/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Wisteihn Larsen
Fra : wisteihn
Vist : 894 gange
500 point
Dato : 27-01-06 04:12

Er der nogen der kender noget til familien - Wisteihn Larsen - foruden dem der står i telefonbogen.
Wisteihn Larsen er en del af familienavnet, så de er ikkke kun hele navnet der täller.
Wisteihn alene er også OK.

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 27-01-06 15:39

Hej
Hvis dit navn optrådte blandt aner, som blev født i DK, kan du goddt forvente alle mulige afarter af navnet, feks. Wisstein, Weisstein, Wissten m.fl.
Navnet kan sikkert også optræde med V i stedet for W.

Har du et sted (landsdel) og årstal for den første af dine aner, som bar navnet?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-01-06 21:39

Ja, få træffere i Danmark og også i Tyskland tyder på at navnet er ændret....
Fordansket? eller måske snarere forsvensket, fordi der tilsyneladende findes Wisteihn i Sverige?
Prøv at spørge i Rötter, Svend

Kommentar
Fra : wisteihn

Dato : 06-02-06 23:42

Jeg har fået besked om at familien skulle väre kommet til Lolland som roeplukker. Der skal siges at den information er meget usikker..
Til svendgiversen : Navnet kan neppe väre forsvensket, da jeg er den eneste med dette navn i Sverige.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-02-06 06:48

Jeg var jo ikke klar over, at du bor i Svrige...

Så er det dig jeg har fundet derovre, Svend
Glem mine udtalelser om Sverige, vi prøver "Sydhavsøerne" i aften...

Kommentar
Fra : wisteihn

Dato : 07-02-06 12:56

svendgiversen: Selvfölgelig kunne du ikke vide at jeg bor i Sverige. Tak fordi du vil bruge tid på at hjälpe mig.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-02-06 17:13

Heller ingen Wisteihn i Maribo Amt.
Der er vist ingen tvivl om at navnet har ændret sig...

Hvis du nu oplyser hvad din far og farfar hedder/hed: Wist???? Larsen?
Så kan vi bedre ændre søgekriterier, Svend

Kommentar
Fra : wisteihn

Dato : 07-02-06 23:11

Jeg snakker lige med min Fader, så får jeg nok lidt mere information. Det sidste jeg har fundet er at min Farfar : Eigil Wisteihn Larsen havde en frisörsalon i Hyskensträde (kbh.1965). Derudover har han vundet Europamesterskapet eller lign. i frisör-faget.

Annuller spørgsmålet
Fra : wisteihn

Dato : 21-02-06 12:21

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål