/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad frister dig mest?
Fra : melbit
Vist : 732 gange
50 point
Dato : 24-01-06 13:11

Forestil dig at du er "på sommer-tur" - måske på vej i sommerhus eller ud med campingvognen - Du har kørt et par timer og trænger til en kop kaffe eller lidt at spise... Du finder stedet og får stillet din tørst/sult
Hvad skal der til for at få netop dig til åbne pungen igen? Selvfølgelig udover is og drikkevarer.

Er det legetøj til børn/børnebørn?
Er det campingudstyr?
Er det et godben til hunden?
Er det spilleautomater?
Er det "en masse skrammel"?
Eller noget helt andet?
Kom friskt - alle "forslag" er yderst velkomne ...............

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-01-06 13:18

Noget der, uopfordret, bringer glæde til andre. Stort eller småt. Uden den bagtanke at få noget igen.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 24-01-06 13:20

Jeg ville nok ofre en godbid til hunden. Og så lige tage noget med hjem til kattene. Og lur mig, om jeg sikkert ikke også ville finde en eller anden ting, jeg absolut også må have med hjem. "Sådan en kan man sikkert få brug for på et tidspunkt"
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 24-01-06 13:39

En "stade" ved siden af landevejen, hvor man sælger egne produkter, såsom ærter, nye kartofler, jordbær.
Så står jeg personligt på bremserne.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-06 13:44

Helt sikkert---- benzin på bilen ---, og når man så skal betale, dukker der sikkert en masse "behov" op fra dem på bagsædet

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 24-01-06 13:51

Vi var engang, da ungerne var små, på udflugt og valgte så at tage på restaurant og spise. Det var en fin restaurant men det var hverdag så vi regnede med at der var plads nok - osse til mindre børn.

Da vi kom ind, viste det sig at der var stor fødselsdagsfest med mange festdeltagere. Rastauranten var ikke lukket for udefra kommende gæster, men vi blev en smule bekymrede for om vores børn nu osse var store nok til at opføre sig pænt og ligeledes bekymrede for om vi måske ville komme til at vente i timer på mad osv.

Vi blev overraskede! MEGET overraskede. For det første opførte ungerne sig som de rene englebørn (sikkert benovede over dette, deres første besøg på en 'fin' restaurant) - men ikke nok med dét - vi blev simpelthen serviceret som om vi var de eneste i lokalet! Da vi nåede til desserten, skulle børnene selvfølgelig have is - den blev serveret med en tændt stjernekaster i, HOLD DA OP hvor var det bare en succes - vi voksne fik jo ikke sådan en fin dessert, men 'bare' noget andet
Vi var meget meget begejstrede, men det sluttede skam ikke dér! ...
Nææh..da vi havde betalt regningen og ville forlade stedet, kom en af tjenerne med en dåse fyldt med de små slikkepinde - så kunne ungerne vælge sig en hver.
Selvfølgelig takkede vi for den venlige og gode behandling!

Det er mange år siden nu - men BÅDE ungerne som nu er voksne og vi, husker det som var det i går.
Een af tingene havde såmænd været nok - enten stjernekasteren eller slikkepinden - fordi:

'tager du børnene ved hånden, tager du forældrene ved hjertet'.

Vi har selvfølgelig besøgt stedet flere gange siden - og selvfølgelig osse anbefalet det vidt omkring til andre.

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 24-01-06 13:51

Vi var engang, da ungerne var små, på udflugt og valgte så at tage på restaurant og spise. Det var en fin restaurant men det var hverdag så vi regnede med at der var plads nok - osse til mindre børn.

Da vi kom ind, viste det sig at der var stor fødselsdagsfest med mange festdeltagere. Rastauranten var ikke lukket for udefra kommende gæster, men vi blev en smule bekymrede for om vores børn nu osse var store nok til at opføre sig pænt og ligeledes bekymrede for om vi måske ville komme til at vente i timer på mad osv.

Vi blev overraskede! MEGET overraskede. For det første opførte ungerne sig som de rene englebørn (sikkert benovede over dette, deres første besøg på en 'fin' restaurant) - men ikke nok med dét - vi blev simpelthen serviceret som om vi var de eneste i lokalet! Da vi nåede til desserten, skulle børnene selvfølgelig have is - den blev serveret med en tændt stjernekaster i, HOLD DA OP hvor var det bare en succes - vi voksne fik jo ikke sådan en fin dessert, men 'bare' noget andet
Vi var meget meget begejstrede, men det sluttede skam ikke dér! ...
Nææh..da vi havde betalt regningen og ville forlade stedet, kom en af tjenerne med en dåse fyldt med de små slikkepinde - så kunne ungerne vælge sig en hver.
Selvfølgelig takkede vi for den venlige og gode behandling!

Det er mange år siden nu - men BÅDE ungerne som nu er voksne og vi, husker det som var det i går.
Een af tingene havde såmænd været nok - enten stjernekasteren eller slikkepinden - fordi:

'tager du børnene ved hånden, tager du forældrene ved hjertet'.

Vi har selvfølgelig besøgt stedet flere gange siden - og selvfølgelig osse anbefalet det vidt omkring til andre.

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 24-01-06 13:52

UNDSKYLD!! Det var bestemt ikke meningen at du skulle belemres med den to gange

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 24-01-06 13:57

Man kan osse få lavet 'personlige' dækkeservietter eller andet, måske blot et lille skilt der står på bordet, hvorpå man evt. kan skrive:

*****
Hvis du har lyst til at få resterne med hjem til vovsen eller katten, så sig til og du vil få en pose udleveret.

På gensyn.
Venlig hilsen personalet.

*****

Dorthe.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-01-06 14:44

vil.du - da jeg var barn, var vi alle fem på fin restaurant for første gang. Det, min lillebror huskede mest var, at vi måtte drikke alle de colaer, vi ville

Hvis jeg "kommer til" at se et slarraffenland med gamle ting og sager, ja så kan jeg hurtigt finde noget, jeg ikke kan leve foruden.

Da jeg var barn (jo, det var jeg ad flere omgange ) var jeg med min mormor og morfar i Tivoli Friheden. Jeg vandt jackpot på den enarmede - jeg tror, det var 175 kroner!

Vi fløj straks til den store kiosk med alskens souvernirs og ting og sager.

Min første tanke var at købe gaver til dem derhjemme. Godtnok var der en perlekæde, vævet af grønlandske perler, som jeg syntes var SÅ flot - den kunne jeg godt tænke mig.

Meen, jeg ville nu allerhelst købe gaver til de andre. Min mormor syntes, jeg skulle tænke på mig selv og købe kæden.

Jeg besluttede mig for, at de andre skulle have gaver. Jeg har altid elsket at give gaver. Især som barn. Kunne aldrig vente til selve dagen med at give gaven - plagede for at få lov til at give den aftenen før dagen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-06 15:36

Tjaeh.. Jeg er jo nørd...
..så ud over pommefritter m. remo og ½ l. Cola, samt en Nuggi is
..ville jeg nok købe : http://altomdata.jubii.dk/
..parkere cyklen
..iføre mig min sølvgrå G-streng, mørke solbriller og bare tæer
..lægge mig på den nærmeste badestrand
.................for at kigge på 'kællinger'
..og så er det ik' engang løgn !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-06 15:41
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-01-06 16:22

Dét var ellers en ordentlig sølvgrå G-streng, du dér har iført dig

Fryser du da ikke, selvom du har fundet en solfyldt plet? De er ellers gode til snerydning dér, hva'?!

Hanne

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 24-01-06 17:35

Et smukt stykke lokalt håndværk kunne godt få min pengepung op efter is, pommes frites, sodavand, kaffe etc. Eller nogle lokale råvarer/madvarer.
Min mand og jeg var en tur på Kullen sidste sommer, - bare en 1-dags tur, men hold op hvor fik vi oplevet meget skønt! Vi købte friskfangede krebs med hjem fra den smukke by Mölle, og dem spiste vi næste aften med øl og snaps til og godt brød. På den måde fik vi forlænget den skønne oplevelse.
Lidt svensk pølse, ost og brød var også godt at slæbe med hjem.
Og når vi er i Sønderborg, som er min mands barndomsby, skal vi også altid have sønderjysk spegepølse med hjem.
Da jeg var på Mallorca i september med en veninde, slæbte jeg mig en pukkel til for at "bringe Spanien med hjem" til min mand. Han skulle da også smage den lokale vin, oliven, tomater, pølser, mandler og brandy!
Næste måned skal vi en tur til Prag, men her tvivler jeg meget stærkt på at jeg får fyldt kufferten med delikatesser
Her bliver der nok snarere tale om et stykke smukt lokalt håndværk.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-01-06 22:22

Er der ikke noget med, at man ikke må indføre mad fra andre lande?

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 25-01-06 08:51

Nå for søren! Det vidste jeg da ikke! Men vi er jo i EU??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-01-06 09:03

Axelise.... Det har ikke noget med EU at gøre, det er for at forebygge alverdens sygdomme

Kommentar
Fra : melbit

Dato : 25-01-06 09:12

Heysa igenner........ Vil godt lige fortælle Jer hvorfor jeg spørger som jeg gør ! Vi er i gang med at "omrokere" i vores cafeteria så vi kan få et "ledigt" hjørne, som vi gerne vil bruge bedst muligt. Så mit spørgsmål går mest på hvad jeg evt. kunne bruge den plads til - Hvad ER mest fristende for netop dig ?
Pom-frites, cola, is og alt det andet har vi selvfølgelig på plads......... Ja, Molo - selv stranden har vi lige uden for døren
Håber ikke at I synes der går for meget "undersøgelse" i det......... For så må I endelig sige til

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-01-06 09:28

Aviser og blade frister altid mig, når jeg med min cykel og telt er på 'langfart', så et stativ med aviser og blade er et 'must', hvis I ikke har et i forvejen. Jo mere kulørte jo bedre (..nej jeg tænker i denne forbindelse ikke 'beskidte' tanker, selv om det måske også kunne friste nogen? Jeg går ud fra i også har børn som kunder, så lad være med udstille 'den slags' ) tegneserier, motormagasiner, computerblade, livstilsmagasiner og den slags...

Lidt legetøj til børnene, så de kan plage mor & far er også et sikkert hit. Drager, biler, bamser, både osv.. helst i PANG farver !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-01-06 09:49

Fyldte flutes og sandwich, kan godt friste mig, og lidt til den søde tand. Nogle krydord/sudoko. Solbriller/vejkort

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-01-06 10:46

Kugle bassin - hva' hulen kalder man det, der er i de fleste "Legeland" i mange farver, hvor ungerne kan vælte sig rundt og gemme sig under?

Dét plejer at være populært (såvidt jeg kan se).

Et lille IKKE-ryger rum hehe

Udstilling med en evt. lokal kunstner - keramik, malerier, skulptur, collage, blandform - og meget andet. Dukkehuse! JA! hi hi hi . Dét tror ungerne gerne vil lege med!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-01-06 10:48

uups - jeg

Salg af plakater og skønne postkort f.eks. Christels - dé er søje!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 25-01-06 11:40

Lokalspecialteter, det synes jeg bare er for fedt..
Den lokale snaps, den lokale hjemmelavede sæbe, faster Irma´s hjemmelavede marmelade...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-01-06 12:06

..nåeh ja, jeg glemte lige at sige jeg næsten altid også køber en kasket og et par solbriller, så et udvalgt af div. caps og solbriller hører sig til, evt. nogle latterlige sandaler/klipklapper eller lign.

Børnene plager ofte om oppustelige badedyr har jeg lagt mærke til. Nu når I ligger nær en strand.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 25-01-06 12:09

Nordsted1, - hvor finder man oplysninger om hvad man må tage med sig hjem af madvarer fra udlandet?
Jeg har dog aldrig hørt at man ikke skulle kunne tage lidt ost med hjem fra Italien eller olivenolie, oliven og tomater med hjem fra Spanien....?

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 25-01-06 12:25

Det ville måske være en idé med små kasse med fugtservietter. Når ungerne har fået guf på bagsædet, så er de små som regel smurt ganske godt ind over det hele. (jeg husker tydeligt en gang vi var på tur med ungerne fra børnehjemmet. Der var en af ungerne, der fik dårlig mave og "leverede" en ordentlig omgang tynd mave i bukserne. Det eneste vi havde at vaske ungen i, var saftevand. Så måske var gummihandsker også en idé? )
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-01-06 13:01

Axelise & Nordsted1 -> Jeg mener at have hørt det kun er kød og fjerkræ der ikke må hjembringes pga. fare for smitte med mund og klovsyge, fugleinfluenza mm.

Vin, øl, frugt & grønt, olivenolie mm. må man da gerne tage med hjem fra udlandet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-01-06 15:59

molo, jeg tror, du har ret - kødvarer only.

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 25-01-06 19:16

Man kan på denne side se hvad man må tage med hjem fra
forskellige lande:

http://www.foedevarestyrelsen.dk/ImportEksport/Privat_indfoersel/forside.htm

Mvh. seipe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-01-06 19:30

Jeg har sendt Axelise et brev, med et link, hvor flere ting var nævnt. Det er forskelligt for de forskellige lande, er man i tvivl så er det bedst at kontakte ambasaden, for ikke at få problemer. Man har f.eks aldrig måtte indfører smør, var der en venlig tolder der har fortalt mig. I Tyrkiet må man ikke engang medbringe f.eks marmelade på glas (hvem f... gider også tage det med hjemmefra?) Men jeg kan ikke selv se, at der kunne ske noget ved at "importerer" olivenolie o.lign. I sommers snakkede de om, at kontrollerer mere ved den tyske grænse, men jeg har da aldrig set en campingvogn blive undersøgt, og der er der garanteret flere ting i køleskabet, end man må