/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Pop up's
Fra : kbjvest
Vist : 436 gange
30 point
Dato : 20-11-02 01:47

Når min Windows starter op stopper den lige før skrivebordet bliver fyldt op, med en af disse små pop-up-boxe; spørgebox (?), advarselsbox(!) eller infobox, med en eller anden tekst, hvorefter man normalt skal svare ok eller annuler.

I mit tilfælde er det tilsyneladende bare en infobox, men den indeholder ingen information, og der er kun een valgmulighed, nemlig "OK". Når jeg trykker OK kører maskinen også videre normalt.

Hvor dælen finder jeg kontrollen til disse pop up'sere ???

:o/kbjvest

Kommentar
Fra : technet

Dato : 20-11-02 01:54

dem finder du sikkert ved at køre programmet msconfig
se her
http://www.anonser.dk/msconfig.htm

Accepteret svar
Fra : Caine

Modtaget 30 point
Dato : 20-11-02 14:01

hej

du har sandsynligvis en masse fejl... fra tidligere indstallerede programmer etc.
prøv at hente ad-aware http://www.lavasoftusa.com det finder "spyware"
derefter kør en fuldscandisk

held og lykke
Caine

Kommentar
Fra : kbjvest

Dato : 20-11-02 22:53

Svar til technet;

msconfig, der har jeg været, og alt ser tilsyneladende normalt ud. Men der er jo en mængde filer man ikke kender, så hvem ved, - man må vel prøve sig frem, igen.!!

Svar til Caine;

Jeg tror nu ikke at jeg har en masse fejl (programstumper o.l.), idet jeg jævnligt renser alt overflødigt væk med flere forskellige tools. Alligevel ligger der selvfølgeligt et eller andet leftover og forårsager denne pop-upbox med et udråbstegn. Jeg har ad-aware (og forøvrigt uploadet den første danske oversættelse til den) og også brugt regcleaner + regedit'en, uden resultat.
Jeg håbede bare, at der var et eller andet sted, hvor man kunne finde ud af hvorfor der ikke fremkommer nogen oplysende tekst i boxen.!
Men Windows er jo før kendt for den slags bugs.!!

kbjvest

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 22-11-02 16:23

Hej igen

Prøv med Registry Healer ... det scanner din reg. og din harddisk... på den måde kan du fjerne de ting som ikke stemmer overens med re. og harddisk --> http://www.zoneutils.com/regheal/index.htm

/Caine

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 08-12-02 14:11

Hej kbjvest,

har du fået løst dit problem eller driller det stadigvæk?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : kbjvest

Dato : 09-01-03 23:18

Hej Starup

Nej du, problemet griner mig stadig lige op i hovedet hver gang jeg starter op.
Jeg tror snart at jeg har prøvet alt - lige bortset fra det der virker.!!

Desværre har den øvrige verden, i lang tid, lagt beslag på min tid. Derfor først liv nu.!!

mvh. kbjvest

Kommentar
Fra : kbjvest

Dato : 09-01-03 23:27

Hej Caine

Tak for vinket ang. Registry Healer programmet.

Det kendte jeg ikke. Jeg har hentet og benyttet det.
Desværre var det heller ikke i stand til at fjerne popup-ruden.!!

mvh. kbjvest

P.S. Angående delay'en se ovenfor.