/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
kan ikke formatere extern HD
Fra : jlbendtsen
Vist : 2231 gange
200 point
Dato : 25-01-06 09:26

Hej

har lige købt en northq extern harddisk i aldi smid en HD i og windows genkender usb enhed,
går ind i diskhåndering og initialisere osv. men så står der bare ikke allokeret. højreklikker på disk2 som den så hedder og feltet opret ny partition er grå.. har prøvet med 3 foskellige hd som dog er af lidt ældre dato men det burde da virke da at den ene lige er blevet pillet ud af computeren hvor den virkede fint.. hvad kan der være galt

Accepteret svar
Fra : Jimmy17

Modtaget 210 point
Dato : 25-01-06 09:36

Så er det en fejl i den box du har købt.

Har selv en, det virker fint.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-01-06 09:38

Du har husket, at jumpe HD som master, ellers virker den ikke.

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 25-01-06 09:52

jeps har jumpet som master geninstallereet drivere til bundkortet snart prøvet alt..
og den genkender endda disken som maxtor (selvom der mærkeligt nok står axtor i egenskaber)
og ude i siden under diskhåndtering ved disk 2 er der et rødt tegn med en hvid streg igennem ligesom et indkørsel forbudt tegn

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-01-06 09:55

Kan du høre om HD spinner op

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 25-01-06 09:55

Syg USB box eller kablet

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-01-06 10:00

Har du evt. en mulighed for, at afprøve den på en anden PC?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-01-06 10:04

Men du mangler måske at gøre den dynamisk.
I diskhåndtering hvor der står Disk 2 >højreklik>vælg opdater til dynamisk disk.
Og så kan du måske h-klikke på ualokerede område og lave en partition.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-01-06 10:07

Du har husket, at tildele den et bogstav, som er højere i herakiet, som de indstallerede??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-01-06 10:07

For det er vel i diskhåndtering du har været.
h-klik denne comp>administrer>diskhåndtering

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 25-01-06 10:18

den som har et rød udråbstegn i disk håndtering slet den tag stikket ud genstart din pc og sæt den til igen.

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 25-01-06 10:21

Jeg kan slet ikke tildele bogstav.. det burde da være muligt bare at formatere den på en eller anden måde...

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 25-01-06 10:23

når den melder fejl i enhedshåndteringen, har den ikke genkendt din hd. rigtigt, prøv at gøre som jeg skrev før.

Peter

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 25-01-06 10:52

i enheds håndtering melder den ikke fejl.
den genkender både usb enhed og HD.. det er i diskhåndtering der er en fejl men har dog ikke prøvet det med denne comp>administrer>diskhåndtering det prøver jeg lige når jeg kommer hjem fra arb.. men flere muligheder ønskes

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-01-06 11:11

Slet partitionen i diskhåndtering og opret igen.

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 25-01-06 11:38

Kan ikke slette partition, den mulighed fremkommer ikke

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-01-06 11:45

Administrer-diskhåndtering-højreklik på drevet, da får du muligheden-slet partition.

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 25-01-06 11:57

Niks det gør jeg netop ikke

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-01-06 11:59

Prøv at markere et andet drev (ikke C:) og se om, du får muligheden der.

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 25-01-06 12:05

Har lige sat en 250Gb i for nylig (intern) og der var ingen problemer det er den externe der ikke kan

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-01-06 12:15

Så har du ingen adgang til disken, det kan skyldes defekt kontroller/psu på usb-boksen

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 25-01-06 12:47

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 25-01-06 09:36

--------------------------------------------------------------------------------
Så er det en fejl i den box du har købt.

Har selv en, det virker fint.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-01-06 14:36

En USB harddisk bør sættes til efter comp er startet op.
Den skal være master
Inde i h-klik på denne comp. > ADMINISTRER > diskhåndtering
den skal evt. opgraderes til dynamisk didsk (Disk 2)
det ualokerede område skal partitioneres med et h-klik

Og så kan den bruges

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-01-06 16:19

som emesen skriver det virker har selv købt hardisk / usb case

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 26-01-06 08:06

Kan ikke opgradere til noget som helst.. når jeg h klikker over disken kommer der en boks hvor der står opret ny partition, egenskaber, og noget jeg ikke lige kan huske.. opret ny partition er grå og kan ikke vælges.. satte et cd-rom drev til og så sagde den igen at der var fundet ny hardware men denne gang bad den om at genstarte.. så ud til at virke fint der var også en ny enhed i denne comp...
Så jeg tog et smut i aldi og købte en sprit ny harddisk på 250 Gb men der var samme problem..

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-01-06 08:15

Du skulle vist have ofret på en ny usb-box istedet

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 26-01-06 09:04

Niks for hvis det er den det er galt med skal den bare byttes da at den er helt ny.. Harddisken kommer på et senere tidspunkt ind i computeren som master og den gamle master på 80Gb vil jeg så bruge som extern..det var også med at købe hardisken da at de var ret billige, var nede hos den lokale pc forhandler og han skulle have 479kr for en på 40Gb og den på 250Gb kostede 800 i (Skr)aldi..

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-01-06 09:14

Det er altid gogt, at være garderet.

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 26-01-06 11:57

Der er vel ikke andet for end at jeg får den byttet.. Hvis jeg dog bare kunne påvise at det er den at det er galt med..Har ikke rigtigt mulighed for at prøve den på en anden comp.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-01-06 11:59

Kan du ikke få en ven til, at prøve?

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 26-01-06 12:31

Har ingen venner... he he.. just kidding

Jo det overvejer jeg faktisk som sidste alternativ

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-01-06 20:40

højreklik på denne com vælg admin / diskhånd / vælg DISKEN /højreklik opret ny partition vælg (forvalgte) så opreter den (formatere harddisken) 250 gb ca 10-20min derefter er den klar

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 27-01-06 06:09

Rotw...
Det kan jeg ikke det er jo det der er problemet...
formatterede min comp. igår og den virkede stadig ikke går sgu ned og smider lortet i hovedet på dem

Godkendelse af svar
Fra : jlbendtsen

Dato : 27-01-06 11:25

Har snakket med deres kunde suport og den skulle byttes.

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 28-01-06 14:00

Har fået den byttet så nu virker det..