/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Lyd og Imax-film
Fra : Bernsted
Vist : 618 gange
270 point
Dato : 19-11-02 23:35

Jeg har fået nogle Imax-film i DivX format (Avi). Der er ingen lyd i DivX Player, men billedet er fantastisk og flydende.
I Windows Mediaplayer er der både billede og lyd, men billedet hakker, der er mange pauser, men dog lyd (Mpeg-3 ?).
Jeg har en Pentium 1 Ghz, 512 Mb Ram, Ati Rage Pro 128 med 32 Mb Videoram og SoundBlaster 1024 Player. Jeg mangler en (lyd) CODEC, men hvilken?
Jeg har installeret Nimo Codecs ver. 7 og Microsofts egen codecs-pakke samt en AC3-pakke fra BeeDonkey.
Jeg vil så gerne afspille i DivX Player på grund af det bedre billede.

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 270 point
Dato : 20-11-02 01:22

hej bernsted,

det er muligt at downloade "Tsunami Filterpack 3.8.9" her... -->
http://www.funzware.de/Download/tsunami.exe
fra denne side... -->
http://www.funzware.de/dvdtools.html

men ellers har du prøvet med den nyeste Nimo Codecs pakke?
http://www.btinternet.com/~nimosiro/

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Bernsted

Dato : 21-11-02 01:33

Det var en mulighed, som desværre ikke løste problemet - Når jeg klikker på filmens egenskaber, siger den at lydformatet er ukendt - trods installering af alle Nimo's codecs og Tsunami ditto, stadig kun lyd i Mediaplayer, hvor billedet hakker og IKKE i DivX Player, der har de bedste flydende billeder, men altså stadig ingen lyd.

Kommentar
Fra : Bernsted

Dato : 21-11-02 01:38

Jeg har yderligere installeret Imax Sound Codec - SLD Codec Pack v.1.3 - Det hjalp heller ikke.

Kommentar
Fra : Bernsted

Dato : 23-11-02 01:56

Jeg fandt selv en løsning, som jeg hermed vil give videre til andre, der osse har problemer med lyd til IMAX-film:
Lidt tilfældigt via søgning i Google kom jeg ind på en tysk hjemmeside http://www.funzware.de, havde et link til en open-source gruppe, der åbenbart har leget lidt med de nye formater. Her kan man blandt andet hente en fremragende DVD-afspiller, der i billedkvalitet måske er en anelse bedre end DivX Player, og den har lyd i topkvalitet (det lyder som Dolby, trods mine kun 2 højtalere).
http://www.videolan.org er adressen , som også indeholder installationsprogrammet til en række platforme inklusiv Linux, Windows og Mac.
- Og så satte jeg endda 270 points på højkant, får jeg dem så selv tilbage? -

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 24-11-02 18:22

Hej Bernsted,

umiddelbart ka' du ikke få pointene igen, med mindre de har ændret noget herinde hos Kandu... men du ka' da prøve at se om der på linjen over din kommentar står noget med "accepter kommentar som svar"... ellers er du nok nød til at oprette dig som en anden bruger, og så tildele dig pointene der...

jeg har hos andre forum's som Eksperten.dk og solutions2all.dk, set at man ka' tildele sig selv point... men så vidt jeg ved er det ikke muligt her hos kandu.dk... du ka' også vælge at la' spørgsmålet/indlægget stå åbnet... eller du ka' vente på at en nyhedsbruger kommer med en kommentar... disse er ikke en del af Kandu.dk og således vil dine point bare fordufte ud af Kandu's system...

men det er da noget af et fedt program du har fundet... så jeg regner med at jeg ska' i gang med at afprøve det... jeg kendte ikke lige til det men det ser ret så interessant ud...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : Bernsted

Dato : 24-11-02 19:40

Tak for svaret strarup. Held og lykke med din afprøvning af VideoLan-programmet, jeg lagde det ud som et generelt tip. - leve open-source.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 24-11-02 23:18

Hej Bernsted,

eh tak... men det var nu ikke fordi du sku' vælge min kommentar som et svar...

jeg har ikke lige været hjemme i weekenden, så jeg læste først dit tip her i dag, da jeg kom hjem...

men yup... længe leve Open Source, der bliver faktisk lavet en del gode open source programmer... de har bl.a. en hel del hos SourceForge... også til Windows... -->
http://sourceforge.net/

og der findes og en del gode freeware programmer, jeg plejer som regel at kigge på WebAttack... hvis jeg står og mangler et eller andet... -->
http://www.webattack.com/freeware/freeware.html
mht. til video har de bl.a. denne kategori... "Freeware - Multimedia - Video Tools"... -->
http://www.webattack.com/freeware/gmm/fwvideo.shtml

men jeg er ikke stødt på VideoLan-programmet før... så desto større er glæden for at afprøve det...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Godgaard

Dato : 11-12-02 20:57

Dette program tager kegler. Jeg har forsøgt med 4 andre, men de kunne heller ikke afspille lyden. Så hvem der får point for dette, så de det værd.

Tak
Godgaard