/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
På skiferie i påferien?
Fra : Seeman
Vist : 1696 gange
50 point
Dato : 29-01-06 10:53

Hej

Jeg (og nogle venner) vil gerne på skiferie i påskeferien, men er meget i tvivl om hvor turen skal gå hen, da det er meget vigtig at sneen er god. Dvs. at der er rigeligt med sne og at det ikke er tø-sne. Vi har overvejet at tage til Østeuropa da det er meget billigt dér, men er altså bange for at sneen ikke er så god i påskeferien.
Er der nogle som ved hvor man tage hen i påskeferien og være næsten sikker på at sneen er god og at der er frost? Og er der nogen der har erfaringer med at tage til Østeuropa i påskeferien?

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 29-01-06 12:53

Jeg har hørt om folk der har taget til det nordligste Sverige (Jokmok) udenfor skisæcon. Der er koldt og fin sne også ved påsketid.

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 50 point
Dato : 29-01-06 15:37

Tag til Sölden, St. Anton, Zell eller Frankrig. Du skal højt op - et godt tip er at kigge efter en gletscher - så skal du nok komme på ski. Sölden har 3 bjerge, hvor du kan starte skiløb i 3300 meters højde (!!) samt en kanon god gletscher - den ene side af bjerget er 6-7 km lang på gletscheren. Det går du ikke fejl af !

Godkendelse af svar
Fra : Seeman

Dato : 30-03-06 08:24

Tak for svaret erling_l.