/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Internet og strøm
Fra : betina64
Vist : 673 gange
100 point
Dato : 27-01-06 20:16

Vi har en ny bærbar dell computer, som ikke vil gå på alle internet sider, hvis den får strøm direkte fra stikkontakten, og det selv om batteriet er 100 % opladet. Fx vil den ikke gå på MSN, men gerne på dr.dk. hvis ikke stikket er sat i stikkontakten. Hvis det er i, er der ingen problemer overhovedet.
Er der nogen der har en løsning, eller har været ude for det samme og har en løsning ???

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-01-06 20:45

På batteridrift falder cpu-hastigheden til ca. det halve og det er så ikke godt nok til MSN som kræver ret megte af computeren, og især ved samtale.
Du kan se det ved at h-klikke nede på processlinien og vælge jobliste og se på ydeevne.

Kommentar
Fra : betina64

Dato : 27-01-06 20:50

Men kan det virkelig passe, det er en stor dell computer, samtidig har vi en anden billig bærbar som godt kan uden direkte strøm. Det virker ikke okay, det skal siges at skærmen bliver synlig mørkere når strømen kappes....

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-01-06 21:01

Har du kigget på ydelsen med og uden strømkabel.
Når strøm kablet så sættes til igen .....lader den så.

Kommentar
Fra : betina64

Dato : 27-01-06 21:04

Ja det gør den

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-01-06 21:42

Det tyder på at den ikke er fuldt opladet eller forbruget er meget stort.
Når den er fuldt opladet bør den kunne køre lidt på nettet uden problemer.........men der er lige MSN.
Kører du peer to peer (fildeling) så bruges der strøm.
MSN kan køre peer to peer med deling af skrivebord.
For du har vel ikke fået dig en virus.
Kig lige her:
www.arlet.dk
eller
www.spyware.dk
PS.
Jeg har også en gammel Compaq 133 Mhz som drøner ud på nettet.
Men min skærm har en lav opløsning og bruger ikke så meget strøm.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-06 21:49

Det kan være en forkert opsat strømsparefunktion.
De fleste nyere bærbare har en funktion der sænker funktionerne når der køres på batteri.
Det må være nogle funktioner som aktiveres helt imod hensigten.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 27-01-06 21:52

Nej højreklik på skrive bordet, gå ned i egenskaber,derefter vælger du fanen pauseskærm og går ned i bunden til strømstyring...

Det der er problemet er din pc, er sat til at spare på strømmen når du kører på batteri, det betyder den nedsætter cpu hastigheden og den dæmper lyset... samtidig slukkerden for trådløs netkort og alm. netkort...

alt dette kan du ændre inde i strømstyring.

held og lykke med din pc...

Peter

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 27-01-06 21:52

ps. der sidder også et icon nederst i højre hjørne ved uret, dette er en genvej derind.

Peter

ej sorry bjarne he he

Kommentar
Fra : technic

Dato : 27-01-06 22:01

Har du direkte forbindelse Golfhouse?
Indvi os andre i det man ikke kan læse.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 27-01-06 22:08

hva tænker du på?

Tror jeg mistede tråden her, jeg ved bare at på de fleste Dell computere sidder der et lille icon nederst i højre hjørne, som man kan bruge i stedet for at gå ind i strømstyringe via windows.

Kender bare en smule til bærbare he he...

men technic skriv hvis det er noget specielt du tænker på..

Peter

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-06 16:18

[V] >>[ ]

Kommentar
Fra : betina64

Dato : 29-01-06 09:42

Jeg har prøvet at være inde i strømforsyningen, men det hjælper lige lidt, lige så snart jeg kapper strømmer, har jeg kun lidt internet og meget mørkere skærm

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-01-06 11:13

Jeg kender ikke Dell, men mon ikke den også har en separat software til strømbesparende funktioner, som de fleste andre nyere bærbare. Det er en der kan mere end den i Windows og hvor man selv kan bestemme hvilke funktioner der skal slås fra under batteridrift og hvor f. eks. skærmen kører med mindre lys. Hvad siger manualen?