/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Overfyldningsalarm til olietank
Fra : svendsvend
Vist : 1715 gange
40 point
Dato : 19-11-02 16:48

Senest den 1.1.2003 skal private overjordiske olietanke have en overfyldningsalarm, som i princippet kun er et stykke rør med en fløjte i toppen. Men der fyldes olie i tanken lyder fløjten - når den holder op er tanken fuld.

Er der nogen, som har en web-adresse hvor jeg kan købe sådan en alarm ? .... billigt se'fø'li'

Må man lave den selv ? .... hvis ja, hvordan f.eks. ?

Tak og mvh. Svend

Accepteret svar
Fra : Jagd

Modtaget 40 point
Dato : 23-11-02 09:38

Den burde sidde der, men gør den ikke det, så gå til din lokale VVSér og køb en. Du kan så gå hjem og selv skrue den fast på luftrøret i toppen af tanken. Jeg kan ikke forestille mig at den koster meget mere end en " hund "
mvh.

Jørgen

Kommentar
Fra : INGSTRUP

Dato : 04-12-02 14:53

Prisen for en ligeløbende er ca. 242 + moms.
og 365 + moms for en vinkelløbende.

En olieaflufter som er nødvendig ved ændring til 1 strengs anlæg koster ca. 450 + moms.

mvh.

Thomas

jeppesens-eftf@firma.tele.dk

Kommentar
Fra : Jagd

Dato : 04-12-02 18:29

Det var altså kun fløjten vi talte om.
mvh.
Jørgen

Kommentar
Fra : svendsvend

Dato : 06-12-02 23:21

Har købt en overløbsalarm hos min lokale vvs mester. Pris 200 kr. + moms.

Det lokale byggemarked, der ellers handler med alt muligt, kunne ikke hjælpe og henviste til en vvs'er.

Mvh. Svend

Kommentar
Fra : Jagd

Dato : 14-12-02 12:48

Afslut spørgsmålet, accepter et svar, ellers kommer vi jo ikke videre.