/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Fra bærbar til tv
Fra : ThomasEp
Vist : 2364 gange
100 point
Dato : 28-01-06 17:02

Hej, jeg købte mig et nyt fjernsyn her for et stykke tid siden, et samsung 32 " lcd fjernsyn.. Nu ville jeg lige se om jeg kan overføre billedet fra bærbaren til lcd´et men det gider ikke rigtig at virke, jeg kan kun se selve baggrunden fra bærbaren men ingen markør eller eller ikoner på fjernsynet.. jeg prøvede også lige på min stationære pc´s skærm, det var bare det samme der skete der.. Hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 28-01-06 17:10

Jeg har en pc indgang i mit samsung fjernsyn, så regnde jo med at det virkede ligesom plug´n´play, men der skal åbenbart mere til det end bare lige det..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 17:19

For få ledninger i kablet kunne være en forklaring. Forudsat den er sat op til dual view

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 28-01-06 17:26

Jamen det er den samme ledning jeg bruger til min stationære skærm.. det er en (15 ben) pc indgangsstik.. Det står også i manualen at jeg skal bruge sådan et. Når jeg nu skal identificere skærmene står der tallet 1 på min bærbar og skærm 2 på mit fjernsyn, så det er faktisk bare ikonerne jeg mangler og min markør.. og start menuen selvfølgelig

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 28-01-06 17:26

Jamen det er den samme ledning jeg bruger til min stationære skærm.. det er en (15 ben) pc indgangsstik.. Det står også i manualen at jeg skal bruge sådan et. Når jeg nu skal identificere skærmene står der tallet 1 på min bærbar og skærm 2 på mit fjernsyn, så det er faktisk bare ikonerne jeg mangler og min markør.. og start menuen selvfølgelig

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 17:27

Hvad overfører du med?
Det skulle jo gerne være et VGA kabel med mindre du har s-video på dine computere.
Prøv at se kabeltyper her:

http://www.sandberg.it/worldwide/prod_cat.asp?cat=6&subcat=186

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 17:34

Det burde så være et VGA kabel.
Var det en monitor skulle det bare virke, hmm.
Det er lidt interessant for jeg har også et fladskærms TV (Medion), men jeg har ikke prøvet endnu.
Vil lige læse lidt i manualen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 17:48

Kunne det være fordi opløsningen ikke er instillet korrekt? (jeg kan jo ikke se det)
Dit TV kører jo sikkert i 1280x768

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 18:31

Da du har signal kan det ikke være andet end indstillingen af opløsningen på computeren.
De kabler der kan anvendes er VGA eller DVI-D kabel.

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 31-01-06 13:11

jeg ved at opløsningen er på 1366 x 768 så jeg ved ikke lige hvad der kan være galt.. Men som du selv skrev tidligere så kan det være det der dual wiev.. Altså hvor man kan se film på fjernsynet men samtidig bruge computeren måske?!?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-06 13:41

Det på TV'et heddervist (picture in picture)
Prøv at sætte opløsnigen ned.