"stylesheet.css\">";
echo "</head>";

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-01-06 15:58

Kan du ikke blot indsætte dine meta data i HTML'en før eller imellem PHP koden på din side?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-01-06 16:02

Altså som her : http://www.ibdhost.com/help/templates/

...bare skrive dem ind hvor de 'plejer' at stå?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-04-06 15:53

Ja feks.

Kode
<?
// toppen
?>
<html>
<head>
<meta>
...osv

<?
// bunden/resten
?>

metaer laves let på www.metamaten.dk