/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Til sniperdk
Fra : jangchr
Vist : 1249 gange
10 point
Dato : 25-01-06 13:32

At du gider at skrive tips om 12dailypro,det eneste du får ud af det er minus 25 point

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 25-01-06 13:39

Hvis der er nogle, der er naive nok til at hoppe på pyramidespillet, vil han jo tjene på dem.
Så i forhold til, at han kan tjene rigtige penge (hvis de ikke krakker inden han får pengene ud) mod at miste nogle point herinde, som han alligevel ikke rigtig kan bruge til noget.... det er vel grunden.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 25-01-06 13:43

Ja det kan godt være,men har åbenbart ikke fundet ud af at der er ikke nogle herinde der hopper på det

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 25-01-06 13:52

Ja, han MÅ jo få et eller andet ud af det, siden han bliver ved med at prøve at få nogen med.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-01-06 14:10

Manden er på r....... og skal have andre med for at få sine penge igen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-01-06 14:22

et eller andet sted - hvorfor så meget harme ???? Nogen benytter det andre ikke - og sådan er det jo med mange andre ting - ikk´ ??

Desuden - ingen behøver at gå gennem snipers ref. - det er helt op til een selv - man kan jo bare oprette sig på hjemmesiden

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-01-06 14:54

Det er ikke et tip, det er reklame - og disse pyramidefreaks anvender kandu som et salgslokale.

Hvem ved sin fulde fem tror på, at hvis man finder et "guldæg" så er det første man gør, at dele det med andre?! Jaja, nogen skal da nok hoppe på limpinden. Det ses da, at det lykkedes dem at hverve en "kunde" eller to.

Derudover er min holdning til sniper.dk - at han må være rablende oveni "ægget"

Når ikke man lige kryber for hans slimede tilbud, så har han ikke (undskyld udtrykket) "nosser" nok til, at tage en konfrontation. I stedet udstiller han sin stupiditet.

http://frip.dk/creamygirl/www.12dailypro
http://www.kandu.dk/spg80886.aspx

Klam, det er bare fornavnet på typer som sniper

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-01-06 14:56

hold da kæft hvor er du bredr**** creamy

Kommentar
Fra : calista

Dato : 25-01-06 16:40

Sig mig, er pyyyyramidespil ikke forbudt i DK?

Det der 12noget er sgu da en klam fidus, også selv om hr.sniper forsøger ihærdigt, at gøre det mere legitimt!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-01-06 16:50

Jo Calista, og åbenbart er der flere "medløbere" i dette.

Ækelt

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 25-01-06 17:18

Jamen herregud da ...........Lad dog Sniperdk bruge sine penge og lad ham dog tjene et par kroner "hvis han kan" Det har jo bestandig været sådan _den kloge narrer den mindre kloge_
Hvem kender ikke nogen som har været med i et eller andet ...Anparter -pyramidespil-osv osv...
Det er som de der drog til Dawson City og Klondyke for at grave guld...De blev jo også "narret" af den hurtige rigdom der var at få der...
Som Creamy skriver er der ingen der deler sine "guldæg" med andre bare uden videre..
Og hva F,,, hver eneste dag bliver vi jo bombarderet med reklamer som skriger at du sparer helt vildt....Det er jo i bund og grund det samme som foregår...At få dine surt tjente penge til at skifte ejer....

Mvh sverola

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 25-01-06 17:39

Det er MLM (ja pyramide spil) men ingen gør sådan set noget ulovligt, derfor eksitere det.
De har muligvis oprettet deres firma i Gribreltar eller andet sted, hvor skatte myndighederne ikke kan komme efter dem.
For dem der virkelig VIL gøre noget ud af, kan det jo blive en fin foretning (den kloge narre den mindre kloge) men langt de fleste mennesker, mister deres penge.

Korupt ? Ja
Ulovligt ? Nej

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 25-01-06 18:22

Det er forkert Trine...

Det er faktisk ulovligt ifølge Indsamlingslovens § 5a.
http://www.retsinfo.dk/_LINK_0/0&ACCN/A20000022930

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-01-06 19:13

Helt så enkelt, som du fremstiller det - er det nu ikke trine!

Det er korrekt, at Multi Level Marketing, eller andre pyramidisk opbyggede salgsorganisationer som udgangspunkt ikke er ulovlige..

Men men men, afgrænsningen mellem Multi Level Marketing og pyramidespil beror på en konkret vurdering – og man kan da undre sig over, hvorfor det er så vanskeligt for disse virksomheder at operere på det danske marked?!

Måske er det fordi vi har regler der gælder for erhvervslivet i Danmark. De to vigtigste er forbudet mod "vennehvervning" og forbudet mod dør-/telefonsalg.

3.1.1. Vennehvervning

Mange Multi Level Marketing arrangementer opfordrer til, at man hverver nye forhandlere ved hjælp af sit netværk, dvs. gennem familie, venner, arbejdskolleger, børns legekammeraters forældre, mv. Dette kaldes populært vennehvervning.

Efter Forbrugerombudsmandens opfattelse er vennehvervning som udgangspunkt i strid med god markedsføringsskik, hvis der er tale om hvervning afledt af egne økonomiske interesser.

En forbruger der kontaktes af en ven eller et familiemedlem, vil således ofte forholde sig mindre kritisk over for vennen eller familiemedlemmet end over for en henvendelse fra en fremmed erhvervsdrivende. Den, der henvender sig, vil imidlertid have nøjagtig de samme bevæggrunde som en hvilken som helst anden erhvervsdrivende, nemlig at forsøge at indfri egne økonomiske forpligtelser og opnå en gevinst.

Indgår vennehvervning som led i et større pyramidearrangement, vil dette pege i retning af, at hele pyramidearrangementet er i strid med god markedsføringsskik.

3.1.2. Markedsføring over for kommende forhandlere:

Som selvstændig forhandler i et Multi Level Markting firma er man ansvarlig for at lovgivningen overholdes, herunder også markedsføringsloven.

Man skal derfor handle i overensstemmelse med god markedsføringsskik, jf. markedsføringslovens § 1, og man må ikke anvende vildledende, mangelfulde eller urigtige oplysninger, jf. markedsføringslovens § 2. Overtrædelse af den sidste bestemmelse er strafbar og straffes med bøde.

Herudover skal de øvrige bestemmelser i markedsføringsloven selvfølgelig også overholdes.
Herudover bør hvervningen tilrettelægges på en sådan måde, at der ikke senere opstår tvivl, om hvervningen rent faktisk er sket. Der kan f.eks. kræves personlig underskrift.

3.1.2.1. God markedsføringsskik
Kravet om god markedsføringsskik skal i øvrigt overholdes, uanset om markedsføringen sker på traditionel måde eller over internettet.

Lægger markedsføringsmaterialet op til overtrædelser af forbrugeraftalelovensforbud mod uanmodede telefoniske og personlige henvendelser til forbrugere, er dette i strid med god markedsføringsskik.

http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/mfl/retningslinjer/mlm/

Så sniper og hans ligestillede kan pakke sammen. Sniper har andet sted ytret, at han har "vennehvervet" hans egen bror. En anden fortæller glad, at hun er blevet "vennehvervet" - samt at hun har "vennehvervet" sin egen mor..

Og det er i strid med god markedsføringsskik

Accepteret svar
Fra : sniperdk

Modtaget 10 point
Dato : 25-01-06 19:21

Paulus_1 gav et næsten præcist svar øverst, tak
Man får dog sine penge ud automatisk efter hver upgrade, så jeg har på nuværende et UDBETALT overskud på ca 400$

Jeg kan ikke lade være med at smile over at (næsten) alle Kandu´er, ved så meget om 12dp uden at have prøvet det....
PRØV DET, jeg vil gerne forære jer de første 2 upgrades (=12$ bare skriv et privat indlæg). Hvis i ikke tjener penge på det, så stiller jeg mig til rådighed for mudderkastning resten af året !!!

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 25-01-06 20:57

Citat
vi har regler der gælder for erhvervslivet i Danmark...

Kom igen sædpige..... Det har intet med erhvervslivet at gøre og slet ikke i Danmark.

http://frip.dk/creamygirl/www.12dailypro

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-01-06 21:09

Sædpige?!

Du er vist mere blæst oveni end først antaget

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 25-01-06 21:10

Efter Forbrugerombudsmandens opfattelse er vennehvervning som udgangspunkt i strid med god markedsføringsskik, hvis der er tale om hvervning afledt af egne økonomiske interesser.

Her står der ingenting om at det er ulovligt.........Der står "forbrugerombudsmanden ""TROR""
er i strid med god markedsføringsskik.....det siger ikke at det er forbudt ..vel??
Der findes da MLM selskaber som har kørt i Danmark i mange år så MLM er ikke ulovligt ....så er den ikke længere...

Mvh sverola

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 25-01-06 21:12

Se her http://peecee.dk/?id=26877 og træk det indsatte fra det udbetalte.

Hvis i kan få det til et underskud så er i dygtge.......

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-01-06 21:13

misundelse er en grim ting !

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 25-01-06 21:27

Citat
misundelse er en grim ting !

Det må være janteloven..............

Citat
Efter Forbrugerombudsmandens opfattelse er vennehvervning som udgangspunkt i strid med god markedsføringsskik..........

Jeg har vist ikke mange venner herinde... hehe så MÅ det jo være det rigtige sted at hverve

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 25-01-06 21:45

Sniper: Jeg ved ikke noget om, hvor mange venner du har herinde, men selv om du snart skulle have en medalje for målrettet markedsføring af et "anderledes" produkt, så tror jeg godt, du kan opgive at sælge til nogen herinde.........

Jeg ved selvfølgelig ikke, om der var nogen, der hoppede på, at du betalte første rate, hvis jeg har læst rigtig skal man betale mindst 2 gange, før man optjener noget overhovedet......

Men held og lykke til dig og dine diciple - Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 25-01-06 21:48

Og må lære at læse indenad - Sniper tilbyder faktisk at betale de første 2 "upgrades".

Jeg tror ikke på fidusen alligevel, men han skal ikke sættes i miskredit, for noget han ikke har gjort.

Ripley

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 25-01-06 22:01

Citat
TheRipley : Jeg ved selvfølgelig ikke, om der var nogen, der hoppede på, at du betalte første rate, hvis jeg har læst rigtig skal man betale mindst 2 gange, før man optjener noget overhovedet......

Nej det er forkert læst. Læs evt noget om det før du udtaler dig yderligere.
Hvis du køber eller får 2 upgrades til en værdi af 12$, så får du 17,28$ tilbage efter 12 dage = 44% fortjeneste.

Min sidste "pakke" var på 12 upgrades altså 72$, og jeg fik som du kan se i linket udbetalt 103,68$ = 44% fortjeneste.

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 25-01-06 22:21

Og JA jeg giver kvit og frit de første 2 upgrades !
(betingelsen er selvfølgelig at i bruger mine ref links)

Tilmeld jer her :

Stormpay : http://www.stormpay.com/?2563739
Den er til at betale med. Jeg overfører de 12$ til dig fra min til din Stormpay konto.

12dailypro : http://www.12dailypro.com/?ref=169111
Her sættes pengene ind FRA Stormpaykontoen.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-01-06 22:31

høhø, uanset din lede fremgangsmåde, så er du nu lidt grineren sniper!

Din ihærdighed kan jo godt tyde på, at medlemstallet er ved at stagnere?! Uffff

Citat
sniperdk Dato : 21-12-05 08:51

--------------------------------------------------------------------------------
Som det fungerer starter folk med at sætte lidt ind. Så vil de have mere og sætter endnu mere ind og så længe det er en succes går det strygende.

Desuden kommer der hele tiden flere medlemmer og så kommer der flere penge i pengetanken.

Jeg tror selv at den dag medlemstallet stagnerer, så løber chefen med pengene og køber en ø et eller andet sted. Fidusen er at have lavet sine penge inden da. Og det er jo nemt nok, du kan tage din investering med hjem efter 12 dage.

Ripley -> du er heldigvis for kvik til at hoppe på Snipers slimede tilbud

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 25-01-06 22:46

sædpige du må virkelig have et kedeligt liv....
Har du stadig ikke været ude af lejligheden og set at der andet end Kandu ?
Har du sådan en slags arkiv over hvem der skriver hvad og hvornår, det er lidt ynkeligt ikke ?

Skal folk hellere bruge dit link ? http://frip.dk/creamygirl/www.12dailypro

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-01-06 02:16

Prøver lige at forstå/følge med her!
Hmm? Skal det forstås sådan at du sniperdk har oprettet en hjemmeside der hedder http://frip.dk/creamygirl/www.12dailypro for at overbevise andre om at creamy er hoppet med på vognen?
I så fald så bevæger sniperdk sig lige på og sandsynligvis over grænsen til det kriminelle. At udgive sig for andre er vist ulovligt med mindre man har personens tilladelse? Under alle omstændigheder er det et usympatisk træk.
Ord som sædpige finder jeg heller ikke sympatisk, men sådanne ord forekommer jo i en ophedet debat, hvor pennen er tæt på at blive udskiftet med sværdet, så jeg går da ikke udfra ordet dukker op i senere debatter!

Selve tilbudet vil jeg betakke nej da nogle folk på et eller andet tidspunkt vil komme i klemme med nogle penge selv om det ikke skorter på advarsler (det nok dem man kalder fjolser i den branche, mens dem der vandt bare tjente penge ved at indskyde noget risikovilligt kapital) og jeg går ikke ind for parolen at de kloge narrer de mindre kloge! Mere parolen "lad de kloge hjælpe de mindre kloge)
Da Kandusammensætningen vel er som folk er flest, vil du måske få lidt held med din hvervekampagne, men det kræver jo nok nogle andre argumenter end ord som sædpige, da jeg ikke tror du hverver mange kvinder på det udtryk og kun de mænd der har misforstået dig og tror de skal betale for indgangen til en sexmesse!

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 26-01-06 04:20

Citat
Hmm? Skal det forstås sådan at du sniperdk har oprettet en hjemmeside der hedder http://frip.dk/creamygirl/www.12dailypro for at overbevise andre om at creamy er hoppet med på vognen?
I så fald så bevæger sniperdk sig lige på og sandsynligvis over grænsen til det kriminelle. At udgive sig for andre er vist ulovligt med mindre man har personens tilladelse? Under alle omstændigheder er det et usympatisk træk.

tedd, du argumenterer på et langt højere niveau end flertallet herinde ! Det er helt rart at høre at der også er sådan nogen som dig. Respekt.
Ordet sædpige kommer ganske simpelt efter utallige provokationer fra tøsens side. Der går sgu arne.jakobsen i mit tastatur............

Med hensyn til ovenstående : Hvis "creamygirl" har copyright på sit nick så ændrer jeg det, men det er vist temmeligt svært at få den slags på et nickname i cyberspace. Jeg kan kalde mig creamygirl (eller sædpige) hvor jeg vil og når jeg vil.

Citat
.....parolen "lad de kloge hjælpe de mindre kloge"

Det er jo præcist hvad jeg gør ved at tilbyde folk startkapitalen. Jeg tilbyder kvit og frit at folk kan tjene 17,28$ = 105 Kr ca. Dette for at "dem man kalder fjolser i den branche" kan se og LÆRE at det faktisk virker.....
Jeg har selv tjent pengene ved at indskyde en del risikovilligt kapital. Jeg skulle da også selv overbevises i starten. Jeg startede med 30$, derefter 66$. Da jeg så at jeg virkelig fik 144% tilbage så skød jeg 780$ ind, med det formål at jeg fremover kunne nøjes med at lege med overskuddet af dette.
Når de nu har ca 30.000 tilfredse kunder/investorere så må der vel være noget om snakken ?
Det her handler ikke om at jeg er dum eller en svindler. Det handler om janteloven. Jeg skal ikke komme her og påstå at jeg tjener penge på noget som andre danskere ikke gør. Og jeg skal SLET IKKE komme her hvis jeg oven i købet får 12% i "referral commission". Jeg kan ikke lade være med at tænke på om der er nogen herinde der har prøvet at købe en ny bil, ved folk ikke at sælgeren får kommision af handlen ?? Nu bliver jeg altså nødt til at copy/paste en mail jeg fik igår, tænk så efter allesammen om danskere er et underligt folkefærd !!!

Det er dejligt at være dansk fordi.....

I Danmark....kan du få leveret en pizza hurtigere end du kan få en ambulance.

I Danmark....tror folk de lever sundt når de bestiller en dobbelt cheeseburger, en stor pommes frites og en Cola LIGHT.

I Danmark....skal man gå helt ned bag i supermarkedet for at købe mælk og grøntsager, og derefter stå i kø. Tobak og spiritus kan købes lige ved døren.

I Danmark....Er bankens yderdør altid åben og bankassistenterne sidder i åbne kontorlandskaber uden panserglas, men kuglepennen ved skranken er lænket fast.

I Danmark....Stiller man for 150.000 kr. bil i indkørslen, fordi der ikke er plads i garagen, hvor den punkterede trillebør, de slidte vinterdæk og den 12 år gamle plæneklipper er låst inde .

I Danmark....bruger man gerne for 10 kr. ekstra benzin for at finde en tank, hvor man sparer 8 kr. ved at tanke op.

I Danmark....Brokker man sig over at man skal betale 180% afgift på en ny bil, og køber en hver tredje år.

I Danmark....har folk, der kun forlader deres lejlighed for at arbejde og købe ind, en mobiltelefon og en fritids/ulykkes forsikring.

I Danmark....er der handicap parkeringspladser foran idrætshallen.

I Danmark....beklager forældre sig over at deres børn får for lidt motion, og køber en Playstation til dem i julegave.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 26-01-06 04:39

Jeg vil gerne lige komme med en indskydelse.
Nu har jeg forsøgt at sætte mig lidt ind i hvordan 12dailypro.
Jeg kan forstå at det er muligt at tjene penge UDEN at man for andre med i spillet.
(det er altså IKKE et pyramide spil)

Det må næsten være op til folk selv og tage stilling til, om de tror på ideen eller ej.
Ligesåvel er det med tips og lotto.

Du kan starte med at indbetale 35 kr, og straks derefter kan du begynde at surfe (tjene penge)
Efter (alderede) 12 dage, kan du få udbetalt dit indtjente beløb.
(I pyramide spil er det ofte først efter 1 - 3 måneder man kan få udbetalt)

Hvis man taber (at spillet er snyd) mister man så sine 35 kr (samme pris som en lotto kupon)

Hvorfor er der så nogle der er villige til at betale penge for at man surfer ?
ja, så hvidt jeg kan forstå, så bruger "Bossen" de fra starten 35 kr, til at købe highrisk aktier.
Så længe det går godt, så vinder vi alle..
Den dag han taber... Så taber vi alle.

Man kan altså prøve og satse 35 kr, og se om det er noget der virker.
Hvis man ikke tror på det,,,så kan man lade være.

12dailypro er endnu ikke ulovligt i Danmark, så det er vel helt legalt at informere folk om ideen ?

Det kan godt være at der er nogle folk der vil miste penge på det.
Men sådan er det jo med alt spil, aktier og lotto.

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 26-01-06 04:47

Trine, endelig en på kandu der har prøvet at sætte sig ind i hvad man svarer på !!

Godt gået Trine08

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 26-01-06 04:54

No problemo.
Kan da også være jeg prøver og smide 35 kr efter det en dags tid.

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 26-01-06 05:06

Du må endelig ikke gøre det for de andre kloge-åger herinde.....

Hvis du "skulle være så dum" alligevel så vil jeg som sagt gerne betale det for dig.

Du skal bare huske at :
1. Du skal trykke på knappen "start surfing" og lade den køre de 12 sider hver dag, tager ca 5 min.
2. Udbetalingen kommer automatisk ca 7 arbejdsdage efter at "pakken" er udløbet.
3. Du kan få et excel-ark af mig til at holde styr på fortjenesterne, hvis du bliver "hooked". (bare send et privat indlæg)

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 26-01-06 12:16

Ja ihærdighed betaler sig.....

Kommentar
Fra : calista

Dato : 26-01-06 12:31

Kors i hytten altså!!
HOST*bondefangeri*HOST

Godkendelse af svar
Fra : jangchr

Dato : 26-01-06 13:18

Tak for svaret sniperdk.

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 26-01-06 13:41

Selv tak jangchr

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 26-01-06 17:06

Citat
Fra : sniperdk Dato : 25-01-06 22:46

--------------------------------------------------------------------------------
sædpige du må virkelig have et kedeligt liv....
Har du stadig ikke været ude af lejligheden og set at der andet end Kandu ?

Tja, hvis ikke det var fordi, at jeg ved du er 38 år - så ville det jo være fristende at spørge dig om, hvad klasse du går i?! ..
Jeg mener, hvem fanden over 12 år kan finde på så "genialt" en glose, som SÆDPIGE?!

Men da det ser ud til, at min kommentar Dato : 25-01-06 22:31 kan få dig til at regrediere til tidligere perioders tryghed, så gentager jeg da lige succesen *G*

Citat
sniperdk Dato : 21-12-05 08:51

--------------------------------------------------------------------------------
Som det fungerer starter folk med at sætte lidt ind. Så vil de have mere og sætter endnu mere ind og så længe det er en succes går det strygende.

Desuden kommer der hele tiden flere medlemmer og så kommer der flere penge i pengetanken.

Jeg tror selv at den dag medlemstallet stagnerer, så løber chefen med pengene og køber en ø et eller andet sted. Fidusen er at have lavet sine penge inden da. Og det er jo nemt nok, du kan tage din investering med hjem efter 12 dage.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 26-01-06 17:19

Jaja, kan da godt være jeg bliver snydt for 35 kr.
Det var jeg nok også blevet hvis jeg havde købt en lotto kupon.
Desuden sidder jeg ved pc'en hver dag, så kunne faktisk være meget sjovt at prøve.
Ja, så kan der gå lidt tid med det,,, for mig er der nok mere underholdningsværdig i det, end hvis jeg køber et skrabelod.