/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Backup ikon og vej/sti/fil.
Fra : EiHaBr
Vist : 579 gange
200 point
Dato : 28-01-06 11:40

Ang. Backup.
På min gamle PCér havde jeg 2 harddiske og en backup ikon på skrivebordet med en tilhørende sti/fil, således jeg kunne automatisk lave backup af alt der lå i min mappe dokumenter, blot med et tryk på denne ikon, ved nogen hvorledes man laver dette system, bådemed hensyn til ikon og programere tilhørende sti-fil.

mvh EiHaBr

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 28-01-06 11:43

Jeg ved at her er der et kanon program, og så er det på dansk og gratis, det gør det jo ikke dårligere

http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-01-06 12:00

Flyt dine dokumenter til dit andet drev,så de altid gemmes på dit nr 2 drev.

Start>Dokumenter>Højreklik>egenskaber>flyt>opret en mappe
på dit nummer to drev,giv den et navn(f.eks. Mine dokumenter)>ok>anvend>nuv vil der blive spurgt om du vil flytte dine dokumenter til den nye destination og her svare du ja/ok.
Vis du så skal formaterer af en eller anden årsag og har
installeret systemet igen så henviser du bare Start>Dokumenter>enenskaber o.s.v til Mine Dokumenter
på dit nummer to drev,så har du alle dine dokumenter uændret igen.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-01-06 12:02

egneskaber

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-01-06 12:04

egenskaber

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 28-01-06 12:04

Opret en bat fil med følgende indhold:

xcopy C:\Dokumenter\*.* D:\BACKUP\Dokumenter\ /e /d /i /v /h

Og den sørger for kopiere (og opdaterer de nyeste filer) til dit backup drev.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 28-01-06 12:14

Hvis det kun er ikonet, klikker du på dit drev, og opretter en genvej til skrivebord

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-01-06 12:17

hvis du kører xp pro - så ligger der et helt fint backupprogram på din cd nemlig NTBackup - der er ret nemt at finde ud af

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-01-06 12:35

ps. til ovenstående du finder den ved at gå i stifinder (hvis den ikke er installeret) - find mappen \ VALUEADD\MSFT\NTBACKUP - dobbeltklik på filen ntbackup.msi og så er den installeret.
Har du home edition så læg din cd i - og gør det samme

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 11-02-06 13:04

Til Mickey777
Hvorledes oprettes en bat fil.
og hvad betyder e/d/i/v/h
På min tidligere fil stod der hvis nok D:\Backup>Xcopy C:\*.doc /s /m
hvor skriver man det og kan kan højreklikke herpå og tildele en skrivebordsikon.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-06 16:40

har du haft det her program inde måske ??

http://www.xxcopy.com/index.htm

Accepteret svar
Fra : mickey777

Modtaget 200 point
Dato : 11-02-06 20:33

Hej igen!

Du opretter en bat ved at indføre den nævnte kommando i notesblok også herefter gemmer filen med endelsen .bat. Dvs.:

Trin 1) Åben Notesblok
Trin 2) Indsæt følgende linie: xcopy C:\Dokumenter\*.* D:\BACKUP\Dokumenter\ /e /d /i /v /h

Betegnelserne betyder:
/e = kopiere mapper og undermapper (også de tomme!)
/d = kopier filer ændret på eller efter den angivne dato
/i = Hvis destinationen ikke findes, og der skal kopieres mere end en fil, tages der udgangspunkt i, at destinationen skal være en mappe
/v = verificér hver enkel fil
/h = kopier også skjulte og systemfiler

Du kan også i din kommandoprompt skrive: xcopy /? så får du den samme betydning af de forskellige forkortelser.

Trin 3) Vælg 'gem som' og skriv filens navn med endelsen bat og husk at vælge alle filer i filetype.

Håber det hjalp ellers må du lige skrive tilbage.

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 11-02-06 20:36

Glemte lige at sige, at du blot kan gemme filen på skrivebordet.

Hvis du vil ændre dens ikon skal du højreklikke på filen, vælge egenskaber også skift ikon.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 27-12-06 21:32

Tak for jeres svar alle

mickey777 du får mine point dit svar var fint næsten som i en bog om XP jeg lånte på bibliotheket for at læse om problemet.

Til miritdk muligvis var dit svar lige så god, jeg mener ikke at have haft det program du nævnte.

Tak EH

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 30-12-06 00:14

Jeg takker for points, hvis du lige husker, at trykke på knappen der acccepterer mit svar

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 30-12-06 10:05

Tak for svaret mickey777.