/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Investering i japanske aktier
Fra : Palmen
Vist : 803 gange
50 point
Dato : 26-01-06 13:06

Nordea tilbyder muligheden for at gå ind i en aktieindekseret obligation, hvor man får stigningen i det japanske indeks TOPIX op til 800 gange igen.

Ens risiko er, at man køber obligationerne til kurs 200, og stiger TOPIX inden for de næste 3 år, får man kun kurs 100 for obligationen.

Umiddelbart en spændende mulighedn - men også med en vis risiko.

Japan er jo et marked, som pt. er ved at blomstrer igen. Men alt kan ske på aktiemarkedet.

Umiddelbart anser jeg det for en bedre investering end i en inv.forening der investerer i japanske akiter - bl.a. pga. muligheden for det store afkast.

Hvorledes vurderer aktie-kyndige hoveder på dette sted produktet ?

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 26-01-06 13:09
Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 26-01-06 14:40

Jeg er ikke vild med den slags obligationer. Jeg har istedet aktier i investeringsforeninger, har både nogle der har japanske, fjernøsten og indien.
Japan har ikke haft det forventede hop, de vokser ikke hurtigere end danske OMX og smallcap. Men derimod eksploderer de indiske faktisk!!

Min folkebørs investering er f.eks. fordelt således :
ATP Invest Danske Aktier 19,42 %
ATP Invest DK Aktier - Mindre 20,18 %
Jyske Invest Indiske Aktier 20,75 %
Sydinvest Fjernøsten 20,63 %
ValueInvest Japan 19,02 %

Fra starten var alle på 20%, så du kan se at indien er vokset mest.

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 26-01-06 19:24

Hej Sniper

Kan du forklare lidt nærmere, hvad det er, du ikke er vild med - i forb. med den slags obligation ?

Vi taler jo om at man får stigningen i TOPIX-indekset 800 %. Personligt ville jeg også gerne have stigninen i OMX 800 % igen.

Er det, at du ikke mener at TOPIX-indekset vil stige inden for de næste 3 år eller ?