/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
overføre billeder
Fra : hvaderikkeibrug
Vist : 1009 gange
300 point
Dato : 26-01-06 08:19

Hej
Jeg har lige fået (vundet!) en Samsung SGH-E730, der kan en hel masse, blandt andet tage billeder.
MEN
Hvordan får jeg billederne fra mobilen over i min computer, så jeg kan bruge dem i forskellige sammenhænge.
Det er vist noget med Bluetooth, men det ligger vist ikke i computeren. Hvordan får man det installeret, og hvordan overfører man billedet.
I brugsanvisningen går man åbenbart ud fra, at det er noget man ved, men jeg har hidtil kun brugt mobilen som telefon og vækkeur, så jeg her helt på herrens mark.
Håber, der er nogen, der kan hjælpe.

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 26-01-06 08:45

Følger der ikke kabel med til sådan en svend ??

Ellers er det ganske rigtigt at du så må ud og købe en usb-bluetooth-dongel (regn med omkring 150-200.-) til at sætte i din computer.

Når den er isat skal du enten installere medfølgende software evt. fra en cd som følger med telefonen, eller på nettet og finde et program som "spiller" sammen med din mobil.

Gode råd omkring dette får du bl.a. her : www.mobildebat.dk opret en profil (det er gratis) og stil så spørgsmål i det rigtige forum

Held og lykke

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 26-01-06 17:18

du kan da bare sætte din tlf. op til mail, åben billede tryg på valg, tryk send som email.

så emailer du bare til dig selv

Peter

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 26-01-06 19:03

Kære Peter
Jeg er nu i fuld gang med at opsætte mobilen til mail, Men så kommer jeg til "Bruger-id". Er det et nyt, der skal oprettes hos mobilselskabet, eller er det det, jeg har på min computer (stofanet)?
(er, som du kan se, helt på herrens mark)!
Hilsen Petra

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 26-01-06 19:18

det er din mail (stofanet) brugernavn du kan bruge.

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 26-01-06 20:39

Så kom jeg st stykke videre. Nu beder den om APN. Det står der ikke noget om i papirerne fra Stofanet. Ved du, hvad det er.
Længere nede kan jeg se, der står noget om DNS1 og 2?
Det lyder som sort tale. Det er da vist ikke for almindelige dødelige at finde ud af sådan en opsætning, men da jeg jo har vundet mobilen, kan jeg ikke bare gå ind i butikken og bede dem sætte den op.

Accepteret svar
Fra : banzon

Modtaget 300 point
Dato : 27-01-06 08:54

opsætninger til din mobil kan du normalt finde på din udbyders side på nettet, altså har du f.eks tdc så gå på www.tdc.dk og søg på opsætning, der kan du så hente de forskellige opsætninger til din mobil, som så bliver sendt til dig som sms.

Når du så modtager opsætningen spørger din mobil dig om du vil installere dem, og du svarer så selvfølelig ja

Men det er stadig efter min mening nemmere med en bluetooth-dongel, og så skal du heller ikke betale pr. Mb når du sender via din mobil, husk lige det koster nemt mellem 10-25.- pr. Mb (alt efer udbyder) for at sende via gprs på din mobil, hvis et billede så fylder f.eks 500Kb koster det dig altså mellem 5-12,50.- at sende det til dig selv, så du kan nok forstå at du hurtigt har tjent hvad en dongel koster

Godkendelse af svar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 27-01-06 10:32

Tak for svaret banzon. Jeg vil gå på jagt efter en dongel, hvad det så er for en. Det kan jo blive til mange billeder, når man bruger telefonen i stedet for det digitale camera. Jeg skal jo også have sendt en del musik den anden vej til MP3-spilleren (hvis jeg altså kan finde ud af det), for selv om min MP3ér ikke er særlig stor, så er det jo rart kun at have én dims med i lommen - når man nu har den.
Det er en barsk men spændende verden derude, når man er årgang 1939

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 27-01-06 14:53

jeps kender det selv (er nu godt nok kun årgang 61) meget nyt at skulle sætte sig ind i

Men som sagt på www.mobildebat.dk er de nu meget flinke til at hjælpe også