/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Det er Fair forsikring goddag
Fra : Klumme
Vist : 615 gange
50 point
Dato : 27-01-06 20:01

Der kørte en tråd om hvad man kunne gøre ved telefonsælgere. Jeg gider ikke finde den frem, men blot fortælle, at da jeg havde sat mig til at spise min aftensmad i dag ringede telefonen.

Goddag jeg hedder bla bla, og ringer for Fair forsikring..... Jeg afbrød hende og sagde.... undskyld mig lige et øjeblik, det ringer på døren, hvorefter jeg lagde røret på skrivebordet. Så satte jeg mig roligt ned og nød min aftensmad. Fik skyllet af og sat kaffe over, og vendte derefter tilbage til telefonen. Det må du sørme undslylde, sagde jeg til den tålmodige sælger... sagde du, at du ringede fra Fair forsikring..... jamen det har slet ingen interesse.....Jeg er så glad for det selskab jeg allerede har - kan du ha en god aften.... farvel. LOOOOOOOL

Hold kæft hvor det hyggede mig. Nu har de i årevis spildt min tid -midt i aftensmaden - med alt muligt lort, som jeg sagtens selv kan finde ud af at jeg behøver, hvis jeg behøver det

Gud ved om de lærer noget af det.... sikkert ikke, men jeg havde det godt med det. Nogen vil synes at det er synd for de stakkels sælgere, men jeg mener bare, at de selv har valgt jobbet, og må ta hvad der kommer eller finde sig noget andet.

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 27-01-06 20:18

Jeg bruger samme metode ved telefonsælgere.

Det kan kaldes tarveligt at spilde deres tid, men de vælger selv at ringe til mig på de mest generende tidspunkter. Jeg spilder også ekspedienternes tid, når jeg i en forretning beder om hjælp, og jeg går igen uden at købe. Sådan er det at udbyde en vare, der er meget spildtid.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-01-06 20:19

Det kan godt være det var dig postkort, der gav tippet. LOOl

Accepteret svar
Fra : postkort

Modtaget 60 point
Dato : 27-01-06 20:21

Klumme, det har du ret i. Og det glæder mig, at du har haft succes med det

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-01-06 20:25

Så ond kan jeg slet ikke finde ud af være uden hjælp LOOOl Tak

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-01-06 21:10

Det minder mig om en artikel, jeg læste i går.

Du bliver ringet op og får at vide at du er den heldige vinder af en rejse til "Florida"

Hvis man lader "røret" ligge på bordet, opdager den der "ringer" op det ikke, da de ikke kan afbryde samtalen.

Til gengæld får de en stor telefonregning *G*

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 27-01-06 21:12

Endnu et fif!

Næste gang du bliver ringet op via en telefonsvarer og på dårligt engelsk bliver vejledt til at give bankoplysniger, fordi du har været så heldig og bla bla.. Du kender proceduren

Lad være med bare at smide røret på!! ..Læg røret på skrivebordet resten af dagen (gerne i flere dage*G*)

De kan nemlig IKKE afbryde forbindelsen (ved jeg fra pålidelig kilde) - og jeg synes det er i orden at de modtager en telefonregning der siger spar 2.

PLATUGLER!!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 27-01-06 21:20

Nej, det er ikke Ans, der er min kilde

En bekendt ved tdc gav mig tippet (og det er længe siden)

Har anvendt det en enkelt gang - og tror IKKE at jeg bliver ringet op fra samme sted igen *G*

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-01-06 21:29

Det kan da godt være at du har en kilde hos tdc, men i går, da jeg læste aviser på "Ritzau" så jeg bare den artikel.

At det så er en gammel nyhed, der først blev offentliggjort i går kan jeg ikke gøre for.

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 27-01-06 21:43

Når man bliver ringet op fra udlandet ang. en vunden rejse eller andet, så skal man trykke på det tal de beder om.

Telefonen bliver så omstillet, så det virker som om, at man selv har ringet op til udlandet. Regningen tilskrives stadig fupmagerne. Nu har man så kontakt med dem, der prøver at få bankoplysninger.

Det er først, når man er nået så langt i systemet, at man kan lade røret ligge og de ikke kan afbryde samtalen.

Fidusen er, at man påfører svindlerne en ekstra telefonregning og man spærrer en af deres linier, så de ikke kan snyde andre i det tidsrum.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-01-06 21:43

Hvis historien er sand, så er den meget morsom

Citat
En lille historie fra vores kære hjem:

En dag da min mor sad ved min fars comp og ville spille lidt kort på ptv2, så kom der en porno pup op, hvor der stod hun havde vundet et eller pis, og bare skulle trykke hvor der stod "HER". Dum som hun er trykker hun self på det, og så står der tillykke du har vundet bla bla.

Så skete der ikke mere ved det, men et par dage efter bliver vi ringet op af en amerikaner der siger vi har vundet en jordomrejse, og det var min mor der tog tlf. Dum som hun er troede hun på det, og de snakkede der ud af i 40 mins, og til sidst siger manden at han skal have hendes kredit kort nr, hun siger at hun ikke har et kredit kort, men at hendes mand har det (min far), men da hun ikke havde det ville hun da så ringe tilbage når min far kom hjem. Manden i tlf siger fint, og giver os hans nr.

Min far kommer da hjem og min mor fortæller hvad der er sket osv. min far han bliver fyr og flame, og min mor fatter bare intet. Min far fortæller så min mor at det er en fidus mager, og at hun ikke skal ringe tilbage.

Min fars kammerat lavede så en research på det tlf nr som vi havde fået af manden, og han fandt så ud hvad han hed, hvor han boede osv.
Han lavede så det selv samme nr på ham. Dvs han ringede op, og heldighvis tog amerikaneres kone tlf, og han fik fat i hendes kredit kort nr. Min fars kammerat gav derefter kredit kort nr, til min mor. Hun ringede så til amerikaneren og oplyste det kredit kort nr, som tilhørte amerikaneres mand. Han sagde derefter tak, og sagde at der inden for et par dage ville blive sendt nogle flybilleter og en masse andet til os. Min mor sagde tak og lagde på.

Dagen efter ringer han sørme igen, denne gang er det mig der tager tlf da han ringede. Han skriger og råber om noget han kaldte privatheds krænkelse eller hvad ved jeg. Jeg stak tlf til min far, og min far hørte så på ham i ca. 10, hvorefter min far sagde: Så kan du lære det din idiot(på engelsk self). Og smækkede røret på.

Det viste sig at amerikaneren havde "stjålet" pengene fra hans kones konto, og hun havde derefter anmeldt amerikaneren for at stjæle hendes penge, og han havde modtaget en skilsmisse erklæring, og en bøde på et eller andet antal kroner.

Siden har vi ikke fået sådanne opkald.

http://played.dk/forum/topic/4097

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 27-01-06 21:48

ans:

Om historien er sand eller and, så er den hylende morsom

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 27-01-06 21:51

Åhhh, jeg håber det er en sand historie

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-01-06 22:14

Håber sandelig den er sand... om ikke andet, så er bae tanken kanonhumor LOOOL

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-01-06 22:23

Jeg æælsker, når the bad guys får tilbage af samme skuffe!

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 28-01-06 00:20

Jeg håber osse det er en sand historie, for hvor er det dog irriterende

Men jeg har en anden løsning når vi bliver forstyrret midt i aftensmaden...

Hvis det er en fra en avis der vil sælge mig et abonnement, foregår samtalen sådan:

'Godaften det er XXX, jeg ringer fra XXX XXXavisen.....'

Hér afbryder jeg så:

'Hør lige - før du går videre, så vil jeg lige fortælle dig at jeg har været ansat på XXXavisen i 30 år, såøhee.....'

Hvis det er et forsikringsselskab foregår det på samme måde:
'Godaften det er XXX jeg ringer fra XXXforsikringsselskab, jeg vil......'

Og..

'Hør lige, før du går videre vil jeg lige fortælle dig at jeg er ansat i XXX forsikring og har været det i 30 år, så øhhhhee...'

Den virker hver gang! De er i hvert fald aldrig nået længere her, vedkommende siger pænt 'nå, jamen det kan jeg godt se, så er det ikke lige dig, jeg skal sælge et abonnement...hav en god aften farvel....'

På den måde er vi ude af det på et øjeblik

Med hensyn til de fantastiske rejsegevinster og formueditto - der ryger røret ganske enkelt på, og det gør det pr. omgående, vi gider ikke bruge tid på de plattenslagere.
De andre (aviser / forsikrin osv.) passer trods alt bare deres arbejde og ringer vel op i den mest irriterende tid, fordi det er dér der er størst chance for at der er nogle hjemme på nummeret

Dorthe.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-01-06 06:55

Har osse prøvet det! Sidste gang sagde jeg at jeg havde travlt men spurgte om jeg ikke kunne få hans hjemmenummer fordi det lød interessant og så ville jeg ringe tilbage! Så sagde han Nej det kan ikke lade sig gøre fordi de aldrig gav deres hjemmenummer ud! Så sagde jeg ok! Men hvorfor ringer du så på mit hjemmenummer! Så blev der stille!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-01-06 07:10

Hvad de gør er jo lovligt, men fordi noget er lovligt behøver man jo ikke være enig med lovgivningen. Og denne dørsalgslov synes jeg er helt urimelig. Jeg kan ikke få ind i mit hoved hvorfor visse erhverv i denne sammenhæng skal stilles anderledes (bedre) end andre.

Kan nogen forklare mig det, vil jeg blive glad

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-01-06 07:15

Jeg har læst at f.eks. Fair har visse aldersbetingelser på eksempelvis indboforsikringer og ligeledes kreditværdighed. Hvordan kan de vide, at de ikke ringer til en, som fakder uden for deres aldersbegrænsninger eller f.eks står i Ribers.

Det er sgu da grotesk at ringe en person op og tilbyde en forsikring, hvis man falder uden for deres begrænsninger, som forøvrigt er ret usmagelige.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-01-06 07:15

Det jo lidt ligesom Kandu, Klumme. Fordi Noget er lovligt behøver man jo ikke at udnytte det!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-01-06 07:17

Du kan ikke dy dig hva.....utroligt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-01-06 07:18

Hvad mener du?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-01-06 07:18

Men det er jo så nemt.... bare ud af røret med dig, indtil tråden er færdig.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-01-06 07:24

høh - tedd har da bare så meget ret - har du morgenkvalme klumme ????

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-01-06 07:31

Det kan da godt være han har ret.... det har jeg ikke spekuleret på, men jeg ved een ting, og det er, at det ikke har en dyt med dørsalgsloven at gør. Det er en af hans sædvanlige "spillen dum finter" for at yppe kiv.

Jeg har normalt ikke nogen blacklistet, men i den slags situationer må han i skammekrogen indtil tråden er færdig.

Og nej... jeg havde ikke morgenkvalme.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 28-01-06 09:33

Ok, du har ikke morgenkvalme Klumme. Indrømmer blankt at det havde jeg heller ikke, indtil jeg opdager, at Tedd igen igen er på togt.. Og ups, var det ikke en såkaldt buttlicker, der liiiige kom ind fra sidelinien der?! "Hi Mrs punktum"

Men Klumme, jeg kan fortælle dig, atTedds indre blackliste funktion er i udu - så det er jo heldigt, at du kan hjælpe ham. Det gjorde jeg også forleden.

Det er vist noget med, at Tedd har besvær med at ignorere idioter eller noget?! *G*

God weekend!

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 29-01-06 17:08

Tak for svaret postkort. Du gav mig ideén, så du skal ha point.

Når der er gået en times tid, så lukker jeg tedd ud fra skammekrogem, (så skal han betale for at få lov til at bøvse her loool) og håber fremover, at han kan styre sine stunts bedre. Men kan han ikke det, så er det bare i "skammehullet" igen.

Egentlig skulle creamygirl osse ha' haft lidt point for sin iagtagelsesevne. Hun så, som jeg, øjeblikkelig hvad tedd havde gang i - Men dem må hun lige ha tilgode