/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Køb af Spansk/Klassisk Guitar?
Fra : Klift
Vist : 545 gange
100 point
Dato : 27-01-06 15:32

Hey

Jeg er begyndt at interresere mig lidt for guitar, og kunne godt tænke mig at lære det, men dertil bliver jeg jo nødt til at anskaffe mig en :p og jeg har hørt at en Spansk/Klassisk er det bedste at starte på (ret mig hvis jeg tager fejl :p )... Jeg vil give omkring 2000,- for en guitar, nogen der har et bud på hvilken man kunne købe, hvilke der lyder godt til en pris i omegnen af 2000,- (helst ikke over)...

På forhånd tak :)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-01-06 15:56
Kommentar
Fra : arnely

Dato : 27-01-06 16:17

Hej,

Og beggynde på en spansk Guitar er ganske udmærket. Og til kr. 2000,- kan du finde dig en god Guitar.
Jeg selv har spillet guitar de sidste 25 år. Den erfaring jeg har gjort mig er, at pris og kvalitet hænger sammen. Så til 2000,- er du godt kørende. Dog skal du have en taske med til din guitar, så du kan opbevare den godt og sikkert.

Når du skal til og handle så gå ind og prøv dig frem. Find den guitar du føler passer til dig. Hvordan er den og holde på, når du griber rundt om halsen på den. Føler du dine fingere kan når strengene (svært i starten). Og kan du lide den klang indstumentet gir.

Af mærker findes der mange, - Admira, Santana (hvis meget populær i danmark) også god. Yamaha, m.m. Det er de mærker jeg kender bedst. Jeg ville nok starte med en Santana, da prisen passer godt til det du har sparet op.

Jeg selv har en Fender Western, men den syntes jeg er for svær og lærer og spille på, da strengene er lidt hårer, og en mere stiv guitar.
Men den kommer selvfølgelig an på hvad du vil til og spille..*S*

Spørg hvis du vil vide mere.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-01-06 16:54

Meget enig med Arnely.

Gå på opdagelse på hos Eskildsen www.ke-musik.dk og Åge www.Aage.dk . De har bunker af bud.

Du bør ikke købe noget brugt, uden at have en gammel garvet musiker med på sidelinien.

Korrekt at den spanske er mest "fingervenlig", men måske lidt kedelig og uinspirerende i lyden, hvis man er til de mere moderne ting.

En god udvikling kan hedde Spansk for at lære det. El når det skal være sjovere. Western + bas for at styrke fingrene når du ligesom er kommet godt igang.

Selv gammel guitarist med +30 år i bogen (og ejer ikke en spansk, men lidt af alt det andet)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-01-06 16:56

Har en bekendt der just har startet. Han investerede i en el-spade + Gibskov's cd (ham fra shubidua, Kaj & ANdrea mv).

Han rykker godt derudaf!

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 27-01-06 17:11

Arnely @
Jeg ved godt at spansk måske ikke lige er det optimale til blød rock musik (michael learns to rock, Carpark North, Coldplay osv.) Men hvilke af de tre mærker (Santana, Admira og Yamaha), tror du vil nærme sig mest?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-01-06 17:38

Santana og Yamaha kender jeg godt (og får noget godt) Begge mærker laver kvali og billig-spader. Derfor kan der ikke svares sort/hvidt på spørgsmålet. Den sidste har jeg aldrig prøvet.

Personlig ville jeg hælde til Yamaha (ikke billig-versionerne i Bilka).

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-01-06 17:39

Undskyld var ikke møntet på mig......

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 27-01-06 18:05

Ok, jeg har set på nogen inden for min prisgrænse på Aage (Eskildsens side virker ikke så godt i Firefox), og har fundet to modeller:

En pænt billig en til omkring 1000,-:
http://www.aage.dk/default.asp?page=/Shoppingsystem/vare.asp?varenr=24536

Og en til omkring 2000,- :
http://www.aage.dk/default.asp?page=/Shoppingsystem/vare.asp?varenr=11822

Men jeg skal jo også have en taske... Hvad er prisen for sådan en?
Og hvilken af de ovenstående er bedst (ja, det er nok den dyreste), men hvor meget vinder man på at give 1000 kr. ekstra?

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 27-01-06 18:22

www.aage.dk er en udmærket side og få lidt inspiration fra. Men jeg er enig med 3773 i at man skal gå i forretningen og prøve sig frem, evt med en der kan spille.

Jeg kan ikke svare 100 % på om en Yamaha er det rigtige for dig. Du skal næsten prøve den, føl dig frem. Jeg kan dog sige at Yamaha er kvali ..*S* Har spille på en engang, dog for længe siden.

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 27-01-06 19:18

Ja, jeg skal lige vente til min konfirmation er veloverstået der regner jeg lige med at få lidt penge som kan bruges på guitar, med de 1000,- der allerede er sparet op :p
Så jeg smutter nok en tur til Århus, bare lidt trist at der er så langt...

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 27-01-06 19:35

Hvor sidder du henne i landet Klift?

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 29-01-06 17:45

arnely @
Jeg sidder i Kolding :) Og der har vi godt nok en butik der hedder "Musikbixen", men er blevet frarådet at handle der... :)