/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvem er forlover i Hellested?
Fra : 2601
Vist : 1105 gange
400 point
Dato : 25-01-06 13:32

Ved et copulerede i 1816 har jeg tydet næsten alt. Dog er jeg i tvivl om der skal stå Mortensen ligesom jeg ikke kan tyde et ord der står i Anmærkninger.

Det drejer sig om opslag 367 i arkivalieronline.dk Hellested 1814-54

Jørgen Christensen ungkarl fremdeles hos Gårdmand Niels Jørgensen i Barup, 23 år.

Pigen Ellen Nielsdatter, fremdeles hos faderen, gårdmand Niels Jørgensen i Barup, 26 år.

Hvem forlover er: Husmand Hans M?sen i Barup.
Gårdmand Niels Jørgensen i Barup.

På forhånd tak
Anmærkninger: begge ? kopper

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 25-01-06 20:47

Hvad hvor og hvem ville nok hjælpe ....Hilket amt -sogn -herred osv

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 25-01-06 22:39

Hej!
Jeg tror der står Meistrup - og begge haft Kopper.

I øvrigt kan du få hurtig og kompetent hjælp på http://www.dis-danmark.dk/forum/ under Hjælp til tydning.
Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 25-01-06 22:55

Næh der står mere Mathias(s?)en.
Jeannie

Accepteret svar
Fra : jkrjk2

Modtaget 400 point
Dato : 25-01-06 23:00

På opslag 373 er der 2 vidner til hver sin vielse, henholdsvis Morten Jacobsen og Lars Mortensen.

Dermed er mit endelige bud, at vidnet hed Hans Mortensen.
Jeannie

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 26-01-06 03:23

Tak for svaret jkrjk2.

Ja men her kommer der også svar der kan bruges.

Med venlig hilsen