/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
DVD drevet driller
Fra : smutter50
Vist : 531 gange
300 point
Dato : 26-01-06 19:24

Har forsøgt før, men uden helt.
Mit DVD drev vil ikke læse originale DVD'er, men kun brændte.
Nogle foreslog sidst, at DVD'en måske var regionlås. Jeg har haft problemer siden jeg fik installeret XP. Havde ikke problemet før. Regionlås.... der er jeg lidt "lost". Ved ikke hvad jeg skal gøre..Og måske er det ikke svaret.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-01-06 19:40

Indstaller PowerDVD/WinDVD eller lignende, det gør den regionsfri.

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 26-01-06 19:52

Der er installeret PowerDVD, og det er det program, som jeg prøver at afspille en film med. Uden held...

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 26-01-06 20:01

Codecs http://www.free-codecs.com/download/Codec_Pack_All_in_1.htm
Gå i kontrolpanel-lyde og lydenheder-hardware-dobb klik på dit dvd drev-øverst fanen-dvd region--den skal stå på 2

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 26-01-06 21:01

Den står på region 2

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 26-01-06 21:26

Den er ikke regionslåst---det skal da lige være fordi dvdén er udenlandsk,men du mangler sikkert codecs.

Bliver den overhovedet reg i drevet??--denne komputer-dvd drev

Evt prøv at gå i enhånds håntering-dvd drev -driver-fjern -ignorer det den skriver-genstart-så finder og install PCén på ny

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 26-01-06 22:14

Hej Jabus.
Det hjalp ikke.
Forsøgt at afspille med powerDVD, som skrev følgende fejl: Der er en plade med et format der ikke understøttes. Hvad nu??

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 26-01-06 22:51

Jeg har en Philipsbrænder med Lightscribe funktion og der er også vrøvl med læsning af orig når jeg skal kopiere,jeg købte en NEC og hængte på,så jeg tror mere på at du må ofre de par kroner på et nyt drev/brænder,i stedet for at splitte det hele ad

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 26-01-06 22:52

Hvordan med de codecs??

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 27-01-06 10:39

http://www.megaupload.com/?d=SYXCSIYS
prøv ovenstående der får du de codec du vil have

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 27-01-06 16:59

hej
jeg ved om denne side kan hjælpe men jeg prøver
http://www.gromit.dk/dvd/index.asp

Kommentar
Fra : Munkeboren

Dato : 27-01-06 21:17

find Ace Mega Codecs pack, og download den....

Jeg siger dig, hvis der mangler et codec i den er den ikke være at have.....

(bare lad vær med at installer ale de medfølgende programmer, bruger selv BSplayer, og den har virket på alle hidtidige film brændte og original

her skulle det være http://www.free-codecs.com/download/ACE_Mega_CoDecS_Pack.htm