/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Torksefillet
Fra : bublebee
Vist : 772 gange
50 point
Dato : 25-01-06 17:27

HAr lige købt to gode torskefilleter, så er spørgsmålet bare. Hva skal vi lave til ???

Nogen gode forslag ?

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 60 point
Dato : 25-01-06 17:34

Yums.... Nu ved jeg ikke, hvor kompliceret du ønsker det, men vores nabo laver nogle gange noget helt enkelt. Nemlig panerede torskefiletter med kartoffelmos og smørstegte bløde løg til.... Det er en hurtig lækkerbidsken, omend slet ikke fedtfattig... Hvis man altså går op i den slags....

I øvrigt - nogle gange laver han i stedet for den bløde-løg-smørsovs en smørsovs med reven peberrod i... Er man til peberrod er dette også en lækkerbidsken....

Hurtigt enkel nemt.... Men ikke gourmet

Vaxen

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 25-01-06 17:59

ss lyder nu lækkert Vaxen :)

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 25-01-06 17:59

kartofter og fed senneps sovs

Kommentar
Fra : ingelh1

Dato : 25-01-06 18:08

kog dem i mikroovnen med lidt smør og citron på et par minutter.evt. kan du også bruge lidt hvidvin.
server kogte aldente grønsager og små gerne aspargeskartofler samt smørsovs med lidt citron i.
Det er også en lækkerbid og måske lidt mere gourmet

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 25-01-06 18:15
Kommentar
Fra : sverola

Dato : 25-01-06 18:29

Et ildfast fad smøres ....del filet'erne op i passende stykker.
Lav en sauce af fiske buillon(terning) lidt rejevand -og hvidvin efter behag..salt og hvid peber
Kom en lille dåse med asparges snitter i saucen..Hæld dette (kogende) over fisken og sæt det hele i
ovnen i 20-30 min ved 200 grader...Hæld ca 100 gram rejer over og lad de varme ca 2-3 min før du tager det ud af ovnen..
Server med flutes -evt en let salat overhældt med olivenolie og et køligt glas hvidvin..
Velbekomme

Mvh sverola

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 25-01-06 18:35

UUUPPPPSSS sorry -så lige at jeg glemte at skrive at du med god samvittighed kan tilsætte saucen 1 dl madfløde

Sverola

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 26-01-06 09:03

Denne ret kan man servere 1/2 time efter man starter med madlavning - og så smager den virkelig godt.

600-800 g fiskefilet (fx torsk, rødspætte, sej)
1 stort løg
2 spsk smør
1-1 1/2 tsk karry
2 dl hvidvin
1 dl vand
2 æbler
2 dl piskefløde
1 bdt dild
salt og peber

Tilbehør:
båndpasta eller basmatiris

Hak løget, skær æblerne i tern, klip dilden fint. Sæt en stor gryde vand over til pasta. Kom smør på en stor tykbundet pande og brænd først karryen af i smørret. Kom løget på panden og svits til det er klart, ikke brunt. Hæld vin over og kog den lidt ind. Kom salt og olie og pasta i den kogende gryde med vand. Kom piskefløde og æbleterninger på panden og lade det koge lidt ind. Kom fisken i 5-6 minutter før pastaen er færdig og lad den simre med i sovsen til den er mør. Hæld vandet fra pastaen og kom lidt olie i og rør rundt i pastaen.

Drys dild over fiskeretten og kom evt. dild i pastaen og server med det samme.

Mvh Cirkelinedk

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 10-02-06 18:12

Haj!

Nu kommer jeg fra Esbjerg, danmarks armhule, og har været vant til torsk på gammeldaws maner! Ikke så mærkeligt , man aldrig rigtig har kunne lide torsk! Så mødte jeg min kæreste, fra Hirtshals, hun ka noen tricks!

Skær fileten ud i ca tre til fire stykker.
Læg dem i lage af citro, peber og salt ( gør dette i god tid)

Lav en blanding af mel, paprika
Pisk æg og mælk

fritér torsken i olie. ikke smør panering!!!

sorter peberfrugter og løg, hæld derpå cremefine fløde. lad det koge ind

kog spaghetti

anret torsken ovenpå de sorterede grøntsager i et ildfastfad og gidet 10 min i ovnen

server pastaen dertil

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 11-02-06 11:25

Hvorofr i olie og ikke i smør ??

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 12-02-06 17:09

Det er nemmere at styre olien ... kødet bliver tilpas stegt uden at branke... flottere resultat

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 22-08-06 15:17

Tak for svaret vaxen.

undskyld jeg får lukket så sent

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 22-08-06 15:19

hej
jeg håber de smagte godt
ole

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-08-06 15:28

Det er bare i orden bublebee...Jeg håber, det kunne tilfredstille ganerne en smule

Vaxen