/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Tekst på fødselsdagskort
Fra : o.v.n.
Vist : 180321 gange
200 point
Dato : 26-01-06 12:52

Det blev mig der skulle købe kort, gå en indsamlingsrunde og få kollegerne til at underskrive, i anledning af 50 års fødselsdag i den afdeling hvor jeg arbejder, altsammen nemt nok, men jeg skal også skrive en fødselsags hilsen, det er der jeg mangler hjælp, der må godt stå lidt mere end Tillykke med fødselsdagen, jeg er desværre ikke så fantasifuld, så kom med nogle bud på et par linier

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 26-01-06 14:43

De fleste har ikke fantasi til ret meget mere end: "Velkommen hos os ,i de voksnes rækker, hjertelig tillykke!
Eller: Et rigtigt hjerteligt tillykke skal lyde fra os, på denne store dag hvor du træder ind i de voksnes rækker!
Men man kan købe mange fantasifulde kort, også nogen med rigtig sjov og endda dristig tekst

Accepteret svar
Fra : jomfruane

Modtaget 200 point
Dato : 26-01-06 16:09

Hvad med et lille vers eller et af piet heins gruk?
må det være personligt i retning af "vi er glade for at du er iblandt os"?
det sædvanlige "håber du får en dejlig dag" synes jeg er godt hvis man virkelig håber det
"rigtig hjertelig tillykke" er fint!

med mindre det altid sker til fødselsdage kan du også bruge et par linier på at i har samlet sammen for at vedkommende kunne få netop denne ganve som i håber kan bruges...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-01-06 16:13

Ja, hvis du ikke ligefrem er en ørn til at skrive kloge små humoristiske ting, så er det nok en meget bedre løsning at finde et kort med tekst i. Så skal kollegerne bare skrive deres navne rundt omkring. Jeg tror nok, at det er sådan man plejer at gøre... --Hvis du ikke har et eller andet særligt forhold til pågældende kollega, så kan det ligefrem virke forkert, hvis du skriver en masse og de andre bare sætter navn under.

Gå i byen og kik kort! Jeg er sikker på, at du finder noget, der kan bruges.

(valde: Dejligt at rende ind i dig igen på kandu )

Kommentar
Fra : Anne_Kamstrup

Dato : 26-01-06 19:46

Du kan også skrive noget i retning af:

Kære...

Du ønskes hjertelig tillykke med din store dag fra os alle i afd x. Vi håber, du får en dejlig dag sammen med din familie og venner og vi håber, du bliver fejret med maner.

Vi glæder os til at høre historier fra festen...

Kærligst fra os alle

Eller du kan skrive:

Der skal blomster til en fest
vin og mange sange
Dog er tanker allerbedst
vi sender dig så mange

TILLYKKE MED DAGEN

Et par forslag herfra.

VH Anne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-01-06 02:52

Kortet er købt og kollegerne har skrevet deres navn, så den med den færdige tekst kan ikke bruges, lige nu står Anne Kamstrup til point, men jeg giver jer lige en chance mere, til fredag eftermiddag

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 27-01-06 07:49

Mit bidrag kunne være

Kære NN

At fejre dig er lige sagen
fra os alle, der lyder: Et stort TILLYKKE med dagen.
At du bli’r ældre slet ikke ses,
selv om du i dag nu fylder 50.
Må din fødselsdag blive en minderig dag,
hvor du bli’r fejret med blomster og flag!
Vi håber, din fremtid lykkelig bliver,
og årene fremover glæde dig giver.

Varme fødselsdagshilsner fra

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 27-01-06 11:00

Too old to rock n'roll
to young to die

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-01-06 22:49

Tak for svaret jomfruane. jeg valgte et Piet Heins gruk, det er utrolig så mange visdomsord den mand har skrevet, tak for indlæg til alle

Kommentar
Fra : hellobal1

Dato : 03-02-11 16:11

Hej.. jeg er heller ikke ligefrem en ørn til at skrive noget sjovt,sødt,poetisk ell. jeg gemmer sjove og søde kort vi har fået i min lille familie og genbruger dem ( pas bare på ikke at det er den samme der får de samme ord tilbage)