/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Antenne, TV 2
Fra : john.bennyson
Vist : 616 gange
100 point
Dato : 25-01-06 12:24

Hej kandu.dk

Er der nogen som kan hjæjpe mig ???

Jeg har et problem med at se TV2 på en helt ny antenne ( den er både til DR1 og TV2 ) DR1 er blevet meget tydelig end på den gl. antenne men TV2 er tilgengæld bleve utrolig dårlig, sne på skærmen og knas i lyden.

Har prøvet at dreje ant. dette hjalp ikke.

Er der nogen som måske har en løsning, vil jeg med stor glæde modtage den.

På forhånd tak

M.V.H.
John

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 25-01-06 12:42

Såvidt jeg ved sender dr1 på vhf oh tv2 på UHF det kræver hver sin type antenne, nu ved jeg ikke hvor du bor , men tjek det lige
Vhf bruger en antenne med pinde på tværs, Uhf bruger antenne med krydser eller en såkaldt fluesmækker, som er en lodret hængede gitterplade kort fortalt

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 25-01-06 12:48

Det er ofte sådan, at når billede og/eller lyd på TV2 er dårligt, så skyldes det "forhindringer" i at signalet når "uforstyrret" frem til din modtager (hvilket jo er logisk nok).Én af disse forhindrinder KAN være at en vindmølle(park) "skygger" for signalet. Hvis det er mindre eller helt væk sneen og knas på lyden når det er vindstille er det HELT sikkert dette som er årsagen. Det kan ofte afhjælpes ved at finde en nabosender til at modtage signalet fra....hvilket jo så kan betyde at din regionale TV2 sender ikke vises på dit TV. Men prøv dette i første omgang

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 25-01-06 15:39

Når du ikke vil fortælle hvor i landet, du bor, er det nok smartere at spørge de lokale radiosmede.
pbp
(gl. radiosmed)

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 25-01-06 16:16

hej
du skal bruge 2 antenner og et filter
en vhf antenne til dr 1
en uhf atntenne til tv2
dem samler du i et filter
og går der fra til tv
da det er jo ikke sikkert at sender masterne står det samme sted
så antennerne skal pege forskelligt

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 25-01-06 23:54

Find ud af, hvor de nærmeste TV-sendere er placeret og find deres kanalnumre. Derudfra skulle det være muligt dels at checke, om det er korrekt antenne , dels at få en retning at pege i.