/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
starterpakke
Fra : blaaskjorte
Vist : 958 gange
20 point
Dato : 02-08-01 13:36

Jeg er 27 år og er på vej ud i mit første MC-køb (til daglig transport til studierne).
Mine spørgsmål:
1) Hvad er den billigste MC, der samtidig kører langt på literen? Har læst og hørt at MZ skulle være en mulighed. Hvis det er sandt, hvilken model og pris kan anbefales. Gerne 3-6000 kroner.
2) Alternativt kan jeg snakke med banken og skaffe lidt flere penge. Kan man evt. købe en ny MC billigt iovennævnte billige klasse? I så fald; hvor? Har set på www.muz.de. Er der en forhandler heraf i DK? Ellers : hvad koster det at få indregistreret en MC i DK?

Tak

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-08-01 15:15

Hvad med noget offroader a'la Yamaha DT175. Den simpel og billig.

Jeg ved ikke hvordan med reservedele til MZ, men har hørt at der er probs
med visse modeller, måske nogen herinde ved noget det.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-08-01 16:04

> 1) Hvad er den billigste MC, der samtidig kører langt på literen? Har
> læst og hørt at MZ skulle være en mulighed. Hvis det er sandt, hvilken
> model og pris kan anbefales. Gerne 3-6000 kroner.

- Et råd jeg fik af en forhandler da jeg skulle købe MC for ikke længe
siden:
Drop MZ... Ok, de er holdbare, kører langt på literen osv - men (svjv) gået
ud af produktion - i hvert fald de gamle modeller - ergo er det mere eller
mindre umuligt at skaffe reservedele til dem idag... Det er surt at stå og
mangle en reservedel der skal skaffes fra det gamle østtyskland eller det
område deromkring, når man faktisk skal bruge cyklen NU... - hvis delen
altså findes...

Hvis du er ligeglad med type og mærke, så så jeg mange billige offroadere på
www.mc-basen.dk da jeg kiggede - men prøv dig frem... Find nogle modeller
der tiltaler dig, så er jeg sikker på de kloge hoveder her i gruppen vil
være behjælpelige med argumenter både for og imod netop det mærke - det
plejer de i hvert fald

Mikkel Skou
Suzuki GN 400

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 20 point
Dato : 02-08-01 21:26

Her et eksempel på afgifter/omkostninger ved import af motorcykel :

http://members.fortunecity.com/skatogafgift/goldwing.htm

Den her artikel er måske nyttig for en ny "rytter" :

http://www.anneli.subnet.dk/historie.htm

Hvis du finder en motorcykel du holder af kan du se mere om den her :

http://home5.inet.tele.dk/sgjan/mc/index/

Links til steder med brugte motorcykler :

http://users.cybercity.dk/~ccc49832/links/li_handel.htm

Jeg er også sikker på at mange har råd og vejledning, men en ting er altid smag og behag. Hvis du holder dig til anerkendte mærker går det aldrig galt - også selv om de har nogle år på bagen :)

Held og lykke...

Godkendelse af svar
Fra : blaaskjorte

Dato : 03-08-01 00:47

Off-roader er ikke lige mig, desværre. Mht. udgåede MZ'ere, så er der på www.muz.de masser af liv og priserne ser også rimelige nok ud (hvis banken hjælper til). Udgået er M(u)Z åbenbart ikke for visse modeller (så vidt jeg umiddelbart kan se, men jeg ved det ikke).
Jeg er nok mere til simple motorcykler som Jawa og den stil, som jeg så et link til i Gibsons svar. Hvis der er nogle der kender til en god model og mærke i den klasse, tror jeg det ville være lige i plet.

Tak.

Kommentar
Fra : blaaskjorte

Dato : 03-08-01 01:43

Okay, for at opsummere. I første omgang hælder jeg nok til at købe MEGET billigt, fx CZ 180 eller en Jawa (+ evt. MZ 150). Kan disse MC'er evt. købes nye til rimelige penge og kan der fås reservedele? Dvs. en brugt MC for 3-10.000 kroner og en ny, hvis muligt, til ca. 18.000.
Hvis banken rigtig skal hjælpe til er drømmen noget i stil med de nye MZ'ere - Skorpion Tour (http://www.motorradna.com/SKORPIONTOUR.htm), men jeg ved ikke om den kan fås i Danmark og til hvilken pris. Men den kommer jo nok over 40.000 og så har jeg SLET IKKE råd længere.
Men jeg er fortsat forvirret over det her med MZ og MUZ...

Tak igen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-08-01 07:22

Hej Blaaskjorte

Hvis du vil have et godt råd og en ærlig og rar mand - så check lige
følgende ud:
http://www.inautotransport.dk/

Nu ved jeg jo ikke hvor i verden du er, men Ib er ærlig, pålidelig og meget
rar. Han renovere selv cykler og du kan være helt sikker på, at han ikke
løber om hjørner med dig... Og det er der fandeme mange i MC- verdenen der
gør. Hvis du vil være med til at reparere, kan du osse det, og lærer noget
af det, eller du kan købe ekspertise hos ham - f.eks. ved at tage med ud til
forhandlere og private for check af cyklen.

Jeg er selv nybegynder - og ærgrer mig grundigt over - at jeg ikke mødte ham
inden jeg købte. Men han har hjulpet mig kanon og er urolig rar at have med
at gøre. Prøv evt. at ringe til ham. Hans numemr står på hjemmesiden...

Hils fra mig.

Mvh

Hans

blaaskjorte <blaaskjorte.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MUaa7.355$PZ4.41283@news000.worldonline.dk...
> Jeg er 27 år og er på vej ud i mit første MC-køb (til daglig transport
> til studierne).
> Mine spørgsmål:
> 1) Hvad er den billigste MC, der samtidig kører langt på literen? Har
> læst og hørt at MZ skulle være en mulighed. Hvis det er sandt, hvilken
> model og pris kan anbefales. Gerne 3-6000 kroner.
> 2) Alternativt kan jeg snakke med banken og skaffe lidt flere penge. Kan
> man evt. købe en ny MC billigt iovennævnte billige klasse? I så fald;
> hvor? Har set på www.muz.de. Er der en forhandler heraf i DK? Ellers :
> hvad koster det at få indregistreret en MC i DK?
>
> Tak
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : kattegat

Dato : 27-09-01 21:14

hej blå skjorte

hvis du køber en mz, så lad være med at købe modellen der hedder TS , den skal hedde ETZ eller saxon. TS modellen er med invendig pakdåse i koblingshuset og det er meget dyrt at få skiftet den. iøvrigt kan jeg oplyse dig om at Viggo Thomasen på mariagervej i Randers forhandler MZ som nu hedder Kanuni MZ men reservedele kan du købe hos Rødmosehandel i sønderjylland, de er MEGET billige tlf:75863251 mel 19-21. totakts olie: brug med fordel påhængs motorolie den ryger ikke så meget

venligst kattegat