/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hjælp til bærbar
Fra : MadsX
Vist : 680 gange
50 point
Dato : 23-01-06 18:44

Jeg er på udkig efter en bærbar som skal bruges til studie.
Bærbaren skal min. have:
Min. 4 timer batteri

max. 14,1 "... Det kan gå med 15 "

min. 512 mb ddr ram

max. 10.000,-

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 23-01-06 18:49

prøv en ibm z60. den styrer for vild koster godnok 11000,- men der er finger aftryks sikring på, hvilket er skønt når man har den med i skole.

Lenovo Thinkpad Z60m PM-760 1GB 100GB 15.4"
WPH
ThinkPad Z60m 2529 - Pentium M 760 2 GHz - RAM 1 GB - HD
100 GB - DVD-brænder - Mdm - LAN EN, Fast EN, Gigabit EN,
Bluetooth, 802.11b, 802.11g - Centrino - Win XP Home -
15.4" TFT WSXGA+ (1680 x 1050) - Express Selection

http://www.computerstore.dk/shop/varekort.asp?vn=PCBLE0014

Peter

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 23-01-06 19:41

Hej MadsX,

Til den pris er det ikke noget problem at finde en pc'er.
Hvis jeg var var dig ville jeg prøve at finde en 15" skærm og helt klart 1024 Mb Ram.
Jeg har selv haft en Acer under mit studie med 15" skærm og nu opgraderet til 1024 Mb Ram den har været perfekt.
Mit valg er derfor Acer TravelMate 4102WLMi
Massere af ram, 1024 Mb ram: Acer TravelMate 8102WLMi (12.990,-)
Mediamodellen med 17" Skærm: Acer Aspire 9502WSMi (10.999,-)

Check lige denne - ser spændende ud : http://www.notebooksalg.dk/produkt.html?varenummer=149041&gruppe=7

Du kan se meget mere om priser på www.edbpriser.dk

Held og lykke
Michael

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-01-06 19:46

MadsX du stiller store krav, med hensyn til batteriet, så du skal nok have en med en lille trækvogn, hvor du kan have batteriet på!

Normalt kan et nyt batteri køre op til ca. 4 timer, og mindre med tiden, når det ældes.
Dog er der udsigt til bedre batterier, med større kapasitet.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 23-01-06 20:34

det kan ikke vare så længe inden aldi kommer med en ellers prøv at forhør dig i din lokale aldi det kan være de har en fra sidste tilbud

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-01-06 21:44

Med fare for at gentage mig selv, vil jeg igen foreslå en Zepto.

Jeg har netop idag modtaget min nye Zepto, se medfølgende link.
http://www.pc-direct.dk/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage¬ebookid=H4UcLlxPA6gLnbT5

Den kan du selv gå ind og konfirurere. Jeg har smidt en 1,7 Centrino i og 1,5GB ram. Den kører som en drøm. Har lige installeret den. Pris 11.812 inkl. fragt. Ok lidt over budgettet med den sparker virkelig røv.

Kommentar
Fra : nollerik

Dato : 24-01-06 10:11

Både Føtex og Bilka har bærbare på tilbud i denne uge. De er meget fordelagtige.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 25-01-06 09:43

Hold dig fra acer, jeg har 4 bærbare a 3 forskellige slags Acer, 1 der er min kones, 2 til undervisning og en der er min gamle fatters, (så behøver i ikke spørge).

Jeg er ikke tilfreds med nogen af dem, batteriet holder af H.... til, de har en spare funktion som slår diverse ting fra og som dæmper hastigheden og lyset(irreternede).

Jeg køre i dag selv på en Compaq r3000. 3060 mhz med 512 ram og wideskærm, kanon maskine, men skulle je have ny tog jeg den ibm som jeg linkede til tidligere.

Det er jo også noget med garantien at gøre (compaq, dell og Ibm) har worlwide afhentning, hvilket betyder de henter maskinen hvor du er og levere den repereret inden for 14 dg. til samme adresse.

Bilka kan du vente op til 2-3 mdr. ved ikke hvad zepto tilbyder.

Held og lykke med købet

Peter

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 25-01-06 11:04

Hej Golf,

Jeg vil give dig ret i at batteriet ikke holder længe, min Acer holder kun ca. to-tre timer. Jeg tror dog at dette er generelt for de fleste bærbare.
Med hensyn til reparation har jeg haft smadret harddisken på min og jeg ringede til Acer, som sendte UPS pakketrans og hentede denne. 5 dage senere kom den retur, fuldt funktionsdygtig. Det skal lige siges at det var min egen skyld med harddisken - spørg ikke mere om hvordan det skete.
Men jeg går ud fra at som med så meget andet er det jo nok sådan at har man haft det godt med et produkt skal det næste være det samme og har man været uheldig skal man aldrig have det lort igen.
MVH Michael

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 25-01-06 11:07

du har helt ret, viste ikke de hentede ved døren, men takker for den info.

Peter