/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Gemme Movie Maker
Fra : Hoegh
Vist : 723 gange
200 point
Dato : 25-01-06 12:17

Hey Derude

Jeg har lavet en film i Movie Maker og er ret ked af af at jeg ikke kan få den gemt på en cd/dvd.
Jeg har et lille hæfte der fortæller om Movie Maker som påstår at det kan lade sig gøre, men min computer kan jeg altså ikke få den til det. Hjælp!

Jeg har lavet en film på ca. 26 min. med billeder, videoklip, overgange, effekter og musik og lyd og det fylder ca 5 MB. Det er alstå på nuværende tidspunkt en .MSWMM fil. I hæftet står der nogle krav til hardware:

Operativsystem: Kun XP, hvilket jeg også har
Processor: 600 MHz som min, anbefaling 1,5 MHz, og jeg har mener jeg 1,2 (kan ikke lige huske hvor man finder disse oplysninger)
Fysisk hukommelse: 128 MB ram som min, anbefaling 256 MB ram, (dette mener jeg også at have)
Harddiskplads: 2 GB (er usikker på dette)

Jeg har som der står i hæftet prøvet at lave MSWMM-filen om til en MPEG fil for at lave denne om til en VCD, som min DVD-afspiller kan afspille. I starten går det fint, men pludselig siger den at denne konvertering til MPEG vil tage ca 1½ år og til sidst går det ned.
Aner ikke hvad jeg skal gøre, er virkelig ked af det ikke kan lade sig gøre, og jeg tænker som forbruger...hvorfor lave et program som Movie Maker, hvis "almindelige" mennesker og computere ikke kan bruge det - især når det er et gratis program! Filen er tilsyneladende blevet stor stor for computeren at håndtere at jeg kan ikke engang afspille den på computeren, uden det går i hak.
Håber virkelig der er nogen derude der kan hjælpe.

Med venlig hilsen Hoegh

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-01-06 12:31

Hvis du ikke har SLD codek pack så hent den og installer den så kommer det til at virke tror jeg Normalt kan jeg da saktens lave og se en sådan mowiemakerfil Når jeg har lavet en film exporterer jeg den til et sted på dervet og når den er der er det bare at hente den derfra og se den i mediaplayer eller brænde den med Nero
Mvh Sune
Kan ikke lige finde den rigtige men denne er også god også andre gode programmer
http://www.fluii.dk/?vindue=2

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 25-01-06 14:01

Hvad gør det der program?
(ikke så meget forstand på computer)

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-01-06 14:04

Hent en prøve version af Nero her.
Den skulle gerne kunne lave det du ønsker.
Brug NeroVision, hvor du bare trækker din fil over, og brænder

http://www.nero.com/eng/index.html

Her kan du lære lidt om Dvd brænding, og hente programmer, på Dansk

http://www.abmedia.dk/video/dvdguide.htm

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 25-01-06 14:07

Det er godt det lyder som om det ikke er helt umuligt. Men jeg er nødt til at have af vide, helt ned til mindste detalje, hvad jeg skal gøre. Jeg har nero, men har aldrig prøvet at bruge det til sådan noget...lidt mere hjælp..?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-01-06 14:09

Og når du gemmer din filer fra Movie Maker, så skulle du gemme dem i bedste kvalitet.
Tror du har gemt den i ringeste kvalitet.
Det kan du læse mere om i HJÆLP menuen.
26 minutter, der ikke fylder mere en 5 mb, tyder ikke på særlig god kvalitet

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-01-06 14:10

Hvilken udgave har du

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-01-06 14:13

Under nero 6 bruger du Nero Express, og laver en Video CD
Nero 6/7 bruger du NeroVision

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 25-01-06 14:14

Det er nero burning rom 6

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 25-01-06 14:16

Hmm..og hvad er forskellen? Skal heg hente en 7'er?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-01-06 14:17

Og 5 Mb burde ikke tage ret lang tid,
og dit system skulle klare så lille en fil.

Men skal du lave film på 2-5 Gb, tror jeg du får besværligheder.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-01-06 14:18

Er der ikke ,Express, i nero burning rom

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 25-01-06 14:19

Hvad skal jeg gøre?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-01-06 14:19

Hent Nero 7, hvis du er i tvivl

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 25-01-06 14:20

Spør' du om det hedder Nero Burning Rom Express? For der er ikke noget express hos mig...

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 25-01-06 14:22

Skal jeg hente det der hedder Nero 7 Preminum?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-01-06 14:22

Så hent Nero 7, den kan klare det.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-01-06 14:32

ja

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 25-01-06 15:00

Jeg er ved og gemme Nero. Det tager sin tid...

Når jeg skal gemme filen i en bedre kvalitet, hvad skal jeg så gemme som?
Tidligere tror jeg bare jeg har valgt den bedste kvalitet til afspilning på computeren. Man kan også vælge en hel masse formater under andre indstillinger:
- Video til pocket pc
- Video i høj kvalitet
- Video til Bredbånd
osv, hvad skal jeg vælge?

Man kan også indstille filstørrelsen, hvad skal jeg vælge her?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-01-06 15:03

Jeg plejer at gemme, så den fylder mest, kan dog ikke lige huske som hvad.
Men enten som Video i høj kvalitet eller Video til Bredbånd

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-01-06 15:10

Som sagt kan jeg ikke lige huske, men gem den så den fylder mest, også filstørrelsen.
Så får du som sagt den bedste kvalitet til senere brug.
Bare du ikke gemmer den som en fil der skal ligges på nettet, hvad jeg tror du har gjort, brugt standart indstillingerne.
Nero er langsom, men laver det også godt.
Men din pc er heller ikke den største der findes, så det tager tid.
Har selv været ude for at skulle brænde en film, der tog 12 timer.

Men god fornøjelse.

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 25-01-06 15:21

Jeg har bedt den om at gemme i Høj kvalitet (stor)
Det går så langsomt at der slet ikke kan ses at den har tænkt en tanke endnu (anslået tid er ikke blevet farvet endnu) Mon den tænker?

Hmm, film på nettet, altså jeg har sagt det skal gennem på c-drev i høj kvali, og så ikke mere tror jeg.

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 25-01-06 15:23

Min computer skriver at der ikke er mere virtuel hukommelse...hvad betyder det?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-01-06 15:28

Er det Xp, så går du op i kontrolpanel/system/avanceret/avanceret/virtuel hukommelse,
og ændre det til over 500, husk at trykke definer, for at gemme, og gem.

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 25-01-06 15:28

Nå, men jeg vil lade computeren stå og tænke i nogle timer, mens jeg er på arbejde. Jeg vender tilbage når der er sket noget nyt.

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 100 point
Dato : 25-01-06 15:33

Men lige en ting, hvor stor er din disk, du kan se det i system/hardware/enhedhåndtering/diskdrev/diskenheder, tryk udfyld

Godkendelse af svar
Fra : Hoegh

Dato : 05-02-07 21:29

Tak for svaret sofus.dk.